English Version
English

كارگاه آموزشي مجازی؛ سيستم ايكس

كارگاه آموزشي مجازی؛ سيستم ايكس

دستور جلسه سیستم X ازآن‌جهت حائز اهمیت است که ارتباط مستقیمی با خلق‌وخو و رفتار انسان‌ها دارد.

نظریه x اولین بار توسط آقای مهندس دژاکام ارائه گردید که حاصل تجربیات و مشاهدات ایشان در مقوله درمان اعتیاد بود. این نظریه یک تکه گم‌شده از پازل درمان اعتیاد و برخی بیماری‌هاست که توسط مهندس دژاکام مطرح گردید.

طبق این نظریه بیماری اعتیاد و اکثر بیماری‌های مزمن جسمی و روانی غیرقابل‌درمان، با تنظیم شدن و به تعادل رسیدن مجدد سیستم x که از تعادل خارج‌شده است، قابل‌درمان می‌باشد. همان‌طور که برای درک و شناخت مسائل باید اطلاعات و آگاهی راجع به جزئیات آن مسئله داشت؛ سیستم x هم جزء اصلی در درمان اعتیاد و سایر بیماری‌ها به شمار می‌آید.

ازآن‌جهت این سیستم، سیستم x نامیده می‌شود که کاملاً معلوم نیست و مجهول است و به مجموعه ناقل‌های عصبی و هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز بدن گفته می‌شود که هم تأثیر مستقیم بر یکدیگر و هم بر سایر اعضای بدن دارند و در این قسمت‌ها مواد بیوشیمی تولید می‌شود. تمام حالات روحی و روانی، خواب و خوراک ما در کنترل این مواد بیوشیمی است، موادی نظیر سروتونین، دینورفین، دوپامین، انکفالین و ...

هرگاه میزان این مواد در بدن از حد معینی بیشتر یا کمتر شود تغییراتی در خلق‌وخو و رفتار انسان ایجاد می‌شود. اگر میزان این مواد در بدن کافی باشد دارای یک زندگی نرمال و طبیعی خواهیم بود در غیر این صورت دچار بحران و مشکل می‌شویم. برای مثال اگر سروتونین به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد شخص سرحال و شاد است ولی اگر میزان آن کم شود شخص گوشه‌گیر و منزوی خواهد شد.

اشخاصی که بیوشیمی بدنشان متعادل است در تمامی شرایط و بحران‌های زندگی تعادل خود را حفظ می‌کند ولی اشخاصی که بیوشیمی بدنشان بالا نیست با تغییر شرایط تعادل بدنشان را از دست می‌دهند.

مواد مخدر، مواد توهم‌زا، افکار منفی و استرس همه قادر به تخریب سیستم x می‌باشند که این موارد را آنتی x میگوییم. ورزش منظم یکی از پارامترهایی است که باعث می‌شود سیستم x متعادل باشد. در کنگره ۶۰ طی روش DST سیستم X بازسازی می‌شود.

یکی از معجزات کنگره ۶۰ این است که هنگام بازسازی سیستم X طی مشاهدات و سندهایی که وجود دارد، بسیاری از بیماری‌های افراد مصرف‌کننده هنگام درمان اعتیاد با روش DST به‌طور کامل یا به میزان قابل‌توجهی درمان شده است؛ زیرا از تعادل خارج شدن سیستم X پایه و اساس اکثر بیماری‌های جسمی و روانی که تاکنون غیرقابل‌درمان تشخیص داده‌شده‌اند، می‌باشد و درروش DST سیستم X به تعادل خود برمی‌گردد.

 

نویسنده: كمك راهنما مهناز رضایی
نگارش همسفر كیمیا لژیون خانم سپیده (لژیون یازدهم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .