English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی+مراسم پیمان ایجنت نمایندگی قندیان تبریز

کارگاه آموزشی عمومی+مراسم پیمان ایجنت نمایندگی قندیان تبریز

یازدهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره 60 در نمایندگی قندیان تبریز با دستور جلسه " وادی اول و تأثیر آن روی من با استادی ایجنت محترم آقای " رضا فاضلی " و نگهبانی آقای "قهرمان " و دبیری آقای " علی " در روز پنجشنبه مورخ 95/7/1 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود و در ادامه مراسم تقدیر از آقای رضا فاضلی و پیمان ایجنت جدید نمایندگی برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا خدا را شاکرم که مجدد این فرصت را در اختیارم قرارداد تا در خدمت شما باشم به عنوان یک خدمتگزار کوچک. همچنین از تک‌تک شما سپاسگزارم که هستید تا من بتوانم در خدمت شما باشم و خدمتگزاری کنم. ابتدای عرایضم حلول سال تحصیلی جدید کنگره را که مصادف می‌شود با اول مهر، خدمت همه ی مسافران و همسفران تبریک عرض می‌کنم. پیش مدرسه یک هفته یا دو سه روز زودتر یکسری مدارس زودتر شروع می‌کنند و بعد از روز اول مهر یا هفته‌ی دوم برنامه‌ها خیلی محکم‌تر می‌شود.

هفته‌ی اول دستور جلسه صورت مسئله‌ی اعتیاد که بود ما باید بیماریمان را بشناسیم. هر بیماری باید بداند که مشکلش چیست و هر دکتری باید توضیح بدهد که این مشکل را داری و این دارو برای این بیماری مثمر ثمر هست و اگر دقت کرده باشید هر دارویی بروشور خاص خودش را دارد؛ یعنی دانستن آن بیماری و صورت مسئله‌ی بیماری حق مسلم هر فردی است. با شناخت صورت مسئله در ادامه‌ی مباحث کنگره می‌رسیم به بحث تفکر.

خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت آقای خدامی. همیشه زحماتمان با شماست. عذرخواهی می‌کنم و همه دوست داشتند به موقع برسید و استاد جلسه شما باشید. من اطاعت امر شما کردم و استاد جلسه نشستم. انشاءالله در ادامه در خدمت آقای خدامی خواهیم بود. خدا قوت می‌گویم و امیدوارم همیشه سالم و شاد در کنار هم خدمت کنیم. بحث وادی اول که در مباحث کنگره هست اولین وادی در کتاب عشق، 14 وادی برای رسیدن به خود؛ یعنی در منشاء و سرفصل رسیدن به خود، تفکر است؛ یعنی من می‌خواهم به خود برسم و اولین شاه کلیدش تفکر می‌باشد و به قولی اگر گناهی صورت می‌گیرد علتش عدم تفکر است.

قطعا عزیزان وادی را مطالعه کرده و سی‌دی‌اش را گوش‌داده‌اید. من نمی‌خواهم راجع به وادی صحبت کنم فقط اثری که وادی روی من گذاشته را می‌خواهم بیان کنم چون دستور جلسه ما وادی اول و تأثیر آن روی من هست.در واقع حیطه‌ی فکری من، بُرد فکری من، بُعد فکری من در زمان مصرف حول همین مواد و حاشیه‌های اعتیاد و آن بادبان‌های اعتیاد می‌چرخید؛ یعنی در واقع اصلا تفکر نمی‌کردم. به یکسری افکار می‌پرداختم و با آن‌ها لذت می‌بردم و به دنبال آن می‌رفتم. نمی‌آمدم به آن افکار درستی که در زندگی به دردم بخورد بپردازم. شاید اصلا آموزش لازم را نمی‌گرفتم که بخواهم به آن بپردازم. ولی خوشبختانه در کنگره این وادی به من یکسری القائاتی را انجام داد، مرا وادار به یکسری حرکات کرد. 

یکسری القاء، یکسری تحرکات و یکسری احیاهایی را در من به وجود آورد که من بتوانم حرکت کنم و بتوانم افکارم را تغییر بدهم و این برای من اتفاق افتاد. اجازه ندادم این افکار یا تفکرات غلطی که در زمان مصرف دنبالش بودم و می‌گفتم که تا آخر عمرم مصرف‌کننده می‌مانم و تا آخر پیچ بهشت‌زهرا با من هست، اینها را بیرون ریختم. گوش دادم، دیدم یکسری مباحثی است که به عنوان یک انسان که درگیر اعتیاد است به کارم می آ ید و آن‌ها را با القائاتی که از طریق راهنمایم در جلسات بر من میشد و آن حرکتی که خودم انجام می‌دادم سبب شد احیا شود. احیا در افکار و اندیشه! و همان احیا در افکار و اندیشه سبب شد کردارم هم تغییر کند؛ و خدا را شکر می‌کنم که با این تفکر درست کنگره، با این تفکر درست جناب آقای مهندس من هم توانستم همسو شوم و اثرش را در زندگی ببینم و قطعا همه ی عزیزانی که مستحضر هستید میدانید که کافی است فقط حضورداشته باشید و با این آموزش‌ها پیش بروید تا به آن نقطه‌ی مطلوبی که مد نظر هر فرد مصرف‌کننده است که بخواهد از اعتیاد رها شود قطعا به آن خواهد رسید. بیشتر از این وقتتان را نمی‌گیرم امیدوارم از مشارکت هایتان بتوانم درس بگیرم.

مراسم تقدیر از آقای فاضلی و پیمان ایجنت آقای امانی

 
 
 
 

سخنان دیدبان محترم آقای خدامی:

خدا را شکر که این توفیق را دارم که در نمایندگی قندیان تبریز هستم. تبریک می‌گویم ما عضوی از کنگره 60 هستیم چه مسافر و چه همسفر چون واقعا بودن در کنگره 60 و استفاده از آموزش‌های آن لطف و خواست خداوند بوده برای اینکه ما این راه را بیاییم اول برای درمان اعتیاد و در ادامه هم برای درست و سالم زندگی کردن. خیلی انرژی گرفتیم و خوشحال شدیم از معرفی دوستان سفر اولی و همینطور تازه واردین عزیز. به هر حال ما اینجا هستیم برای همین. فلسفه‌ی وجودی ما، فلسفه‌ی وجودی این کنگره و این جلسات این هست که تازه وارد و مصرف‌کننده بیاید و سفرش را شروع و تمام کند و به درمان و رهایی برسد. ما امروز آمده‌ایم اینجا برای مراسم پیمان.

همان‌طور که میدانید دوره‌ی ایجنتی در کنگره 60 چهارده ماه استوکسانی که برای ایجنتی انتخاب می‌شوند 14 ماه خدمت می‌کنند و آقای فاضلی عزیز 2 دوره پشت سرهم ایجنتی این شعبه را بر عهده داشتند و خیلی هم خوب خدمت کردند و به دلیل عملکرد بسیار خوبی که داشتند بعد از یک دوره ایجنتی ایشان یک دوره دیگر تمدید شد؛ اما باید این تعویض انجام شود. بعد از بررسی‌هایی که انجام شد به‌هرحال ما سعی کردیم ایجنتی که انتخاب می‌شود تمام کلاس‌های آموزشی شعبه را حضورداشته باشد و تصمیم گرفته شد که آقای علی امانی به‌عنوان ایجنت جدید نمایندگی تبریز معرفی شوند و مراسم هم به این صورت است که تقدیر می‌شود از ایجنت قبلی و تقدیرنامه‌ای که از طرف آقای مهندس تقدیمشان می‌شود و پیمان‌نامه‌ی ایجنت جدید خوانده و اجرا می‌شود. به‌هرحال من به سهم خودم از آقای فاضلی تشکر می‌کنم. بسیار عملکرد خوبی داشتند و همان‌طور که دوستان در مشارکتشان گفتند در دو سه سال گذشته نمایندگی تبریز با سختی رسیده به اینجا و این نشان می‌دهد که آقای فاضلی کارشان را درست انجام داده‌اند و کنگره 60 از ایشان تشکر می‌کند و این پایان دوره است و ایراد و اشکالی در کار نبوده و این چرخش در تمام شعب انجام می‌شود که دوره‌ی مرزبانی تمام می‌شود و مرزبانان جدید انتخاب می‌شوند، دوره‌ی ایجنتی تمام می‌شود و ایجنت جدید معرفی می‌شود و این چرخش در کنگره 60 در حال انجام است.

پس از قرائت متن تقدیرنامه‌ی آقای فاضلی مراسم پیمان آقای علی امانی انجام گردید و در ادامه آقای خدامی در مورد آمار رهایی، درمان سیگار و مسائل مالی توصیه و راهکارهایی فرمودند و ضمن تبریک مجدد به آقای امانی از آقای فاضلی عزیز تقدیر و تشکر نموده و جلسه را پایان دادند.

 
 
 
 
 
 
تهیه گزارش و عکس: مسافر آرمان
نگارنده و تنظیم گزارش: همسفرمنیره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .