English Version
English

اردوی سالیانه کنگره ۶۰؛ گفتگو با آقایان شاهرود و امیر

اردوی سالیانه کنگره ۶۰؛ گفتگو با آقایان شاهرود و امیر

خدمت‌گزاری در بخش‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌شده کنگره، بستری مناسب برای فعالیت اعضای کنگره ۶۰ فراهم آورده، لژیون عمران و باغبانی اردو از بخش‌های کلیدی اردوی سالیانه کنگره ۶۰ می‌باشد در پی همین موضوع با دو تن از فعالان این بخش هم‌صحبت شده‌ایم.

 

سلام و خدا قوت خدمت شما لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان شاهرود هستم مسافر از نمایندگی دانیال اهواز، بنده دومین سالی است که در اردو شرکت می‌کنم، سال گذشته در قسمت عمران اردو فعالیت داشتم اما امسال در بخش باغبانی اردو در خدمت کنگره ۶۰ هستم.

لطفاً کمی بیشتر در مورد باغبانی اردو توضیح دهید؟

در این بخش این‌گونه است که ابتدا در محوطه اردو علف‌های هرز را می‌چینیم، تمیزکاری محوطه، شن کشی محوطه، اطراف جوی آب و درختان را تمیز می‌کنیم و شاخه‌های هرز درخت‌ها را به‌منظور داشتن سایه و میوه بهتر هرز می‌کنیم.

 

مثل‌اینکه شما دو روز هم نسبت به سایرین زودتر تشریف آوردید؟

بله بنده و سایر دوستان خدمت‌گزار در این بخش برای فراهم آوری شرایط زودتر به این مرکز آمده‌ایم.

 

چقدر از حضور در اردو لذت می‌برید؟

به قول آقا امیر معادله عملکرد یعنی نیرو (حس) ضربدر جابجایی، به این معنا که در اینجا هرچقدر بیشتر خدمت کنیم انرژی بیشتری نیز نصیبمان می‌شود.

نظر شما در مورد استراحت در این یک هفته اردو چیست؟

اتفاقاً امروز با یکی از دوستان در مورد دلیل افرادی که سال گذشته در اردو حضور داشتند و امسال حضور ندارند صحبت می‌کردیم و دلیل آن این مشخص شد که این افراد دقیقاً دوستانی بودند که خواسته خدمت کردن را نداشتند و بیشتر باهدف یک هفته استراحت به اردو آمده بودند.

انرژی ندادن مطمئناً انرژی نگرفتن را هم در پی دارد، آن صحبتی که ما در مورد لذت بردن از اردو می‌کنیم دقیقاً در همین خدمت کردن به دست می‌آید، اگر می‌خواهیم که لذت ببریم باید خدمت کنیم.

برای پیدا کردن بهشت وجودی خودمان باید که خدمت کنیم.

ممنون از شما به خاطر وقتی‌که برای ما گذاشتید.

 

آقا امیر لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان امیر هستم مسافر، از نمایندگی سلمان فارسی اصفهان، بنده سال چهارمی است که در اردوی سالیانه شرکت می‌کنم، امسال بنده در لژیون عمران باغبانی در حال خدمت هستم.

 

لطفاً کمی بیشتر برایمان از این لژیون بفرمایید؟

سال گذشته که برای اولین بار جوی‌های آب را راه انداختیم هیچ علفی در کنار آن‌ها نبود اما امسال باگذشت زمان علف‌هایی رشد کرده‌اند که هم استفاده از آب جوی را سخت کرده‌اند و هم ممکن است که بعدها در زمستان مشکل‌آفرینی کنند، امسال لژیون ما هدف ساختن جوی اصولی و کندن این علف‌ها از کنار جوی‌ها را در برنامه دارد.

از بودن در اردو چه حسی دارید؟

ازنظر من در اردو بودن مانند بهشت است، به این معنی که هنگامی‌که انسان کاری را انجام می‌دهد و از کار و عملکرد خود راضی هست و از بودن در کنار دوستان خود لذت می‌برد گویی که در بهشت می‌باشد.

به‌عنوان نمونه امروز صبح ما به همراه آقا شاهرود به کوه رفتیم و بعدازآن عملیات لایروبی جوی را انجام می‌دهیم و تعجب‌آور اینجاست که ما اصلاً خسته نشده‌ایم و شاید دلیل آن این است که ما داریم از انجام مسئولیت و کار خود لذت می‌بریم.

 

آیا درگذشته در بخش عمران کشاورزی فعالیتی هم داشته‌اید؟

بنده از دوران نوجوانی به باغبانی پرداخته‌ام که ثمره آن کاشتن ۵۰۰ تا ۶۰۰ رأس درخت بوده است که به لطف کنگره تعداد کاشتن آن‌ها را هرروز بیشتر و بیشتر کرده‌ام زیرا متوجه شده‌ام که دلیل کار من در این رابطه چیست و خدمتی که به طبیعت می‌شود چیست به همین دلیل همیشه به عملیات باغبانی علاقه داشته‌ام و خدا را شکر در اردو هم در بخش عمران باغبانی در حال خدمت هستیم

 

با تشکر از آقا شاهرود و آقا امیر از خدمت‌گزاران بخش عمران باغبانی اردوی سالیانه

تهیه گزارش: لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .