English Version
English

بازدید دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از اردوی بلده

بازدید دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از اردوی بلده

عصر روز چهارشنبه، آقای علی اصغر میرزایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از اردوگاه بلده کنگره 60 بازدید کرد. در حاشیه این بازدید گفتگویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌نماییم.

آقای میرزایی رسیدن بخیر، به اردوی کنگره 60 خوش آمدید، کنگره 60 را چطور دیدید؟

خیلی منون و متشکرم. اگر بخواهم کنگره 60 را در یک کلمه بگویم به معنای انضباط و تعهد دیدم. من از کنگره 60 شخصا خودم درس آموختم. به هر حال این طیف بخشی از جامعه بوده‌اند که در مقطعی از زندگی یک لغزشی  داشته‌اند و این لغزش باعث این شد که اینها از جامعه منفک شوند. حتی بعضا خود خانواده ها هم به دلایل آن شرایط اجتماعی که وجود داشته و دارد، متاسفانه پذیرای اینها نبودند. به همین خاطر اعضای کنگره به نظر من کار بزرگی کرده‌اند، به خودشان آمدند و خودشان را شناختند، و این خود باوری را در خودشان به وجود آوردند تا از دام اعتیاد رها شوند. در بین عزیزان کنگره 60 از اساتید، هنرمندان، اهل حرفه و .... همه طیف ها خوشبختانه در کنگره 60 وجود دارد و کنگره 60 غنی از سرمایه های اجتماعی است.

اردوگاه را چطور توصیف می‌کنید؟

اردوگاه را من به معنای واقعی خوداتکایی دیدم. واقعا تحسین می کنم و به عزیزان احسنت می گویم. در بهشهر هم من کنگره را دیده بودم و دوستان تعریف‌هایی کرده‌بودند، ولی واقعا من اینجا آمدم و دیدم، که اعضای کنگره 60، اینجا بدترین شرایط را تبدیل به بهترین فضا کرده اند و از کمترین ظرفیت ها بهترین استفاده ها را می‌کنند، خودباوری و خلاقیت دارند. از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داند و هر کس گوشه ای از کار را می گیرد. این نشانی از وحدت همگانی بین اعضای کنگره 60 است. این روند الحمدالله موفقیت آمیز است و به شکلی است که تعهد و ترغیب و تشویق هم به وجود می آید، ضمن اینکه اینجا کلاسهای مختلف هم وجود دارد و به نوعی انتقال دانسته ها، اطلاعات و علوم و فنون تجربی آموخته شده هم صورت می پذیرد. هر کس چیزی را بلد است به دیگری می آموزد و این خیلی برای من جالب بود. امیدواریم این قضایا تداوم پیدا بکند.

شما کارگاه های آموزشی و خدماتی ما را دیدید، کدامیک نظر شما را جلب کرد؟

همه آنها در جایگاه خودشان زیبایی و لطافت دارند. نمیتوان روی موضوع خاصی زوم کرد. من اگر موضوعی را بگویم ظن خود من است و همه اینها زیبایی و حس خودش را دارد، این زیبایی برای همه قسمت ها وجود دارند.

دمنوش گیاهی که میل کردید چطور بود؟

این یکی را به من وقت بدهید، چون تازه خوردم، اما خیلی خوشمزه بود. باید شماره تلفن شما را بگیرم و بعدا دستورالعمل آن را از شما بپرسم. واقعا زندگی در این اردوگاه واقعا برای من هم تازگی دارد، و هم حلاوت و شیرینی که نمی‌توانم آن را توصیف کنم. اگر خانواده ام همراهم نبودند، اینجا می ماندم. انشالله بتوانم در ادوار بعدی حتما در این اردو شرکت کنم.

اگر پیغامی از طریق این گفتگو برای مهندس دژاکام دارید، بفرمایید؟

من واقعا تشکر می کنم. آقای مهندس دژاکام پدر این علم هستند و بارقه امید را برای همه ما در این زمینه روشن کرده اند. در کشور هم مسئولین، هم مردم و هم خانواده ها دغدغه اعتیاد را دارند، آقای مهندس برای همه ما، حتی نه فقط ایران برای همه مردم جهان این بارقه امید را به وجود آورده اند. خدا خیرشان بدهد و ذخیره آخرت خودشان، گذشتگان و آیندگانشان باشد.

وقتی که سی، چهل هزار نفر از طریق فورمول آقای مهندس از این بلیه خانمان سوز بیرون آمده اند، هر کدام از اینها پنج تا انشعاب هم بزنند، و یک سال، دوسال، nسال جلو برود، همین کار و فورمول چه تعداد انسان را می تواند به رهایی برساند. به نظر من آقای مهندس جهاد بزرگی را کردند، یک زمانی افرادی در جبهه فیزیکی جنگیدند، گلوله زند، گلوله خوردند، شهید شدند، جانباز شدند، آزاده شدند و این ارزش خاص خودش را دارد. اما اگر کسی با دشمن اعتیاد بجنگد و آن را از پای در بیاورد، این ارزش والایی دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، زیرا هر نفر که در گیر اعتیاد است یک نفس است، و هر کدام از این اشخاص یک خانواده دارند که جامعه را به دنبال خودش می کشاند، آقای مهندس دژاکام خیلی هنر بزرگی به خرج دادند، جهاد بزرگی انجام دادند، من دوست دارم از نزدیک پیشانی و دست ایشان را بوسم که این خلاقیت را به وجود آوردند. خودشان هم تحصیل کرده و به روز هستند، من خیلی کوچکتر از آن هستم که به استاد بزرگ خودم در این زمینه پیغام بدهم. من فقط خدمت ایشان عرض ادب می کنم و روی ماهشان را از دور می بوسم.

به عنوان حرف آخر، اگر نکته ای را صلاح می‌دانید، بفرمایید؟

خواهش و تقاضای عاجزانه من از عزیزان کنگره 60 این است که این کار کنگره 60 را در سراسر کشور شاخه بزنند و اشاعه بدهند. ظرفیت کشور ما نیروی انسانی است، همه ما باید در محیطی که زندگی می کنیم، یک مهندس دژاکام باشیم. هر یک از ما باید در رشته تخصصی خود مهندس دژاکام و فعالیتشان را الگوی خود قرار دهیم، تا در جهت توسعه و آبادانی پایدار کشور گام برداریم. ما در خیلی از علوم رتبه های تک رقمی را داریم، بهترین مغزها را داریم، اگرچه ما مسئولین باید این ها را قدر بنهیم، اما قسمت عمده ای از کار هم باید خود افراد احساس مسئولیت بکنند و در حوزه های مختلف این خلاقیت را داشته باشند. من از عزیزان کنگره 60 می خواهم که هر کدام در حوزه اعتیاد مانند مهندس دژاکام عمل کنند و هر کدام در شهر و محل خود، یک نفر، دو نفر و پنج نفر را از این بند آزاد کنند. انشالله که همه موفق باشید و از شما هم تشکر می کنم.

 

تهیه گزارش : لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

با تشکر از مسافر شارود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .