English Version
English

لژیون عمران در اردوی شانزدهم- قسمت اول

لژیون عمران در اردوی شانزدهم- قسمت اول

گروه عمران، یکی از لژیون‌های به ظاهر سخت در اردوی سالیانه کنگره 60 است که وظیفه ساخت و ساز و نگهداری بخش‌های مختلف مورد نیاز اعضای اردو و اردوگاه مانند دستشویی، حمام صحرایی، رختشویی، نگهداری فضای سبز و باغبانی و ... را بر عهده دارد. اما بر خلاف ظاهر سخت کار، اعضای این گروه بیشتر وقت خود را مشفول فعالیت در لژیون می‌گذرانند و به قول خودشان این کار گروهی برایشان مفرح و لذت‌بخش است. به سراغ آقای مسعود یکی از اعضای پرکار گروه عمران در دوسال گذشته رفتیم تا حس و حال ایشان را از حضور در اردو و لژیون عمران جویا شویم.

 

 

سلام آقا مسعود لطفا خودتون رو معرفی کنید.
سلام دوستان مسعود هستم مسافر،بیش از۱۵سال تخریب و با آنتی‌ایکس قرص و تریاک وارد کنگره شدم. ۲۲ماه سفرکردم، با راهنمایی آقای هنربخش، الان هم نزدیک به ۸ سال است که رها هستم، درضمن ۱۰ماه و۱۰روز هم سفر سیگارم با راهنمایی آقای سیروس طول کشید، الان هم ۲سال و چندماه است که رها هستم. همچنین با ۹۶کیلو وارد لژیون لیدی جونز شدم با راهنمایی آقای مهدی ۱۱ماه سفر کردم و با بیش از ۱۷کیلو کاهش وزن، یکسال و دوماه هست که رها هستم. ا لان هم در اردوی بلده درخدمت شما هستم.


چندمین اردو رو تجربه میکنید؟
امسال دومین سال است که افتخار حضور در اردو را دارم.


در کدام لژیونها خدمت کرده‌اید؟
سال قبل و امسال هم در لژیون عمران خدمت میکردم و خدمت میکنم.


لطفا کمی در مورد کارها و خدمت های که کردید صحبت کنید.
سال گذشته یک رختشویی راه انداختیم و بنده خیلی لذت بردم از خدمت کوچکی که اینجا انجام دادم و همین لذت باعث شد که امسال هم در لژیون عمران خدمت کنم. امسال هم یک استخر و سه دوش حمام و همچنین یک روشویی ساختیم که این کارها بسیار برام لذت بخش بودند.


آقا مسعود تعریفتان از اردوی کنگره چیست؟
چندسال پیش آوازه‌ای خیلی خوب از اردو شنیده بودم، اما سعادت حضور در اردو رو نداشتم، تا اینکه سال قبل برای اولین بار با چندتا از دوستان از نمایندگی اراک به اردوی بلده امدیم، وقتی این محیط و این افراد را دیدم تاسف خوردم که چرا سالهای قبل نیامدم. زمانی که اردو تمام شد دائما منتظربودم تا ثبت نام اردوی جدید شروع شود و به محض اینکه ثبت نام آغاز شد، ثبت نام کردم، چون سال گذشته خیلی حس خوبی گرفته بودم. امسال هم که آمدم دیدم خیلی فوق العاده هست و خیلی از سال گذشته بهتر است و سازماندهی بهتری نسبت به سال گذشته دارد. واقعا نمی‌دانم از کجای اردو صحبت کنم، من اینجا بهشت را تجربه میکنم.


خدمت در اردو رو چگونه تعریف می کنید.
خدمت کردن در اردو به نظرمن پس دادن آموزش‌هاست و فرصتی است برای اینکه خودمان را محک بزنیم و بینیم آموزشهای را که این یکسال و یا این سال‌ها گرفته ایم چگونه اجرا می‌کنیم. خدمت کردن حس خیلی خوبی به من می‌دهد و فکر می‌کنم با خدمت کردن یک قدم به تکامل نزدیکتر می‌شوم.


کلاسهای آموزشی را چگونه دیدید.
آموزشهای اینجا خیلی جالب و لذت بخش هستند. ازجمله آموزش آناتومی توسط آقای اشکذری بسیار برام جالب و آموزنده بود، و همچنین آموزش تیراندازی با کمان که خیلی لذت بردم از ورزش جدیدی که آموختم.


تعریف شما از تفریح در اردوی بلده چیست.
من امسال با عزیزانی که از شهرستانهای مختلف آمده بودند هر روز ساعت ۵ صبح باهم به کوهنوردی می‌رفتیم ازجمله آقای ایرج و خود شما، که خیلی هم از شما ممنونم که فواید و موارد دارویی گیاهان دارویی زیادی را در این کوهنوردی ها از شما آموزش دیدم و از این کوهنوردی ها و این آموزشها بسیار برام لذت بخش بود.


حرف آخر:
امیدوارم تا هستی هست، این عشق و محبت که درکنگره هست را فراموش نکنم، و قطعا هم اینگونه است. تا هستی هست هستیم، و متشکرم از شما.

 

تهیه گزارش:  مسافر شارود

لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .