English Version
English

براي مقابله با اعتياد بايد حداقل نيازهاي جامعه تامين شود

براي مقابله با اعتياد بايد حداقل نيازهاي جامعه تامين شود

علي وقف‌چي در گفت و گو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر درصدي از مردم بويژه نوجوانان و جوانان از حداقل نيازهاي اساسي از جمله شغل مناسب ، تفريحات سالم و غيره محروم هستند، به همين دليل براي پر كردن اوقات فراغت ، جمع هاي دوستانه برگزار كرده و خود را با مصرف انواع مواد مخدر صنعتي سرگرم مي كنند.

وي اظهار كرد: همچنين يكي ديگر از مسايل مهم آن است كه هويت بخشي به جوانان در جامعه كمرنگ شده است ، مشاهده مي شود كه هزاران بازنشسته كشور در سمت هاي مختلف مشغول بكار هستند، اما جوانان بيكار مانده اند.

سخنگوي كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بايد به جوانان هويت داد ، آنان مي توانند در رده‌هاي مختلف شغلي مسووليت پذير باشند، همانطور كه مديريت هشت سال دوران جنگ تحميلي را به عهده گرفتند و در آن سربلند شدند.
وقف چي با بيان اينكه دولتمردان بايد اداره جامعه را به جوانان بسپارند، گفت : تحقيقات مختلف نشان داده است كه بيشترين علت گرايش به مصرف مواد مخدر به دليل عدم هويت بخشي و بيكاري بوده است ، مسوولان ما بايد به هر طريقي دغدغه خانماسوز بودن اعتياد به مصرف مواد مخدر را درك كنند و در جهت مبارزه اجتماعي با آن از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكنند.
وي تصريح كرد: بايد بدانيم كه آفت اعتياد به مصرف مواد مخدر گريبانگير يك خانواده نمي شود بلكه تمام سطح جامعه را در بر مي گيرد.
اين نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اگر حداقل هاي نيازهاي جوانان از جمله ازدواج ، شغل و ساير امكانات براي آنان فراهم شود ، هيچ وقت به سمت اعتياد نمي روند، گفت : در راستاي برنامه هاي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر بايد حداقل معيشت براي مردم كشور تعريف شود تا همه از امكانات يكسان برخوردار باشند.
وقف چي خاطرنشان كرد: در حال حاضر معضل اصلي اعتياد ناشي از نبود شغل است و بايد براي هر فرد ايراني يك شغل تعريف شود.
وي اظهار كرد:در حال حاضر طرحي به عنوان ساماندهي اشتغال كشور به هيات دولت ارايه داده ام كه پس از تاييد نهايي در صحن مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار مي گيرد.
به گفته وقف چي، اين طرح بسياري از معضلات جامعه ما از جمله اعتياد نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر را حل كرده و زير ساخت هاي شغلي نيز به درستي بنا مي شود.

 

منبعروابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر 95.07.06 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .