English Version
English

گزارش لژیون پزشکان کنگره 60؛ پنجم شهریور ماه 95

گزارش لژیون پزشکان کنگره 60؛ پنجم شهریور ماه 95

دهمین جلسه از دوره نهم لژیون پزشکان پارک طالقانی، با استادی خانم دکتر غزاله و نگهبانی مهندس دژاکام و دبیری  خانم هنگامه، با دستور جلسه "سیستم ایکس"، در تاریخ پنج شهریور ماه سال 1395، رأس ساعت 8 صبح، آغاز به کارکرد.

استاد خانم غزاله:

همیشه انسان‌ها از بدو تولد در پی دانستن بودند ولی قادر به انجام این کار نبودند، زیرا دانایی فقط یک موضوع شنیداری نیست و یا اینکه با شنیدن نمی‌توان به‌مراتب دانایی رسید. دانایی یک مثلث است که دارای سه ضلع می‌باشد؛ آموزش، تفکر و تجربه

تا زمانی که این سه ضلع کامل نباشد دانایی شخص کامل نمی‌شود و ندانستن در طول زنگی باعث خسارت‌های زیادی می‌شود. وقتی مثلث دانایی شخص در مورد انجام کاری کامل نباشد و حتی دریکی از اضلاع ضعف وجود داشته باشد باعث می‌شود که در انتخاب‌های خود اشتباه کند.

یکی از ویژگی‌های انسان ساده بودن آن است و به‌این‌علت در بسیاری از مسائل گمراه می‌شود. مثلاً در یک شبکه تبلیغاتی یک محصول را به‌عنوان داروی ترک اعتیاد به مردم معرفی می‌کنند که ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و شخصی هم به‌عنوان یک پزشک محصول را تأیید می‌کند. حال اگر فرد مصرف‌کننده با راه و مسیر آشنا و آگاهی لازم را نداشته باشد، باعث انتخاب غلط شده و درنهایت به خودش آسیب میزند.

اگر قضاوت اشتباه داشته باشیم و بدونِ اینکه در مورد چیزی تفکر کنیم، باعث می‌شود که قضاوت‌های نادرستی در مورد مسئله‌ای انجام دهیم که باعث می‌شود به خود خسارت بزنیم؛ بنابراین در مسائل متفاوت باید آگاهی متفاوت داشته باشیم و دانایی لازم را کسب کنیم و بازهم تفکر کنیم تا بتوانیم یک‌ راه‌حل مناسب برای خودمان پیدا کنیم تا بعد از انجام کار دچار مشکل نشویم.

ما بدونِ آموزش، تفکر و تجربه در مورد انجام کاری نمی‌توانیم به ثمره خوب برسیم؛ بنابراین در مورد مثلت دانایی باید تلاش کنیم تا به یک دانایی کامل برسیم و بر اثاث آن تصمیم بگیریم.

وقتی افراد برای درمان اعتیاد قرصی را انتخاب می‌کنند در حقیقت خواستار درمان اعتیاد هستند، پس باید یک راهکار مناسبی در اختیار افراد باشد. میگویند اعتیاد یک بیماری موزی، پیش‌رونده و غیرقابل درمان است ولی ما در کنگره 60 می‌توانیم افرادی را مشاهده کنیم که توانستند با بهترین روش ممکن اعتیاد خود را درمان کنند.

شرایط فعلی ما بازخورد زندگی است که درگذشته داشتیم؛ یعنی تصمیم‌هایی که درگذشته گرفتیم ولی می‌توانیم راه خود را در جهت صحیح انتخاب کنیم و به فردی که در مسیر اشتباه است کمک کنیم، بنابراین باید آموزش‌های لازم را ببینیم و از تجربه دیگران استفاده کنیم تا راه مناسب را برای افرادی که می‌خواهند زندگی خود را تغییر دهند داشته باشیم.

راه‌حل‌هایی که در اختیار فرد مصرف‌کننده قرار داده می‌شود باید به‌اندازه توانایی‌های فرد باشد تا بتواند دستورات را اجرا کند؛ بنابراین دستوراتی که در طی درمان مطرح می‌شود باید دقیق و حساب‌شده باشد؛ اما هرچقدر که درک مطلب از طرف شخص تخت درمان بالاتر برود و با مطالب آشنایی بیشتر پیدا کند بهتر می‌تواند دستورات را اجرا کند.

برداشت من از این سی دی این بود که سریع در مورد چیزی قضاوت نکنیم و قبل از آن آگاهی لازم را داشته باشیم؛ همچنین در مورد هر تصمیم که در زندگی می‌خواهیم بگیریم باید تمام جزییات را در نظر بگیریم و بعد انتخاب کنیم.

 

آقای دکتر رضا:

آقای مهندس در گفته های خود در ارتباط با مبحث بدانند صحبت میکنند. در مثلث دانایی به آموزش، تفکر و تجربه به‌خوبی اشاره‌ شده که استفاده از عقل و ایمان در مسیر حرکت به‌عنوان دو چراغ راه را نمایان میکنند و بسیار مهم و تأثیرگذار است که باعث می‌شوم که انسان از مسیر خارج نشود.

آقای مهندس در سی دی به سیستم ایکس اشاره میکنند که یک عامل اصلی در موفقیت کنگره 60 است و نگاهشان در ارتباط با هورمون‌ها و سیستم درمانی بدن بوده و به نظر من هم بر این است که اگر سیستم درونی و یا همان سیستم ایکس به تعادل نرسد جسم و روانم هم به تعادل نخواهد رسید. این مقوله را با جهان‌بینی و متد DST با داروی OT که در کنگره استفاده می‌شود کمک می‌کند تا سیستم ایکس به تعادل برسد.

نکته مهم این است که سیستم ایکس هم در بحث مخدرها و هم محرک‌ها بسیار تأثیرگذار بوده و همچنین در مورد بسیاری از بیماری‌های دیگر که تاکنون راه‌حلی برای درمانی نداشته تحقیقاتی در حالت انجام است که تاکنون نتایج خوبی داشته است.

 

مسافر مسعود:

در کنگره 60 اصولاً دستور جلسات به هم ارتباط دارند و به‌هم‌پیوسته هستند و در ارتباط با مثلث دانایی که شامل سه ضلع می‌شوم و می‌گوید آموزش، تفکر و تجربه

اگر به زندگی خود دقت کنیم همه انسان‌ها از ابتدای زندگی تجربه‌هایی را به دست آورده‌اند و باید قبول کنیم که آموزش خوبی از محیط خانواده و آموزش پرورش نگرفتیم. ممکن است آموزش‌های علمی گرفته باشیم ولی آموزش‌های زندگی نگرفتیم و ضلع دیگر که تفکر باشد به‌ندرت از آن استفاده می‌کنیم و نتیجه آن این است که ما در اکثر موارد تصمیمات اشتباه می‌گیریم.

انسان در برخورد با رویدادها بجای اینکه تفکر کند و از تجربه‌هایش استفاده کند و آرامش را زمینه کار خود کند و تصمیم درست بگیرد، در بسیاری از موارد مرتکب اشتباه می‌شود. باید از مثلث دانایی بیاموزیم که تفکر را در انجام هر کاری فراموش نکنیم که تصمیم اشتباه نگیریم.

آقای مهندس در ارتباط با سیستم خمر صحبت میکنند که کل سیستم بیوشیمیایی بدن را به این نهر تشبیه کردند که اگر در تعادل باشد انسان بسیار سرخوش و سرحال است و اگر نقصانی در آن باشد به هر شکل تأثیر خود را در ظاهر خواهد گذاشت.

در ارتباط با سیستم ایکس جزوه ای را به من معرفی کردند و من متوجه شدم که این جرقه‌ای متفاوت است و اگر کشور و جامعه علمی ما قدر آن را بداند و اگر تلاش کند این جرقه را روشن نگه دارد می‌تواند بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی را داشته باشد. اکنون دانشگاه تهران و علوم پزشکی قبول کرده‌اند که روی این سیستم فعالیت داشته باشند.

برادر من به مدت 10 سال کلیت معده داشت و در این مدت شبانه‌روز قرص‌های مختلف مصرف می‌کرد و ما میدانیم که این داروها اکثراً نگه‌دارنده هستند؛ اما به مدت 2 سال است که در کنگره حضور دارد و توانست که داروهای خود را به‌تدریج کم کند درصورتی‌که حال‌وروز خوبی دارد و علائم بیماری را ندارد.

همچنین خود شخصه من که ازنظر قلب برسی شدم نسبت به گذشته و بعد از سفر اول بسیاری از نقض‌ها که در قلبم وجود داشت به‌صورت قابله ملاحظه از بین رفت.

به عقیده من مقوله سیسیم ایکس جایگاه این را دارد که پزشکان عزیز که در حوزه سلامت هستند و فعالیت دارند این سیستم را بیشتر موردبحث و گفت‌وگو قرار دهند.

 

خانم دکتر اعظم:

آقای مهندس در گفته های خود به شیوه خوبی سیستم ایکس مطرح کردند و من با خواندن جزوه مربوط به آن متوجه شدم که مقوله سیستم ایکس ارتباط دارد با مواد تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن و اگر ما این مسئله را منطبق کنیم با تعاریف خودمان، معادل آن برمی‌گردد به‌اصطلاح پزشکی و تمام این مجموعه سیستم ایکس نامیده شده است که کنگره 60 توانسته یک تعریف بسیار خوبی داشته باشد.

اما در ارتباط با دانایی تعریف بسیار زیبایی از آن شده و شامل سه ضلع تفکر، تجربه و آموزش است و همان‌طور که اشاره ‌شده این اضلاع باید باهم برابر باشند و در غیر این صورت شخص به دانایی مؤثر نخواهد رسید.

 

آقای دکتر محمد:

آقای مهندس در این متد درمان اعتیاد به‌صورت اتفاقی متوجه شدن که بسیاری از بیماری‌ها که در شخص مصرف کنند وجود داشت از بین رفته و خوب شده است؛ مانند بیماری پروستات و یا خانم‌هایی که مشکل ناباروری داشته‌اند پس از دوره DST توانسته‌اند صاحب فرزند بشوند.

این مقوله در ابتدا قابل‌باور برای کنگره 60 نبود ولی با گذر زمان نتایج بهتری از سیستم گرفت و متوجه شد که داروی OT فقط روی یک نفر تأثیرگذار نبوده به همین علت تحقیقاتی در ارتباط با این مسئله شروع شد و این‌ یک نور امیدی است برای همه پزشک‌ها که از این موقعیت استفاده کنیم.

کنگره 60 بر این اعتقاد دارد که اگر سیستم ایکس بدن از تعادل خارج شود باعث می‌شوم که فرد دچار بیماری شود ولی اگر ما بتوانیم این سیستم را به تعادل برسانیم بسیاری از این مشکل‌ها برطرف خواهد شد و این ‌یک نعمت و نور بزرگی است که باید در وسعت بزرگ‌تری از آن استفاده کرد.

 

خانم دکتر الهام:

سال‌ها در ضمیمه درمان اعتیاد توجه خاصی به مقوله مواد شبه افیونی بدن نمی‌شد و برای سال‌ها زیاد اعتیاد را یک بیماری روانی می‌دانستند و توجه خاصی روی سیستم جسم نداشتند؛ اما با مطرح‌شدن سیستم ایکس و درمان آن در کنگره باعث شد تا علاوه بر درمان اعتیاد بسیاری بیمارهای دیگر از بین برود و با گذر زمان مسئله‌های بسیاری زیادی روشن خواهد شد. کنگره 60 و کشف سیستم ایکس جرقه‌ای‌ بود برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی که تاکنون راهی برای درمان آن پیدا نشده است.

 

آقای دکتر صمد:

جلسات کنگره 60 تنها جایی است که بدون هیچ تأخیری سر ساعت شروع می‌شود و کاری که انجام می‌دهد شبیه به یک معجزه است. رهجویی که یک روز کارتن خواب بود و از زندگی شکست‌ خورده بود و تعادل جسم و جهان‌بینی نداشت، آن را تبدیل کرد به یک انسان سالم و صالح که می‌تواند معلم جامعه خودش باشد و این محبت الهی است.

انسان زندگی می‌کند تا بتواند تفکرش را رشد دهد، فکر کردن یک ارزش محصول می‌شود به صورتی که شخص تفکر کند و آموزش ببیند و تجربه کند؛ همچنین مقوله تفکر یک ارزش بزرگ است که در کنگره به آن احترام گذاشته می‌شوم و انسان هم برای تفکر کردن آفریده شده.

تفکر مقوله‌‌ای است که لازمه همه افراد جامعه است و زمانی که فرد به دانایی مؤثر برسد مسئول خواهد شد و آنچه را که آموخته باید به فعل تبدیل کند که برای دیگر افراد مفید باشد.

 

آقای دکتر نادر:

تمام آگاهی و دانش ما به زندگی نسبی است و در هر مقوله‌ای جمع اضداد وجود دارد، انسان به‌صورت طبیعی خواسته‌های زیاد دارد و خیلی از حقیقت‌ها را با گفتن کفر می‌پوشاند.

انسان در طول مسیر زندگی از یک نقطه‌ای شروع می‌کند و به‌مراتب دانایی و سپس آموزش‌های خود را تغییر می‌دهد ولی چیزی که باعث تفاوت می‌شود میزان دانایی‌ فرد نسبت به دیگران و محیط پیرامون خودش است. داشتن آگاهی و تجربه کردن رویدادهای مختلف در زندگی باعث می‌شوم که فرد بتواند در موقعیت‌های مختلف تصمیم بهتری را بگیرد.

 

آقای دکتر جهانفر:

وقتی‌که انسان به خودش آمد و خدای خودش را شناخت به سمت دو مسئله در جست‌وجو بود. یکی اینکه عمر جاویدان داشته باشد و دیگر اینکه کیمیاگر شود و به سمت طلا برود.

اما به‌تدریج علم شروع به پیشرفت کرد و بیشترین تغییرات علمی در قرن 17 به وجود آمد. از همان‌جا بود که علم بیوشیمی بسیار رشد کرد و یک نگاهی دیگر به سیستم انسان شد.

همچنین باید در ارتباط با سیستم ایکس بیشتر تحقیق شود تا متوجه شویم که تأثیر آن بر روی بدن به شکل است تا این رابطه متقابل کشف شود.

باید در این مقوله عالمانه فکر شود به‌طور مثال اکنون دستگاهی به وجود آمده است به نامه RTMS و کارایی این سیستم به‌گونه‌ای است که الکترون‌ها را تحریک می‌کند و در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری‌هایی مانند افسردگی‌های مقاوم و وسواس‌های شدید بهبود پیدا خواهد کرد.

اگر ما بخواهیم سیستم ایکس را ثابت کنیم نیاز به هزاران تحقیق داریم، باید جمع‌شویم و عالمانه فکر کنیم. صرفاً چند مورد از این بیماری‌ها خوب شدن دلیل بر علمی بودن مسئله نیست و درنتیجه باید مقاله داده شود تا به جهانیان ثابت کنیم که این سیستم ایکس برای درمان بیماری‌ها مؤثر است.

 

آقای دکتر محمد:

به نظر من انتخاب نام سیستم ایکس بسیار هوشمندانه است و مجموع تمام رویدادهای درمان کنگره تحت این عنوان مطرح می‌شوم.

در ضمیمه بسیاری از بیماری‌ها افرادی که راهی برای درمان نداشتند پس از دوره درمان سیستم ایکس رو به بهبودی رفتند؛ مانند شخصی که درگیر بیماری ایدز بود ولی پس از دوره درمان DST رو به بهبودی رفت و نتایج قابل‌توجهی داشت.

این‌یک جرقه بسیار خوبی بود که بازهم امکان آن وجود دارد که به بیشتر تحقیق شود و برسی وسیع‌تری صورت بگیرد.

 

مهندس:

من این روز را به تمام پزشک‌های عزیز تبریک میگویم و از خداوند برای شما توفیق می‌خواهم.

هفته گذشته روز دوشنبه در بیمارستان امام خمینی بودم و با آقای دکتر نوروزی و همچنین با یک کمسیون پزشکی و گروهی دیگر از دکتران گفت‌وگو داشتیم. تمام تحقیقاتی که در طی چهار سال گذشته در ارتباط با MS و کلیت اولسراتیو انجام شده بود را با تمام اسناد، مدارک و پرونده‌ها و همچنین عکس‌های قبل و بعد از درمان که کاملاً بهبود پیدا کرده بودند بررسی کردیم و تفاوت مابین آن‌ها قابل‌توجه بود.

تمام این رویدادها و تحقیقات به شکل یک پرونده صورت گرفته که طی 5 سال جمع‌آوری‌شده و نشان می‌دهد که از چه مراحلی عبور کرده است.

خداوند در کتاب خود می‌گوید من انسان را از خاک آفریدم و یا انسان را به اصطلاح از گل کوزه‌گری آفریدم و این جمله در کتاب آسمانی به‌عنوان یک تمثیل مطرح‌شده است؛ اما داستان این است که وجود انسان از خاک است به‌این‌علت که ما هر چیزی که در خاک‌ داریم در وجود انسان هم قرار دارد.

این موارد شامل مس، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم، فسفر است و همچنین ساختمان بدن ما مانند یک ماشین است و این ماشین ساخته‌شده از املاح خاک می‌باشد ولی انسان نمی‌تواند خاک را مستقیم بخورد ولی گیاهان این کار را انجام می‌دهند؛ مانند یک سیب که داخل آن سدیم و پتاسیم وجود دارد و از راه تغذیه جذب بدن می‌شود.

حال اگر ماشین ما یکی از این املاح را کم داشته باشد باعث ایجاد یک بیماری می‌شود. به‌طور مثال اگر آهن کم باشد باعث ایجاد کم‌خونی می‌شود. اگر کلسیم کم باشد باعث پوکی استخوان می‌شود.

پس درنتیجه با اندازه نبودن هر یک از این مواد در سیستم، تأثیر خود را نشان خواهد داد و کار پزشک در همین زمینه است که بتواند آن را تشخیص دهد تا داروی مناسب را در زمان منظم و دوز مشخص تجویز کند.

به‌غیراز این بدن یکسری از مواد را از گیاهان و گوشت می‌گیرد و یکسری مواد دیگر برای این جسم و شهر وجودی لازم است که خود بدن باید تولید کند به این دلیل که ممکن است تأمین این مواد از راه خوراکی وجود نداشته باشد.

درست مانند یک پالایشگاه که از پالایش نفت خام مواد بسیار زیادی را می‌شود از آن دریافت کرد.

حال سیستم مغز انسان هم به همین صورت است که یکسری مواد را تولید می‌کند؛ مانند دوپامین، آدرنالین، سروتونین، انکفالین و همچنین یکسری غدد درون‌ریز و برون‌ریز هم تولید می‌شود؛ اما این مواد در بدن به وجود می‌آید به این دلیل که جسم به آن نیاز دارد.

به‌عنوان‌مثال شخصی مصرف‌کننده تریاک است ولی با قطع ناگهانی می‌توان مشاهده کرد که تا چندین ماه خواب درست ندارد، به‌راستی ایراد کار کجاست؟

علت این است که یک شخص عادی زمان خواب، آدرنالین و سروترین تولید می‌کند ولی در شخص مصرف‌کننده که با سقوط آزاد ترک کرده است به‌صورت نیست، به دلیل اینکه این سیستم تخریب‌شده است و همچنین اگر این شخص به ‌سرعت وارد مرحله ارگاسم می‌شود، دلیل آن این است که یک ماده‌ای در بدن خود کم دارد و این مقوله ارتباطی باروح و روان ندارد.

اگر شخصی مبتلا به اسکیزوفرنی است به این دلیل می‌باشد که در بدن خود یک‌چیزی کم و یا زیاد دارد. ممکن است ما بتوانیم ازنظر علمی توضیح دهیم و هزاران مقاله داشته باشم ولی آیا مقاله‌ای وجود دارد که بگوید راه درمان این بیماری چیست؟

ما وقتی وارد مسئله می‌شویم، می‌بینیم که مجهولات زیادی وجود دارد و بیماری‌های متفاوتی مانند کلیت استراتیو، آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی و... اما راه‌حلی برای آن با هزاران مقاله نیافته‌اند.

اما تئوری ایکس می‌گوید که ما در هر قسمت که نقصی وجود داشته باشد یک بیماری بروز می‌دهد؛ همچنین اعتیاد به مفهوم درمان واقعی و نه ترک مواد و بسیاری از مسائل زناشویی که به‌طور کامل برطرف می‌شود و این مسئله ارتباط مستقیم با سیستم ایکس دارد.

خیلی از افراد میگویند که اعتیاد مجهول، غیرقابل درمان و پیش‌رونده است! دقیقاً مانند تئوری نگه‌دارنده که هیچ توجهی به مقوله نوروترانسمیتر نشده است و گفته نشده که این مشکل یک قسمت از آن مربوط به ناقل‌های عصبی است و روشی برای درست کردن آن مطرح نکردند.

اما تیم راگبی جمهوری اسلامی ایران به قطر رفت برای برگزاری مسابقات که 8 نفر از اعضا آن بچه‌های مصرف‌کننده شیشه بودند درصورتی‌که تمام جاهای دیگر می‌گویند شیشه درمان ندارد.

    

نام پزشک

نام کلینیک

تلفن تماس

منطقه

دکتر صمد روحی

کلینیک راه تندرستی

09123054575

فرجام

سعید جوانشیر

آینده سازان

09121824188

کرج

دکتر رضا کارگشا

کلینیک اهورا

09125183651

اسلام‌شهر

رضا سازگار

نوشیا

09121970427

شهر ری

علیرضا ناظم

بازگشت نو

09121235601

رود هن

علیرضا غفاری

شادزی

گلستان

بهارستان

ستارخان

09126027152

09296027152

محسن لطفی

کیمیای شرق

09122345210

جناح

فاطمه محمودی

ایران مهر

پونک

09126128292

روانشناس شیرین شریف زاده

نیک روز

09121647794

پیروزی

دکتر حمید آتش بهار

سعادت آباد

09123947833

2

محمد احمدی

ندای سلامت

09124588449

15

دکتر علی شاهمرادی

ساحل تندرستی

09123384811

شهدا

دکتر محمد شهبازی

مهرآوین

09121209772

17 شهریور

حمزه عالی علی شاهی

مهرآیین

09307801798

22

جهانفر وحیدی

شهر پاکان

09123862348

شهریار

دکتر مصطفی الوندی

مهر

09122615988

کرج

دکتر یوسف حداد

کیان مر

09121159327

1

هنگامه طهماسبی

یگانه

09124100448

5

دکتر آتوسا لکیان

دکتر باقریان

09127152991

18

مژگان عابدی

سفیر سلامت

0912627645

-

دکتر محمد جعفری

آرش

09121777013

سعادت آباد

دکتر اعظم انصاری

انصار

09124540662

رباط کریم

دکتر حمیدرضا فتحی ناز

شفای سبز

09123579588

رسالت

دکتر شیوا اکبریان

یزدان پاک

09382591555

پونک

روانشناس الهام بیات

انصار

56677893

رباط کریم

حسین جلیل پور

دکتر جلیل پور

09123262983

6

دکتر مسعود حاج رسولی

دانشگاه آزاد

09123017408

-

دکتر غزاله ابراهیمی

تبسم دوباره

09125046073

اسلامشهر

حسین شکاری

دکتر حاجی پور

09124797974

یافت آباد

دکتر سید مسعود میر معینی

رهپویان جاوید

09123483025

کارگر جنوبی

محمد رضا عینی

زندگی مفید

09359602734

4

دکتر نادر اشرف نیا

سفیر سلامت

09123061526

13

دکتر بهنام شاه محمدی

کلینیک مهرنام

09121035339

خانی آباد نو

کامبیز امیر علایی

ناجی شفا

09122053997

5

دکتر محمد حسین

کسری

09121351164

2

لیلا شعبان علی

بعثت

 

20

بهروز داوودی

اکسیر

 

شاداباد

 

تهیه و تنظیم گزارش مسافر سپهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .