English Version
English

نقطه سر خط

نقطه سر خط

بعضی از موضوعاتی که در کنگره مطرح می‌شود از کودکی توسط پدر، مادر، معلم و بزرگ‌ترها به ما گفته‌شده بود ولی در گوشه ذهنمان در حال خاک خوردن و بدون استفاده مانده بود. خاطرم هست که در دوران تحصیل هنگام امتحان املاء جمله نقطه سر خط بارها توسط معلم گفته می‌شد اما در آن زمان کاربرد این جمله فقط رفتن به جمله یا پاراگراف بعدی بود.
در وادی اول اشاره‌شده که همه‌چیز در ابتدا مانند صفحه سفید نقاشی است. اصولاً انسان‌ها در زندگی روزمره دائماً در حال نوشتن هستند که این نوشته‌ها همان اعمال روزمره هرکدام از ما است که گاهی این نوشته بسیار زیبا و گاهی مایه شرمساری است، می‌توان گفت خواسته‌های ما در این امر بسیار مهم هستند.

جمله نقطه سر خط دارای مفاهیمی است که یکی از این مفاهیم هدفمند بودن است، درواقع زندگی بدون داشتن هدف بی‌ارزش می‌شود و شاید باعث تنبلی، افسردگی و خیلی از مسائل دیگر شود. این جمله نمایانگر بی‌پایان بودن تا بی‌نهایت است، یعنی در کره خاکی اگر به هدفی رسیدی حال باید هدف دیگری را دنبال کنی و این سیکل دائماً در حال تکرار است.
مسئله‌ای که دررسیدن به هدف مهم است راه و مسیر رسیدن به هدف است، در کنگره نوشتاری تحت عنوان بهترین راه وجود دارد که دقیقاً به موضوع مسیر رسیدن به هدف اشاره می‌کند.

http://graphic.ir/pictures/___1/____4/cg_3d_68_20091019_1011937964.jpg

در مقوله درمان اعتیاد خیلی از ما تجربه‌های گوناگون و ناموفقی را پشت سر گذاشته‌ایم که اگر کمی مرور خاطرات کنیم درمیابیم که مشکل اساسی موفق نبودن در این مورد انتخاب غلط راه بوده است. البته پیمودن درست مسیر حرکت هم جزو رموز رسیدن به هدف است، گاهی اوقات برای زودتر رسیدن به هدف افراط‌وتفریط انجام می‌گیرد که همان‌طور که در وادی سیزدهم اشاره‌شده، همین هنگام است که مشکلات جدیدی برای ما به وجود می‌آید، برای جلوگیری از این موضوع تعادل و میانه‌روی پیشنهادشده که یکی از مهم‌ترین اصولی است که در کنگره آموزش داده می‌شود.
حرکت‌های ما برای رسیدن به اهدافمان همان نوشته‌های ما است و اگر تفکرات ما تفکرات سالمی باشند قطعاً تغییر، تبدیل و ترخیص به زیباترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.
این ترخیص به‌منزله پایان ماجرا نیست چراکه پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.

والسلام

نگارش و تایپ: کمک راهنما سهیل کلاته
نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .