English Version
English

داشته‌هایم را دوباره یافتم؛ گفت‌وگو با کمک راهنما مسافر محمود امینی

داشته‌هایم را دوباره یافتم؛ گفت‌وگو با کمک راهنما مسافر محمود امینی

لطفاً خودتان را به روش کنگره معرفی کنید؟

سلام دوستان محمود هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره و متادون، 12 ماه و 10 روز به روش DST همراه با داروی OT به راهنمایی کمک راهنمای عزیز و گرامیم جناب آقای عبدالله موسوی سفر کردم و در حال حاضر 13 ماه از دام اعتیاد آزاد و رها هستم.

از آخرین روزهای تخریب و باورتان در مورد اعتیاد و ترک برایمان بگوئید؟

در روزهای آخر مصرفم به پوچی و ناامیدی رسیده بودم چون مصرفم متادون بود و متادون، مصرفش طوری بود که انسان را به پوچی و ناامیدی و افسردگی می‌رساند. من در آن روزها زندگی خودم را نابودشده تصور می‌کردم و نه در منزل و نه در محل کار دل و حوصله داشتم و به‌قول‌معروف خودم را ته خطی یعنی نابودشده از هستی می‌پنداشتم. خدا را شکر به‌وسیله یکی از اقوامم با کنگره و شعبه سلمان فارسی آشنا شدم و به شعبه آمدم، هنگام ورودم به شعبه یک حس و نیرویی به من گفت محمود اینجا همان‌جایی است که 12 سال دنبالش بودی، اینجا جایی است که یک‌عمر می‌گفتی خدایا من را با جایی آشنا کن تا لااقل یک روز از عمرم را بدون مواد طی کنم.

 

از ناامیدی گفتید حال که دستور جلسه وادی دوم است و از امید صحبت می‌کند برداشت شما از تیتر این وادی که می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد چیست؟

وادی دوم از ناامیدی انسان را به امیدواری هدایت می‌کند و می‌گوید ای محمود تو برای یک هدف خاصی به این دنیا آمدی و خلقت تو هدفمند بوده است، تو راهت را گم‌کرده‌ای، مسیرت را گم‌کرده‌ای، آموزگار و پیام‌آور نداشتی که راه درست را به تو نشان بدهد؛ و این وادی امید می‌دهد که من هدف و راهم را پیدا کنم، اصلاً برای چه آمدم و این آمدن برای چه هدف و انگیزه‌ای بوده است.

 

در پیام وادی دوم می‌گوید همه‌چیز در درون و برون ماست لطفاً برداشتتان را برای ما از این جمله بگویید؟

این مطلب می‌گوید شجاعت، اعتمادبه‌نفس، امید و... که من الآن دارم، قبلاً هم داشتم ولی به خاطر مصرف مواد مخدر یک درپوشی روی همه این صفات گذاشته‌شده بود و راه درست و صحیح استفاده از آن‌ها را بلد نبودم و با آموزش‌های کنگره راه کاربردی کردن آن‌ها در زندگی‌ام را بلد شدم و با استفاده از آن‌ها مسیر و هدفم را پیدا کردم که همانا آموزش و خدمت به همنوع است و امیدوارم در این راه موفق باشم.

مختصری از چگونگی سفر اولتان و عوامل مؤثر در خوب سفر کردن را بگوئید؟

در سفر اول یک رهجو دوست دارد سفرش زود تمام بشود و من همیشه در لژیون به رهجویانم میگویم سفر اول مثل خدمت سربازی است و وقتی تمام می‌شود لذت آن را می‌فهمیم و سفر اول یک لذت خاص دارد و هنگامی‌که به پایان رسید تازه متوجه آن می‌شویم. یک رهجو در سفر اول بیشترین آموزش را می‌گیرد که این آموزش‌ها منجر به رهایی از دام اعتیاد می‌شود. من در سفر اول خیلی لذت بردم چون فرمان‌بردار راهنمایم بودم و همیشه خیلی زود یعنی پیش از ساعت 5 و شروع جلسه به شعبه می‌آمدم چون معتقد بودم و هستم یک سری نیرو و انوار الهی در این مکان مقدس است که یک مسافر را به کنگره وصل می‌کند و من با رعایت قوانین و حرمت‌ها این مهم را لمس کردم.

 

زیباترین خاطره‌ای که در کنگره دارید چیست؟

کنگره سراسر زیبایی و عشق است ولی بعضی از خاطرات در قلب و روح آدمی ماندگار هستند. یکی از این زیبایی‌ها روزی بود که من از دست مبارک جناب آقای مهندس دژاکام شال کمک راهنمایی را دریافت کردم یک لذت و حس وصف‌ناشدنی داشت که انشاء الله نصیب همه دوستان بشود و از این بابت خدا را هزاران بار شاکرم.

 

زیباترین مطلب یا نوشتاری که در کنگره خوانده‌اید یا سی دی که گوش کرده‌اید چه بوده است و چرا به دل شما نشسته است؟

همه مطالب و نشریات کنگره زیبای بی‌بدیل هستند ولی سی دی وادی چهارم قدیم به من خیلی اثر کرد تا جایی که شاید بیش از 20 بار تا الآن آن را گوش کرده‌ام و حتی در محل کارم دوستانم از روی سی دی تکثیر نمودند و گوش‌داده‌اند و به نظر خودم چون در مورد نفس است به من کمک کرد صداهای درونم را بشناسم و بتوانم در اغلب موارد بر آن غلبه نمایم.

 

لطفاً نظرتان را در مورد خدمت و آموزش بفرمائید؟

آموزش راه را برای بهتر زندگی کردن و رسیدن به آرامش بازمی‌نماید و شخص با آموزش گرفتن کمبودها و نواقص خود را می‌شناسد و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کند و خدمت کردن بلاعوض برگرفته از آموزش گرفتن است؛ وقتی شخصی آموزش درست و صحیح ببیند قطعاً خدمت صادقانه را شروع می‌کند.

 

در آخر اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید؟

من همیشه در دعای کنگره از خداوند می‌خواهم همسفرم به کنگره بیاید تا آرامش و آسایش زندگی‌ام بیشتر بشود و به همه مسافران توصیه می‌کنم همسفر خود را به کنگره بیاورند تا با درک آموزش‌های کنگره به زندگی بهتر دست پیدا کنند و از خداوند منان می‌خواهم راه کنگره را به همه مصرف‌کنندگان مواد مخدر نشان دهد. انشاء الله.

 

تهیه گزارش: مسافر امید مسعود

نگارش: کمک راهنما مسافر علی بلوچ

عکس: مسافر محمد زمانی

نمایندگی سلمان فارسی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .