English Version
English

قضاوت و جهالت (کارگاه مجازی)

قضاوت و جهالت (کارگاه مجازی)

این جلسه از کارگاه های آموزشی مجازی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰،نمایندگی اراک شعبه پروین اعتصامی،با دستور جلسه "قضاوت وجهالت " با استادی همسفر میلاد آغاز به کار نمود.

سلام دوستان میلاد هستم همسفر:

خدا را شاکرم که اجازه حضور در کنگره و تجربه این جایگاه را نصیبم کرد و از راهنمای خوبم آقای میرزایی هم سپاسگزارم که با آموزش‌هایشان مرا دررسیدن به این جایگاه یاری رساندند.

دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت است. همان‌طور که جناب مهندس می‌فرمایند در هر موضوعی ما باید ابتدا جزئیات را بدانیم تا بتوانیم کلیات را درک کنیم درواقع خیلی از مسائلی که ما با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستیم معلول یک علت هستند و ما برای حل این مسائل باید علت‌ها را بیابیم به دیگر سخن وقتی گردوخاکی می‌آید باید دانست این  گردوخاک ریشه در یک طوفان دارد که ما از آن بی‌خبریم مثل بیماری اعتیاد که خود معلول علتی است به نام تخریب سیستم ایکس.

موضوع قضاوت کردن هم از این قاعده مستثنا نیست و دارای علتی است بنابراین ما برای پرهیز از امر قضاوت (البته قضاوت‌های نادرست و ناروا) باید از خود قضاوت بگذریم و به علت قضاوت پی ببریم که کنگره ۶۰ و این دستور جلسه ما را از جستجو بی‌نیاز کرده و علت قضاوت را جهالت معرفی می‌کند اما چگونه؟

پاسخ این سؤال را با مسئله‌ای ملموس برای اعضای کنگره می‌دهم در بیرون از کنگره (جامعه) افراد شناخت درستی از اعتیاد ندارند و به خاطر همین جهالت نسبت به اعتیاد قضاوت‌های نادرستی در مورد مصرف‌کنندگان مواد مخدر انجام می‌دهند نظیر اینکه می‌گویند این افراد بی‌اراده، خودخواه و... هستند و برمبنای همین قضاوت‌های نادرست حکم‌های نادرستی در مورد این افراد صادر می‌کنند که نتیجه‌اش همین وضعی است که امروزه شاهد آن هستیم ولی وقتی شخصی وارد کنگره ۶۰ می‌شود جهالتش نسبت به این موضوع از بین می‌رود  و به‌صورت خودکار از قضاوت و حکم‌های اشتباهش نسبت به مسئله اعتیاد کاسته می‌شود.

 اگر بخواهیم این موضوع را تخصصی‌تر نگاه کنیم قضاوت‌های یک همسفر (البته در خارج از کنگره) نسبت به مسافرش است که ریشه در جهل شخص نسبت به مسئله اعتیاد دارد که منجر به صدور حکم‌های اشتباهی نظیر ترک مسافر، طلاق و... می‌شود، البته جهل خدایی نکرده به معنای حماقت نیست بلکه به معنای عدم شناخت حقیقت یک موضوع است.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان این جهل را تبدیل به دانایی کرد؟

پاسخ این سؤال سه مرحله دارد:

۱-پذیرش این موضوع که ما نسبت به موضوع اعتیاد دانایی کافی نداریم.

۲-قرار گرفتن در کنگره و فراگیری آموزش‌های آن

۳-عمل به آموزش‌ها

اگر این سه مرحله اجرایی شود نه‌تنها همسفر از قضاوت‌های اشتباه در مورد مسافرش دست می‌کشد بلکه تبدیل به بال پرواز برای مسافرش خواهد شد.

در پایان امیدوارم قبل از قضاوت در مورد هر موضوعی در مورد آن دانایی لازم را کسب کنیم آنگاه خواهیم دید دیگر جایی برای قضاوت کردنمان باقی نمی‌ماند.

تایپ:همسفر میلاد

تهیه و تنظیم:مسافر رضا نوروزی،مسافر بهمن مشفق

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .