English Version
English

سیستم ایکس

سیستم ایکس

آنچه باور است محبت است، آنچه نیست ظروف تهی است...

اعتیاد پاسخی فیزیكی است، كه مصرف مكرر مواد اعتیادآور باعث آن می‌شود. اعتیاد عملكرد طبیعی نورون‌ها و سیناپس‌ها را تغییر می‌دهد. هنگامی‌که ماده اعتیادآور، عملكرد فیزیكی و تعادل بدن را تغییر داد، ازآن‌پس نورون‌ها و سیناپس‌ها به‌طور طبیعی كار نمی‌کند، مگر در حضور آن ماده. شخص با مصرف مكرر ماده اعتیادآور، به آن معتاد می‌شود و بدن او نسبت به آن ماده عادت می‌کند. شخص معتاد باید باگذشت زمان مقدار ماده‌ای را كه استفاده می‌کند، افزایش دهد، تا خواسته بدن فرد تأمین شود، این یعنی همان تخریب در شهر وجودی، كه با واردکردن مواد افیونی بیرونی، سیستم ایكس بدن را از كار می‌اندازد.

اگر سیستم ایكس خوب كار نكند؛ با قدری كار زود خسته می‌شویم، زود عصبانی می‌شویم و این حالت زمانی است، كه افراد مصرف‌کننده خمار هستند و شرایط تحمل را ندارند، درست برعكس وقتی‌که نشئه هستند. سیستم ایكس همان سیستم عصبی ماست، كه شامل دو بخش مركزی و محیطی است. بخش مركزی همان مغز و نخاع است و بخش محیطی (نورون‌ها) مانند کارگرانی هستند، كه تکانه‌های عصبی را به بخش مركزی انتقال می‌دهند، این انتقال پیام‌های عصبی در فضای بین دو سلول عصبی به‌وسیله‌ی موادی انجام می‌شود، كه همان مواد شبه افیونی است.

بدن انسان دوازده نوع ماده شبه افیونی تولید می‌کند؛ ازجمله، اندورفین، سروتونین، كدامین و ... كه باعث تعادل در رفتار و كردار فرد می‌شود.

مواد مخدر بیرونی نظم این نورون‌ها را به‌هم‌ریخته و سرعت آن‌ها را كم یا زیاد می‌کند، پدیده جایگزینی مواد به‌جای مواد درونی را اعتیاد می‌نامیم، كه سیستم ایكس، صور آشكار و پنهان فرد را از تعادل طبیعی خارج می‌کند. کنگره‌ی 60 برای درمان اعتیاد و رسیدن به تعادل سه مؤلفه بیان می‌کند 1- جسم 2-روان 3- جهان‌بینی. با روشن شدن صورت‌مسئله درمان اعتیاد و ابداع روش دی اس تی، توسط مهندس دژاكام، بیماری اعتیاد كه دنیا برای مقابله با آن زانوزده است، به‌آرامی درمان می‌شود.

سند بدون نقص و دلیل مبرهنی بر این مدعا همین‌که چندین هزار نفر از مصرف‌کنندگان، به‌وسیلۀ این روش به درمان قطعی رسیده‌اند. مسافر من نیز یكی از این اسناد بدون نقص است، كه در زمان مصرف دچار بیماری كبدی و کلیوی شده بود و ضمن عصبانیت و دردهای شدید، كه ناشی از مصرف بیش‌ازاندازه‌ی مواد مخدر و متادون بود، در طی سفر اولش به‌هیچ‌عنوان قرص یا دارویی مصرف نكرد و در حال حاضر تمام نشانه‌ها و نارسایی‌هایی كه داشت از بین رفته و در سلامت كامل به سر می‌برد و به میزان زیادی از عصبانیت و تنش‌های روانی و روحی او كاسته شده است. این بهبودی و حال خوش امروز او و خانواده ما تنها با تعریف كنگره 60، از سیستم ایكس و روشن نمودن صورت‌مسئله اعتیاد و سپردن خود به این رود خروشان كه آیندگان به حقانیت آن اعتراف خواهند كرد حاصل‌شده است.

 

خانم زهرا لژیون سرکار خانم آگاه
نگارش: همسفر فرزاد فیروزی
نمایندگی: همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .