English Version
English

لژیون چایی در اردوی شانزدهم

لژیون چایی در اردوی شانزدهم

لژیون چایی یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های اردوی سراسری کنگره 60 است. اعضای اردو در طول ساعات روز برای نوشیدن چایی و گرم شدن کنار آتش چندین بار به محل کار این لژیون مراجعه می‌کنند. آقای فرشید تفرشی، کمک اردوبان فعال و دوست‌داشتنی اردوهای سراسری کنگره 60 هستند که در اردوی شانزدهم، مسئولیت برپایی چادرهای اردوگاه را چند روز قبل از شروع اردو بر عهده داشتند و در طول اردو نیز مسئول لژیون چایی بودند. با فعالیت لژیون چایی و حس و حال اردوی شانزدهم از زبان ایشان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 

آقا فرشید لطفا به رسم کنگره لطفا خودتان را معرفی کنید؟

دوستان فرشید هستم مسافر, ۹ماه و ۹روزسفر اولم طول کشید، راهنما آقای رضا ترابخانی, روش درمان dst، داروی درمان اوپیوم، آنتی ایکس‌ مصرفی شیشه و حشیش، الان هم ۱۰سال و یک ماه است که به رهایی رسیدم. سفر سیگارم هم با راهنمایی آقای مهندس دژاکام ۱۱ماه و ۲۶ روز طول کشید. روش درمان dst، داروی درمان آدامس نیکوتین, الان هم سه سال و ۶ماه است که به رهایی رسیدم.


چندمین دوره است که در اردو شرکت می کنید؟ومسولیتتان در این اردو چیست؟

چهارمین دوره است و در این دوره مسول لژیون چای هستم.


در مورد لژیون چای توضیح دهید؟

لژیون چای ۱۲نفر هستند. در سه شیفت چهار نفره و این سه شیفت به صورت چرخشی کار خود را انجام می دهند. و از ساعت ۵ صبح کار ما شروع می‌شود تا ساعت ۱۱شب، وسه شیف از ساعت ۵ صبح تا۱۱ پیش از ظهر، ۱۱تا ۵ عصر, ۵تا ۱۱شب.


لژیون چای در اردو یک حس وحال خاصی دارد و همه بچه ها در تمام روز با این لژیون سروکار دارند، کمی در مورد این حس وحال صحبت کنید؟

من فکر می کنم اکثر مسافران کنگره چای دادن را تجربه کرده اند، بین بچه ها گشتن و چای پخش کردن و اینکه همه تشکر می کنند؛ یک حس وحال خاصی دارد، اولین سالی که به اردو آمدم در لژیون چای بودم و الان هم در لژیون چای هستم، این جایگاه خیلی برای من ارزشمند است.


این دور آتش نشستن بالاخره مجاز است یا مجاز نیست؟

نه غیر مجاز نیست، ولی این اردو آموزشی و تفریحی است، شاید از ریزترین چیزها که در اردو هست، تا بزرگترین چیزها قابل توجه است و و اهمیت خودش را دارد، به همین خاطر باید توسط آن مسافری که در اردو شرکت کرده مورد توجه واقع شود. حالا شاید یک مساله ای باشد که مدل تفریح کردن ما را تعیین کند. من خودم کنار آتش ایستادن، با آتش گرم شدن و نگاه کردن به آتش را خیلی دوست دارم. ولی مسله ای که اتفاق می افتد، این است که حد و حریم باید رعایت شوذ. یکی از مسایلی که باید بدانم این است که یاد بگیرم آن لذتی را که می‌خواهم ببرم، جایی باشد که به سیستم آسیبی نرساند. کنار آتش ایستادن هم مشکلی نداردT ولی کنار کترd ایستادن و مزاحم کار عوامل چای شدن ایراد دارد. امسال هم توسط بچه های لژیون چای جاهایی برای عزیزانی که بخواهند کنار آتش چای خود را بنوشند و از گرمای آتش استفاده کنند، در نظر گرفته شد.


در مورد این که در این جامعه کوچکی که در اردو داریم، لژیون چای محل قرارها و جمع شدن اعضای اردو است، صحبت کنید؟

برای من هم خیلی جالب بود، حتی این آلا چیق ها که محل استراحت دوستان است، حس وحال خاصی دارد و لژیون چای هم یک آلا چیق در کنار خودش داشت.


امسال شما چند زودتر آمدید و در نصب چادر ها مشارکت داشتید؟

من به همراه کامران رک و جناب حسین نمکی و آقا ایرج بودیم، البته وقتی آمدیم آقای نمکی و آقا ایرج آمده بودند و البته در طول سال می آیند و زمین را در طول سال آماده می کنند. امسال افتخار نصب چادر ها همراه با آقای کامران هم نصیب ما شد.


امسال چند روز زودتر آمدن خسته کننده نبود؟

نه، کاری که با لذت انجام شود و نفس آن کار مشخص شود و فرد بداند برای چه دارد این کار را انجام می دهد، هر چه هم که کار سخت باشد، کار خیلی راحت می شود وخیلی هم لذت بخش می شود.

 


ذر مورد اردو و حس و حالش چه صحبتی دارید؟

اردوهای کنگره همیشه فرق دارد. چون در این اردوها همه آموزش دیده هستند و حرمتها وقوانین رعایت می شود. هیچ کس با کسی مشکلی پیدا نمی کند، شاید اگر یک جایی دو تا رفیق یا دوتا برادر با هم به مسافرت بروند، یک جایی به مشکلی بر می خورند، ولی در اردوی کنگره از اول صبح که بچه ها بیدار می شوند، همین طور خندان و شاد هستند و اگر مسله ای پیش بیاید توسط خود فرد حل می شود. ولی یک اتفاقی که افتاده این سه سال اخیر زمین اردو از خود کنگره است و خیلی امکانات رفاهی بهتر و بیشتری فراهم شده است. دیگر اینکه بیشتر کارها از جمله پختن نان و آشپزی و همه چیز بر عهده خود بچه های کنگره است. این سازمان یافتگی برای آدم جالب است و این طرحهایی که آقای مهندس داده اند و توسط دیده بانان اردو؛ آقای امین و آقای خدامی داده شده برای من بسیار نشاط آور وشعف آور است.


اگر صحبتی دارید درآخر بیان کنید؟

اردو و مدل کارهایی که آدم می کند و هر سال می‌تواند یک لژیون را تجربه کند، من فکر می کنم اینها هر کدام یک شاخه ای است از مشاغلی که در جامعه اتفاق می افتد. هر چه آن کار به شخصیت آن فرد نزدیکتر باشد، آن فرد بهتر از آن کار لذت می برد. اردو جایی است که یک فرد خیلی راخت می تواند خود را بشناسد و مدل زندگی کردن را یاد بگیرد. در کل اردوهای کنگره جایست که یک مسافر خیلی راحت می تواند خود را پیدا کند. شاید خیلی اتفاقهایی که اینجا می افتد مدل زندگی است که یکنفر اینجا آموزش می‌بیند و در زندگی اجتماعی خود اجرا می کند.


هیه گزارش : لژیون خبری اردوای آموزشی تفریحی کنگره 60
عکاسان: مهرداد - اهورا ، با تشکر از شارود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .