English Version
English

وادی امید

وادی امید

هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

در وادی اول یاد گرفتم که با تفکر است که هر ساختاری به وجود می‌آید و بدون تفکر هر آنچه را هم که بسازم باقی نیست و فانی خواهد شد.

آموختم گاهی برای رشد خودم به خیلی چیزها نباید فکر کنم، بهتر است بگویم از کنار خیلی چیزها باید به آهستگی بگذرم، و حالا در این وادی می‌آموزم که هیچ‌یک از مخلوقات خداوند بیهوده به این جهان نیامده‌اند، حتی یک گیاه یا یک حیوان.

وجود شب و روز بیهوده نیست، شب را برای آرامش و روز را برای تلاش بیشتر.

این جملهٔ بنیان کنگرهٔ 60؛ بسیار برایم جالب بود و همین‌طور پرمغز؛ هر موجودی برای پا گذاشتن به هستی باید پذیرش بگیرد، این جمله بسیار بامعنی و عالی است، مانند اعضای کنگره 60 برای این‌که کسی عضو این سیستم شود باید پذیرش شود و دارای شرایطی باشد. هدفمند وارد شود و بیهوده وقت را نگذراند. آموزش بگیرد تا انرژی کسب کند و در حین کسب انرژی خدمت کند تا حالش بهتر شود و پس از دریافت انرژی حالا باید هر آنچه را که گرفته پس بدهد.

انسان‌های منتظر، تعادل و رهایی، همه باید در حال کار باشند، یا آموزش بگیرند یا آموزش بدهند. خدمت بگیرند و خدمت کنند تا نهایتاً به آن درمان و سپس تعادل مدنظر کنگره برسند، حتی اگر در میانهٔ راه ناامیدی سراغشان آمد نباید فکر کنند که به هیچ هستند و به هیچ وارد این سیستم شده‌اند. چراکه اگر به این تفکر ادامه دهند، واقعاً هیچ می‌شوند و  عقب می‌مانند و از گردونهٔ این مجموعه خارج می‌شوند و نهایتاً دست‌خالی خواهند ماند.

انسان در تمام مراحل زندگی باید همین باشد، دائماً از خود سؤال کند برای چه آمده‌ام؟ بدون شک این‌همه نعمت بی‌دلیل نیست. پشت همهٔ این‌ها هدفی بوده است.

استاد امین می‌فرماید: هیچ دو مخلوقی شبیه به هم نیستند و این‌که این دو موجود در چه سطح و جایگاهی هستند مهم نیست و فقط به انجام رساندن رسالتی که بر عهده دارند خیلی مهم است، ما گاهی نمی‌توانیم به فلسفهٔ آفرینش پی ببریم و این به معنای جهل ماست نه پوچی مخلوقات و جهان آفرینش.

امید مشابه جرقه‌هایی است که ما را به سمت نور هدایت می‌کند. نیروهای منفی نیز در جایگاه خود از هدفمندی خاصی بهره می‌برند و وظیفهٔ آن همان تعادل و تکامل است و در رأس این جهان هستی خداوند حکیم قرار دارد، پس باید دائماً در حال آموزش گرفتن از هستی باشم تا به آن هدف مدنظر خالق بزرگ که رسیدن به تکامل است. نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

 

نگارنده: کمک راهنما خانم اکرم
تایپ: همسفر مریم
منبع: نمایندگی شادآباد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .