English Version
English

کارگاه‌ آموزشی همسفران

کارگاه‌ آموزشی همسفران

جلسه چهارم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی جهان‌بینی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی بوشهر با دستور جلسه هفتگی سیستم ایکس با استادی خانم بتول و نگهبانی خانم فردوس و دبیری خانم فاطمه در روز یکشنبه مورخه ۱۳۹۵/۶/۷ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

          http://gemup.ir/do.php?imgf=IMG-20160829-WA0012.jpg

خلاصه سخنان استاد:

روش‌ها و داروهای مختلفی در جهان برای ترک مواد مخدر و اعتیاد مورد کاوش و تحقیق  قرار گرفت و بودجه‌های زیادی هم صرف این امر شد ولیکن هیچ‌کدام جوابگو نبود و به نتیجه نرسید.

تا زمانی که کلید حل مسائل را پیدا نکنیم به جواب نمی‌رسیم. درد و رنج انسان‌ها از روی جهل و نادانی نیست بلکه درد و رنج بشر از دانش و علومی هست که هنوز کشف نشده است. امروزه خیلی از بیماری‌های روحی و روانی و حتی جسمی به دلیل اینکه علم درمان، کشف نشده باعث درد و رنج انسان‌ها است. 

تمام متخصصین حوزه اعتیاد در پیشرفته‌ترین و مجهزترین کلینیک‌ها روش‌های غیرعلمی در درمان اعتیاد ارائه می‌دهند و به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند چون‌که به مسئله ازکارافتادن سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن در اثر استفاده از مخدرهای خارجی یعنی مصرف مواد مخدر هیچ توجهی نمی‌کنند.

وقتی اعتیاد صورت می‌گیرد یعنی مواد خارجی جایگزین مواد داخلی بدن شده است و درواقع سیستم  از حالت  طبیعی خود خارج‌شده است. تمام روش‌های غیرعلمی که در درمان اعتیاد معرفی می‌شدند مثل یک مسکن بودند و برای مصرف‌کننده، حالت یک معجون را داشت که درد اعتیاد  را تسکین می‌داد ولی عامل اصلی اعتیاد همراه او بود و مسئله اعتیاد همچنان پابرجا مانده بود. 

ما می‌گوییم وقتی اعتیاد صورت می‌گیرد و شخص مصرف‌کننده مواد می‌شود، شهر وجودی تخریب‌شده و سیستم‌ها از حالت طبیعی خارج‌شده‌اند، زمان خاصی لازم دارند تا بازسازی انجام شود و فرد دوباره فعالیت حیاتی خود را به دست آورد.

          http://gemup.ir/do.php?imgf=IMG-20160829-WA0014.jpg

و آقای مهندس دژاکام  برای اولین بار فرضیه سیستم ایکس را مطرح کردند و نقش حیاتی این سیستم در چگونگی اعتیاد و درمان آن را بیان نمودند که در اثر استفاده از مواد مخدر سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی ازکارافتاده است. 

سیستم ایکس متشکل از شمار زیادی از ناقل‌های عصبی و هورمونی می‌باشد که کلیه حالات و رفتارهای انسان را تحت کنترل دارد  و ازاین‌جهت به آن سیستم ایکس می‌گوییم که برای ما ناشناخته است. 

 درواقع سیستم ایکس می‌گوید فرمانده کل بدن مغز است و وقتی‌که مواد خارجی وارد سیستم بدن می‌شود فرمان را از مغز می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن فرمان و دستورات ناقص را دریافت می‌کنند. سلول‌هایی در مغز به نام نورون وجود دارند که به هم  اتصال ندارند و چسبیده به هم نیستند و به‌صورت نقطه‌نقطه هستند و در فاصله بین نورون‌ها یک ماده و یا مایعی قرار می‌گیرد که ارتباط بین نورون‌ها را حفظ می‌کند؛ یعنی وقتی‌که پیام می‌خواهد از یک نورون به نورون دیگر انتقال داده شود، توسط ماده‌ای به نام ناقل‌های عصبی منتقل می‌شود و وقتی اعتیاد صورت می‌گیرد و ماده مخدر خارجی جایگزین مواد مخدر طبیعی  می‌شود درواقع بین کار کردن این ناقل‌های عصبی و بین نورون‌ها مشکل پیش می‌آید و آن پیام و تبادل اطلاعاتی که باید صورت بگیرد دیگر برقرار نمی‌شود.  

وقتی این  سیستم نتواند تولیدات خود را ارائه دهد لذت، سرخوشی و آن آرامش از انسان گرفته می‌شود و زمانی به آرامش و آسایش‌خواهیم رسید که این سیستم بتواند کار آیی داشته باشد یعنی یکسری مواد شبه افیونی باید ترشح شود تا ما تعادل در رفتار و کردار خود داشته باشیم .

به‌طور مثال وقتی‌که دوپامین بالا می‌رود شخص دچار اسکیزوفرنی شده و وقتی پایین می‌آید دچار بیماری پارکینسون می‌شود و سروتونین وقتی بالا می‌رود باعث شادی و کمبودش سبب ناراحتی می‌شود و انسان طبق همین سیستم شبه افیونی زندگی می‌کند.

             http://gemup.ir/do.php?imgf=IMG-20160829-WA0015.jpg

خداوند در قرآن به‌صورت تمثیل یادکرده است که در کنار چشمه‌هایی مانند عسل، آب زلال و شیر، چشمه‌ای به نام خمر نیز وجود دارد. انسان‌ها وقتی در تعادل هستند چشمه خمر در آن‌ها خوب کار می‌کند.

امروزه بیماری‌های روحی و روانی در اوج خود قرارگرفته‌اند و دلیل آن‌هم فعال نبودن سیستم بیوشیمی می‌باشد که کارکرد خود را ازدست‌داده است. اختلالاتی که در دوپامین، سروتونین و ناقل‌های عصبی پیش‌آمده است درواقع باعث بیماری‌های جسمی و روحی روانی شده است.

درمان در کنگره ۶۰ روی سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی صورت گرفت و در کنار آن انواع و اقسام بیماری‌های روحی و روانی هم درمان شدند. چرا؟ چون سیستم ایکس که از حالت طبیعی خارج‌شده بود ذره‌ذره بازسازی‌شده و فرد به حالت اولیه حیات خود برمی‌گردد و با تغذیه، ورزش مناسب و تفکرات و اندیشه مثبت و دوری از ضد ارزش‌ها سیستم ایکس ما تقویت می‌شود. 

با مصرف داروی اپیوم تینکچر سیستم ایکسی که از حالت طبیعی خارج‌شده بود به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و فرد متعادل می‌شود. تمام شادی‌ها، غم‌ها، موفقیت‌ها، شکست و کل امورات زندگی افراد مربوط به همین سیستم ایکس است. درواقع ریشه همه مسائل و مشکلات بشر امروزی وجود اختلال در این سیستم می‌باشد.

استاد در پایان فرمودند: 

آموختن علم و دانش مختص به قشر خاصی نیست؛ مجهولات در زندگی ما زیاد هستند و باید آن‌ها را حل کنیم چون هر مجهولی که حل می‌شود مجهولاتی دیگر مطرح می‌شوند.


نگارش فاطمه همسفر عبدالحسین
ویراستاری و ثبت همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .