English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

جلسه دوازدهم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی آقای مصطفی فشمی، نگهبانی آقای تهمورث و دبیری آقای احمد با دستور جلسه قضاوت و جهالت روز سه شنبه مورخ 95/06/02 رأس ساعت 17 آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

ما در کنگره 52 دستور جلسه داریم که همه این‌ها هم به کار ما می‌آید هم به کار انسان‌هایی که در بیرون از کنگره زندگی می‌کنند. اگر به پشت کتاب عشق هم توجه کنیم نوشته است که هر انسانی که راهش را گم‌کرده و یا درگیر تاریکی‌هاست می‌تواند از این کتاب استفاده کنند.

قضاوت یعنی تجسس در کار دیگران و بعد از قضاوت معمولاً حکم صادر می‌شود. کسانی می‌توانند قضاوت کنند که درس این کار را خوانده باشند و دانایی این کار را داشته باشند. مثل قضاتی که در جامعه هستند. هر جامعه‌ای قطعاً نیاز به قاضی دارد.

اما در اینجا قضاوت همراه با جهالت آمده. قضاوت ریشه‌اش در نادانی و جهل است و میدانیم که بزرگ‌ترین دشمن انسان جهل و نادانی است و کسی که می‌خواهد قضاوت کند باید دانایی و آگاهی نسبت به قضیه داشته باشد. اما هستند انسان‌هایی که بدون دانایی قضاوت می‌کنند.

قضاوت کردن انسان را از مسیر مستقیم دور می‌کند و ذهن و فکر انسان را دچار تخریب می‌کند. من وقتی تمام حواسم به دیگران باشد و یا دوربینمان روی دیگران باشد از خودمان و مسیرمان دور می‌شویم، چون ما فقط می‌توانیم در مورد خودمان قضاوت کنیم.

ما امروز وقتی‌که سفر می‌کنیم خداوند هم به ما کمک می‌کند و در ظاهر و باطن هم یکسری نیروها هستند که مراقب ما هستند. اگر ما بخواهیم درگیر قضاوت شویم به حاشیه می‌رویم و قضاوت کردن نمی‌گذارد سفر درستی انجام بدهیم. ما باید این را بدانیم که سفر ما سفری است از ظلمت به سمت نور. انجام ضد ارزش‌هایی همانند قضاوت نمی‌گذارد که ما به نور نزدیک شویم و باعث می‌شود در همان تاریکی بمانیم.

تمام این 14 وادی می‌خواهد کاری کند که من مسافر سفر خوبی داشته باشم. چون انسان یک سفری را از ازل شروع کرده و تا ابد باید برود. وقتی‌که ما این 14 وادی را یاد بگیریم و دانایی‌مان افزایش یابد بدون مشکل سفرمان را ادامه می‌دهیم، اما وقتی دنبال قضاوت کردن دیگران و خیلی از ضد ارزش‌ها باشیم از مسیرمان خارج می‌شویم.

وقتی ما قوانین را کاربردی کنیم قدم‌به‌قدم به حال خوش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. رعایت کردن قوانین و پرهیز از ضد ارزش‌ها نیز به‌صورت تدریجی امکان‌پذیر است.

 

عکاس: مسافر محسن
نگارنده: مسافر احمد
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .