English Version
English

در پی قهرمانی کنگره 60؛ گفتگو با آقای سلامی، سرپرست باشگاه کنگره 60 و رئیس هیئت راگبی استان تهران

در پی قهرمانی کنگره 60؛ گفتگو با آقای سلامی، سرپرست باشگاه کنگره 60 و رئیس هیئت راگبی استان تهران

پس از کسب مقام قهرمانی تیم کنگره 60، گفتگویی ترتیب دادیم با آقای سلامی، سرپرست باشگاه راگبی کنگره 60 و همچنین رئیس هیئت راگبی استان تهران تا از حال و احوال این روزهای تیم راگبی کنگره، کسب مقام درخشان و برنامه‌های آتی برای ادامه این موفقیت‌ها جویا شویم.

 

در ابتدا عرض سلام داریم خدمت شما.

من هم سلام و عرض ادب و احترام دارم و تبريك ميگم به‌تمامی اعضاي كنگره٦٠و تشکر می‌کنم از حمایت‌های بنيان كنگره جناب آقاي مهندس دژاكام.

 

 لطفاً در خصوص آماده‌سازی تیم برای حضور در این مسابقات توضیح فرمایید.

طی يك سال گذشته بازيكنان تيم تمرينات فشرده‌ای داشتند. گروهی هفته‌ای ٣ روز در ورزشگاه آزادی، گروهی ديگر هفته‌ای ٢ روز در ورزشگاه تختی و تمامی اعضای تیم روزهاي جمعه هم در پارك طالقاني برای برگزاری لژيون حضور میافتند. مضاف بر اينكه تمامي اعضاي تيم در سه اردوي تيم ملي اعزامی به قطر حضور داشتند.

 

روحیه تیم برای نمایش مناسب و یا کسب مقام در این تورنمنت چگونه بود و آیا با اعتمادبه‌نفس کامل پای به این مسابقات گذاشته شد؟

روحيه بازيكنان بسيار عالي بود و ما در اين دوره مسابقات براي كسب سكوي قهرماني رفته بوديم.

 

مدتی بود که مسابقات رسمی در کشور برگزار نشده بود و طبیعتاً تمامی تیم‌ها به‌طور طبیعی در این مدت دچار یک افت می‌شوند. تیم کنگره 60، چگونه خودش را در سطح قبل خود حفظ کرد و به‌عنوان یک مدعی وارد این مسابقات شد؟

 تيم در مدت یک سال گذشته، حدود ١٠ بازي تداركاتي داشته؛ تقريباً هرماه يك بازي با تیم‌های مختلف هم شهرستاني وهم تهراني ترتیب داده می‌شد تا همیشه سطح خود را حفظ کند.

 

با چه تیم‌هایی بازی تدارکاتی برگزار کردید و نتیجه این بازی‌ها چطور بود؟

خلیج‌فارس، پارت، تهران كلاپ، ستارگان و تیم‌های دیگر؛ البته در بازی‌های تداركاتي نتيجه مهم نيست ولي در كل در این بازی‌های نتیجه‌گیری عالي بود و درنهایت به کسب این مقام قهرمانی منجر شد.

 

چه تیم‌هایی در این لیگ حضور داشتن و سطح آمادگی تیم‌ها در چه حد بود؟

8 تیم: پسران شيراز، بازرگانان شیراز، ساسان کرمان، خلیج‌فارس، باران گیلان، مشهد، کنگره ۶۰ و قم در این مسابقات حضور داشتند و همگی خود را برای مسابقات سطح اول کشور آماده کرده بودند.

 تیم پسران شیراز که در فینال موفق به شکست آن‌ها شدیم، 6 سال پیاپی قهرمان تورنمنت‌های مختلف کشور بود و در این مسابقات هم با آمادگی کامل حضور یافته بود.

با توجه به اینکه تیم راگبی کنگره همواره تأثیر قابل‌توجهی روی بالا بردن سطح راگبی کشور گذاشته، بازتاب این موضوع در هیئت راگبی کشور و یا به‌طور گسترده‌تر در سطح اول ورزش کشور چطور بوده است؟

بازتاب بسيار خوبي در جامعه ورزشي داشته و نتیجه اين بازی‌ها برای همه تعجب‌برانگیز بود كه تيم كنگره ٦٠ توانست در مقابل تيم شيراز كه چند سال قهرمان بلامنازع راگبي كشور بوده و بيشترين ملی‌پوش را در اختيار داشتند با یک نتيجه خوب، به پيروزي برسد.

 

در سال‌های اخیر کنگره 60 خود را به‌عنوان یک مدعی جدی در راگبی کشور مطرح کرده است. برای حفظ این سطح از آمادگی چه برنامه‌هایی در آینده در نظر گرفته‌شده است؟

انشا الله بايستي تمرينات را به‌طورجدی و با برنامه‌ریزی صحيح ادامه دهيم و خود را مسابقات لیگ برتر پانزده نفر آماده كنيم.

 

آیا مسابقات مطرح دیگر یا مسابقات برون‌مرزی در پیش هست؟

بله ما يك مسابقه داخلي پانزده نفرِ ليگ برتر در پيش روداريم و یک مسابقه هفت نفره (Sevens) در كشور امارات متحده عربي برگزار می‌گردد كه معروف به جام جهاني كوچك است كه البته هنوز تصميمي براي اعزام تيم نگرفته‌ایم.

 

بار دیگر این قهرمانی را به شما وتمامی اعضای تیم و کنگره 60 تبریک میگوییم و از شما برای فرصتی که در اختیار ما دادید تشکر می کنیم.

وب سایت
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .