English Version
English

امنیت درکنگره؛ گفت وگو با مسافر یوسف

امنیت درکنگره؛ گفت وگو با مسافر یوسف

با سلام لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

با سلام یوسف هستم یک مسافر آنتی ایکس مصرفی شیشه وحشش مدت سفر اول 12 ماه و 26 روز با روشDST باراهنمایی آقای صادقی رشته ورزشی فوتبال رهایی 3 سال و 9 ماه. در ادامه سفر سیگار داشتم به راهنمایی اکبر رضایی رهایی 2 سال و 7 ماه

چگونه با کنگره آشنا شدید؟

حدود 4 سال پیش از طریق یکی از دوستان آشنا شدم.

 

دیدگاه کلی خودتان را نسبت به کنگره بیان کنید؟

به‌صورت مقایسه‌ای اگر بیان کنم من در NGO دیگری فعالیت می‌کردم و یک روز در مراسم تولد حضور پیدا کردم شرایط مناسبی راندیدم ولی با حضور در کنگره 60 و دیدن تولدها و امنیتی که مشاهده کردم بسیار مجذوب کنگره شدم ولذت بردم از این‌همه امنیت موجود در میان مسافران و هم‌سفران یکی دیگر از تفاوت‌های مهم که در این 3 سال مشاهده کردم این بود که رهجو با حس خودش راهنما انتخاب می‌کند و راهنما هم با عشق و محبت آن را می‌پذیرد.

آموزش‌های کنگره 60 به‌روز می‌باشد و در زندگیِ روزمره کاربرد بسزای دارد، برای مثال سی دی، نشریات و...موجود در کنگره جاری می‌باشد و هیچ‌وقت در هیچ مرحله‌ای سکون نداشته است.

 

نقش هم‌سفر در انجام سفرتان چگونه بوده و چقدر اهمیت داشت؟

بدون هم‌سفر سفر معمولی می‌باشد، اوایل سفرم به این شکل بود ولی پس از مدتی هم‌سفرم جذب کنگره شد و با داشتن هم‌سفر در یک خط موازی، کیفیت بالایی پیدا کرد.

 

با توجه به اهمیت و بازسازی جسم رابطه شما با ورزش چگونه است؟

در ابتدا که ورزش را در کنگره شروع کردم آگاهی خاصی نسبت به جسم خودم و ورزش نداشتم از زمانی که استاد امین دریکی از سی‌دی‌ها عنوان نمود: که نیروی خفته‌ای در جسم وجود دارند که فقط ما باید آن‌ها را بشناسیم و بتوانیم از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، این موضوع همیشه در ذهن من بود و در همان موقع جذب ورزش راگبی در کنگره شدم و خیلی هم موفق بودم اما به خاطر مسائل شغلیم نتوانستم راگبی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهم ولی باعث دور شدنم از ورزش نشد و همیشه سعی کردم جسم خود را بیدار نگه‌دارم تا بتوانم ازلحاظ صور پنهان و صور آشکار و کارهای روزمره و معنوی زندگی خودم را به‌خوبی انجام دهم.

 

در حال حاضر چه ورزشی می‌کنی؟

فوتبال به‌صورت گروهی با بچه‌های کنگره و به‌صورت انفرادی هم تمرین دویدن می‌کنم و در مسابقات جام سردار در پارک طالقانی شرکت کردم.

 

برداشت شما از برگزاری مسابقات در کنگره چیست؟ 

مسابقات در کنگره یک فرق عمده دارد که در هیچ جا نمی‌توان دید؛ که همان جهان‌بینی در کنار ورزش می‌باشد که شعار ما در رابطه با ورزش این است که در رقابت‌ها یا می‌بریم یا می‌آموزیم و باختی در کار نیست.

 

از خدمت‌های که در طول رهایی‌تان در کنگره انجام داده‌اید را برایمان بگویید؟

در ابتدا بعد از رهایی در جایگاه مسئول تازه‌واردین در شعبه شادآباد مشغول به خدمت شدم و در ادامه در پارک طالقانی مدتی در آبدارخانه بودم پس‌ازآن یک دوره مرزبانی را پشت سر گذراندم و در حال حاضر در نشریات خدمت می‌کنم.

 

خدمت کردن در کنگره چه تغییراتی را در سما به وجود می‌آورد؟ و چه احساسی دارید؟

 طی روز که در محل کار هستم و کارهای روزمره خودم را انجام می‌دهم ازلحاظ جسمی و روحی احساس خستگی می‌کنم اما وقتی در کنگره خدمت می‌کنم انرژی ازدست‌رفته را به دست می‌آورم و احساس شور و شعف بسیاری دارم.

 

اگر خاطره جالبی در طول خدمت دارید برایمان بگویید؟

تمام مراحل خدمتی و جایگاه‌های مختلف خاطره هستند. مطلب مهمی که در دوره مرزبانی متوجه شدم که اگر خدمت خالصانه باشد به ارتقا می‌رسی و اگر شرطی باشد باعث سقوط می‌شود.

 

با تشکر از شما اگر سخن پایانی داریدبیان کنید؟

خیلی از افراد را دیدم که به خاطر شغل، پول و مادیات رفتند و پیشرفتی نکردند و روی برگشتن به این زنجیره را هم نداشتند. ولی چیزی که برای من در طول این مدت روشن‌شده این است که در کنار خدمت انسان می‌تواند در همه زمین‌ها به ارتقا برسد.

 

تهیه مصاحبه:مسافر جلال منصور فلاح

تایپ: حسین حدادی

منبع: نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .