English Version
English

باید آرام رفت تا از یخبندان عبور کرد، مقاله ای برگرفته از لژیون درمان سیگار

باید آرام رفت تا از یخبندان عبور کرد، مقاله ای برگرفته از لژیون درمان سیگار

باید آرام رفت تا از یخبندان عبور کرد

مقاله‌ای مرتبط با درمان سیگار و تأثیر صبر و استقامت در این مسیر

 صبر در مسیر هستی اتفاق می‌افتد، اگر این مسیر را با صبر بگذرانی، استقامت به وجود می‌آید و در این مسیر قوی‌تر می‌شویم. در این ده ماه مدت سفر، نیروهای بازدارنده به سراغمان خواهد آمد و با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، حتی زمین می‌خوریم ولی دوباره بلند می‌شویم. سختی‌ها را سپری می‌کنیم و به خاطر همین است که آرامش به دست می‌آید چون بهای آن را پرداخت کرده‌ایم و اینجاست که این آرامش، لذت‌بخش و ماندگار است و دیگر حاضر نیستی با چیزی عوضش کنید، اگر در مدت کوتاهی این آرامش به‌دست‌آمده بود، دوباره می‌رفتیم سیگار می‌کشیدیم ولی وقتی صبر کردیم و از خواسته‌های نامعقول گذشتیم و در ادامه قوی شدیم و استقامت به وجود آمد، دیگر حاضر نیستیم از دستش بدهیم و درمان دقیقاً همین است. وقتی آرامش را تجربه کردی و به این فکر کردی که برای به دست آوردن این آرامش چقدر سختی‌کشیده‌ای دیگر حاضر نیستی از دستش بدهی.

به نظر شما مثلاً جاهایی که برای ترک سیگار یا دخانیات هستند و می‌گویند این کار را سه‌روزه یا در یک هفته انجام می‌دهند، قادر به این کار هستند! صد در صد نیستند، زیرا در مسیری که می‌روند زمان را طی نکرده‌اند و برای آن هیچ زحمتی نکشیده‌اند به عبارتی بادآورده را باد هم خواهد برد و در این موضوع هیچ شکی نیست.

این طی کردن زمان که ما در کنگره‌داریم با حرکت در مسیر است، مسیر رسیدن به آرامش 10 ماه به طول می‌انجامد و صبر ما این ده ماه است ولی ما در این ده ماه کجا هستیم؟ این 10 ماه در لژیون سیگار و در کنگره هستیم و داریم آموزش می‌بینیم و 10 ماه پله کم می‌کنیم. ما این 10 ماه را ننشسته‌ایم به انتظار بلکه داریم حرکت می‌کنیم و ما سرعتمان را زیاد نمی‌کنیم که مثلاً بشود 5 ماه. درست مثل تصاویر که درس‌های زیادی دارند، بسان آن ماشینی که در حال حرکت در یخبندان است و اگر سریع‌تر برود حتماً سقوط می‌کند حتی صدای اضافی موتور هم باعث ریزش قندیل‌ها می‌شود. پس با سرعت مطمئن باید حرکت کرد بقول معروف بدون حرکت اضافه.

اینکه یک‌بار دیگر کنار هم هستیم موهبت بزرگی است و باید خدا را شکر کرد و اینکه ما کنگره راداریم و در اینجا آرامش را به دست می‌آوریم که همۀ دنیا به دنبالش هستند، بسیار باارزش است.

 

تنظیم: مسافر روزبه
عکس و تایپ: مسافر دانیال
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .