English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش

هشتمین جلسه از دوره هشتم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 در نمایندگی ارتش روز پنجشنبه به تاریخ 1395/07/01 با دستور جلسه: وادی اول و تاثیر آن روی من با دبیری مسافر طاهر و نگهبانی مسافر آبتین و استادی مسافر آقای حسین رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا از نگهبان جلسه سپاسگزارم که به من فرصت دادند تا در این جایگاه خدمت نمایم. دستور جلسه این هفته «وادی اول و تأثیر آن روی من» است، به نظر من تمام وادی‌هایی که در کنگره مطرح و به بحث گذاشته می‌شود برای این است که من در مواجهه با مشکلات زندگی‌ام بتوانم از آن‌ها استفاده کنم و آن‌ها را به کار ببندم و آن گره‌هایی که در زندگی‌ام وجود دارد بازکنم.

به‌نوعی می‌توان وادی‌ها را کلیدهای حل مشکلات زندگی هر فرد در زندگی به شمار آورد اما به قول اساتید شاه‌کلید همه این مسائل در وادی اول است، واقعاً اگر تفکر یا بهتر بگویم تفکر صحیح وجود نداشته باشد دیگر بقیه وادی‌ها معنی و مفهومی پیدا نمی‌کند. در کنگره می‌گوییم هر وادی پیش‌نیاز وادی بعدی است اما من فکر می‌کنم وادی اول پیش‌نیاز همه وادی‌ها است چون اگر بتوانیم وادی اول را کاربردی کنیم، سپس خواهیم توانست دیگر وادی‌ها را نیز کاربردی کنیم.

در وادی اول اشاره‌شده، برای اینکه یک ساختار به وجود بیاید باید تفکر کرد و هر ساختاری که به وجود می‌آید دو بار اتفاق می‌افتد، یک‌بار در درون ما و یک‌بار نیز در بیرون ما اتفاق می‌افتد و در عمل، من آن کار را انجام می‌دهم. وقتی می‌خواهم تفکر کنم باید معنی آن را بدانم، تفکر یک حرکت درونی و ذهنی است که از یک مبدأ معلوم به یک مقصد مجهول می‌رود. این وادی می‌گوید همه‌چیز اول مثل یک صفحه سفید نقاشی است و کم‌کم تصویر پدیدار می‌شود و این تصویر را من می‌سازم یا به عبارتی با توجه به نوع حرکت من این تصویر کم‌کم ساخته می‌شود.

کسی که وارد کنگره 60 می‌شود، آمده است تا یک ساختار جدید تشکیل بدهد و ساختار رهایی خودش از بند مواد مخدر و دیگر ضد ارزش‌ها را به وجود بیاورد و برای انجام این مهم کنگره یک سری ابزارها در اختیار مسافر قرار می‌دهد و یکی از این ابزارها تفکر به همراه شناخت و آگاهی است ولی قبلاً من این تفکر را نداشتم و همیشه شتاب‌زده عمل می‌کردم، یعنی یا احساسی عمل می‌کردم و یا عجولانه تصمیم می‌گرفتم. کنگره به من تفکر کردن را یاد داد و همان روزهای اولی که وارد کنگره شدم به من گفتند باید با تفکر حرکت کنی! وقتی به کنگره وارد شدم به من گفتند شما تازه‌واردی و تا سه جلسه مهمان محسوب می‌شوید پس در این سه جلسه شرکت کن و خوب فکر کن و تصمیم بگیر که آیا این مکان به درمان تو کمک می‌کند یا نه! سپس اگر تمایل داشتی می‌توانی پروسه درمان خود را آغاز کنی.

در وادی اول از سه نیروی القا، احیا و تحرک صحبت شده است. القا به معنای انتقال اطلاعات و آگاهی است، راهنما در کنگره 60 یک القاکننده است، جلسات یک القاکننده هستند و همچنین سی‌دی‌های آموزشی و سایر نوشتارهای کنگره 60 همه به‌نوعی القاکننده هستند. وظیفه من این است که هر چه بیشتر خود را در معرض این القائات مثبت قرار بدهم و این باعث می‌شود که به حس سالم برسم و کم‌کم می‌توانم عمل سالم را هم انجام دهم. به نظر من وادی اول آمده تا به من بگوید مثبت فکر کن و به همه‌چیز با دید مثبت نگاه کن! امروز من آن چیزی هستم که در گذشته فکر می‌کردم و قطعاً فردا آن چیزی خواهم بود که امروز فکر می‌کنم.

رهایی مسافر امین به راهنمایی مسافر احسان از نمایندگی ارتش در روز چهارشنبه به تاریخ 95/06/31

عکاس: مسافر شاهرخ
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .