English Version
English

نمایندگی استادمعین؛ اولین سال رهائی مسافر حمید رهجوی آقای مجتبی دهقانی

نمایندگی استادمعین؛ اولین سال رهائی مسافر حمید رهجوی آقای مجتبی دهقانی

بنام خدا

جلسه گذشته چهارمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 (مسافران و همسفران) با دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من به استادی راهنما مجتبی دهقانی، نگهبانی مسافر سعید حاج بابائی و نگهبانی پرویز  در مورخه 95/7/29 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود. 

در ضمن در این جلسه اولین سال رهائی مسافر حمید رهجوی آقای مجتبی دهقانی را جشن میگیریم.

در وادی دوم اشاره شده که هیچ کدام از ما بیهوده نیستیم و بیهوده به وجود نیامده ایم. از وادی دوم تا چهارم هرکدام هدفی را دنبال می کنند و آن این است که انسان به جایگاهی برسد که حال خوب و خوشی داشته باشد. در وادی دیگر دانائی هست ولی دانائی هدف نیست، دانایی ابزار است، ابزاری که انسان را به حال خوش می رساند. در تعاریف وادی از واد اول تا وادی عشق (چهاردهم)، در وادی اول تفکر خیلی مهم است، که بدانیم فکر کردن چیست! فکر کردن با تفکر فرق می کند. بهترین مثالثش کار ذره بین است، یعنی تمرکز روی یک نقطه که تمام انرژی را به خود در یک نقطه جذب می کند و خداوند می فرمایند: این کلام مخصوص کسانی است که تفکر می نمایند و این اهمیت و ارزش تفکر است تا بدانیم و آگاه شویم.

با تحرک و تعلق سپس وادی دوم که هیچ موجودی بدون هدف و همینطوری بوجود نیامده است تا انسان به بالاترین حدّ انگیزه و امید برسد و تلاش کند. مصرف کننده و معتاد یعنی نماد و این به این معنی نیست که همۀ اینها مربوط به مصرف کننده مواد است و این حال و روز را دیگران هم با این سوال که برای چه بوجود آمده اند، دارند. تفکر منفی و مثبت دارد. تفکر منفی یعنی اینکه این پرسش در ذهن دیگران هم دیگران بوجود می آید که اینها به چه دردی می خورند و برای چه بوجود آمده اند. این دنیا فقط برای ما انسانهای دانا ـ زیبا ـ پولدار ـ خوش تیپ و هوشیار بوجود آمده. در زنجیرۀ تکامل حیات و چرخۀ آن بدین گونه است که در هستی حتی بدترین حیوانات هم طبق فرمودۀ مهندس با حساب به وجود آمده اند، مثلاً اگر گرگ خونخوار نبود، تمام گوسفندان و آهوان و گوزنها از شدت چاقی مریض و از چرخه خارج می شدند. در این چرخه فقط انسان است که به سبب اختیار از این امر مستثنی گردیده. من خود در دوران مصرف فقط مصرف کننده بودم و هیچگونه اثر مثبتی برای دیگران نداشته و از همه نیز طلبکار بودم.

اعلام سفر حمید؛

آنتی ایکس مصرفی تریاک و متادون، سفر اول 10 ماه و 15 روز، روش درمان DST داروی مصرفی OT،  راهنما آقای مجتبی دهقانی، رهائی 13ماه و 20 روز .

 

آرزوی حمید؛

آرزو می کنم، هرکس که واقعاً درمان نشده، به درمان قطعی برسد و این راه را پیدا کند و حال خوبی پیدا کند.

 

 

صحبتهای حمید؛

من این روز رو به آقای مجتبی دهقانی تبریک می گویم، ایشان خیلی برای من زحمت کشیدند، هیچوقت یادم نمی رود، اولین روزی که به کنگره آمدم و در لژیون آقای مجتبی رفتم، ایشان قبول نمی کردند و با اصرار و خواهش من را پذیرفتند. شرط و شروطی گذاشتند و من همان روز اول با خودم لج کردم و گفتم که باید بیام در لژیون آقای مجتبی. تا دو سه ماه این لج کردن ادامه داشت و وقتی به خودم آمدم دیدم که این کار من اشتباه بود. لج کردن من از یک نظر هم خوب بود که بتوانم این راه را ادامه بدهم و بعد از آن من در کنگره ماندگار شدم. من وقتی که وارد لژیون تازه واردین شدم، دوست داشتم دوماهه تمام شود و از مواد خلاصی پیدا کنم.

الآن نزدیک دو سال است که در کنگره هستم و بسیار خوشحالم که اینجا حضور دارم و می توانم از آموزشهای کنگره استفاده کنم.

از همسفرم و دانیال تشکر می کنم که در این مسیر همراه من بودند. خیلی اذیتشان کردم. از راهنمای همسفرم تشکر می کنم، امیدوارم بتوانیم جبران کنیم. از آقای دهقانی که واقعاً برای من خیلی زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

از آقای مهندس هم بخاطر راه اندازی این سیستم تشکر می کنم. از برادر لژیونیم آقا مهدی تشکر می کنم، خیلی برای من زحمت کشیدند، اگر ایشان نبودند من دو سه ماه اول شاید از کنگره رفته بودم.

 

صحبتهای راهنمای همسفر (خانم مژگان نوری)؛

خدا را شکر می کنم. تبریک به ماهرخ و دانیال عزیز. همه شما می دانید که وقتی یک مسافر سفرش را شروع می کند، همسفر سختی های زیادی می کشد، که مسافرش به رهائی برسد. فکر می کنم این عین عدالت است که این عزیزان را اینجا می بینیم.

امیدوارم یک روز این عزیزان را در جایگاه کمک راهنمائی ببینیم و امیدوارم یک روزی همه شما این جایگاه را تجربه کنیم.

 

صحبتهای همسفر (دانیال)؛

از آقای دهقانی تشکر می کنم که پدرم را در این راه همراهی کردند. از خانم مژگان هم بخاطر اینکه مادرم را همراهی کرد تشکر می کنم. یک آرزو دارم و اینکه پدرم در سیگار هم به درمان و رهائی برسد.

 

صحبتهای همسفر (ماهرخ):

از حضور تک تک شما ممنونم. تمام آنچه گفتید شایسته خودتان بود. باعث شادی ماست که در بین شما هستیم. از آقای دهقانی تشکر ویژه دارم. ایشان خیلی برای مسافر من زحمت کشیدند. اولین باری که من چهره ایشان را دیدم، به خودم گفتم یعنی یک روزی می شود که مسافر من هم با این متانت و وقار باشد و من بتوانم وقار آقای دهقانی را در وجود مسافرم ببینم. امروز به آرزوی خودم رسیده ام.

از مسافرم خیلی ممنونم که من را شرمنده ی آن همه اعتمادی که بهش کردم نکرد. تنها اشتباهش این بود که مصرف کننده شد و امروز این اشتباه را جبران کرده و پاداش این جبران این است که امروز ما کنار شما هستیم.

 

تهیه گزارش: احمد شریفیان
عکس: مسافر محمود

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .