English Version
English

لژیون ویلیام وایت گروه خانواده

لژیون ویلیام وایت گروه خانواده
جلسه ویلیام وایت گروه خانواده روز جمعه 95/5/22 به استادی خانم جلالی رأس ساعت 8:15 شروع بکار نمود .در این جلسه نکاتی در مورد سی دی شكستن صحبت شد.

گاهی انسان‌ها در اثر بحران‌ها و شرایط سخت و دشوار به مرحله‌ای می‌رسند که مانند لیوان می‌شکنند، در این شرایط معمولاً دانسته و ندانسته دست به خودکشی می‌زنند؛ اما اگر این انسان‌ها کمی صبر کنند شرایطی پیش می‌آید که مسائل در زمان خودش حل می‌شود. این شکستن‌ها ممکن است در کار، در شخصیت اجتماعی، در معنویات، در خانواده، در تحصیلات و یا در تمام سطوح زندگی اتفاق بیافتد.

حال سؤال این است، ما در این مواقع چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم؟ چون این افراد با انسان‌های سالم فرق دارند این تفاوت در رفتار و یا گفتارشان، تصمیمات سریع گرفتنشان و از کنترل خارج شدنشان نمود پیدا می‌کند پس قطعاً در تعادل نیستند. متأسفانه بعضی از افراد با ناآگاهی مسائل را تشدید می‌کنند و آن‌ها را بیشتر به سرازیری می‌کشانند این امر منجر می‌شود که آن‌ها زودتر بشکنند. اگر ما درک صحیح داشته باشیم حرف درشت او را این‌گونه تعبیر می‌کنیم که حال خوبی ندارد اما اگر به آن درک صحیح نرسیم با بدترین برچسب‌ها به او حمله می‌کنیم.

آن‌ها نیاز به کمک ما دارند اکنون موقع تسویه‌حساب نیست، درک کردن او بسیار حائز اهمیت است و باعث می‌شود اصطکاک کمتری پیش آید و مسائل روان‌تر حل شود. ما با عوض کردن زاویه دیدمان اگر بردبار باشیم می‌توانیم سخت‌ترین آدم‌ها را تبدیل به مهربان‌ترین و روان‌ترین آدم کنیم اما اگر درست عمل نکنیم مهربان‌ترین آدم‌ها تبدیل به سخت‌ترین آدم‌ها می‌شوند. یکی از موارد مهم در برخورد با آن‌ها کوتاه آمدن است باید توجه داشت که این امر نشانه ترس نیست بلکه نشانه آگاهی، ادراک و فهم ماست نشانه انسان‌های فهمیده است. افرادی که کوتاه نمی‌آیند جهل، منیت، بی‌خردی و شخصیت قلابی خود را نمایان می‌کنند و از درک وضعیت نابسامان این افراد عاجز هستند. یکی دیگر از موارد مهم برخورد صحیح با این انسان‌ها دلداری دادن است، این امر و همچنین کمک به فرد برای دیدن نقاط قوت زندگی خویش باعث می‌شود تا فرد بتواند در شرایط سختی که برایش پیش‌آمده نیمه پر لیوان را نیز ببیند و به داشته‌های خود احترام بگذارد.

حلقه‌ها:

حلقه‌های متصل به حیات

جهان‌های متعدد

زندگی خودمان

 

خانم ناهید: حلقه‌ها در قانون الهی برقرار هستند، هر انسان از زمان تولد تا هنگام جدایی روح از بدن چندین حلقه را پشت سر می‌گذارد: حلقه اول؛ این حلقه در دوران طفولیت سپری می‌شود، در آن هنگام انسان به‌شدت وابسته به والدین است و نمی‌تواند نیازهای خود را برطرف کند. پس تقریباً در تمامی انسان‌ها سراسر این دوران به رفع نیازهای کودک توسط والدین سپری می‌شود. حلقه دوم؛ این حلقه شامل دوران نوجوانی انسان می‌شود. در این حلقه فرد هنوز به بلوغ فکری نرسیده و آرزوهای بزرگ در سر دارد درحالی‌که خود را نیز هنوز نمی‌تواند اداره کند.

 

خانم مهرناز: حلقه سوم؛ در این حلقه است که انسان وارد مرحله جوانی و میان‌سالی شده و این دقیقاً زمانی است که والدین باید فرد را ازنظر عقلی بی‌نیاز کرده تا بتواند بدون آن‌ها به حیات خویش و رشد معنوی و دنیوی ادامه دهد تا بدون نیاز به عقل پدر و مادر و وجود آن‌ها بتواند بقیه راه را بپیماید. پایان حلقه سوم یعنی پایان وظایف پدر و مادر. در این دوران باید با تمام توان، فرزند را به بی‌نیازی و بلوغ فکری رساند. حلقه چهارم؛ این مرحله آخرین حلقه حیات است، مرحله‌ای است که انسان باید برای جمع‌کردن توشه آخرت خویش (اگر آن را باور داشته باشد) فعالیت نماید. در این مرحله باید به اوضاع مالیه سروسامان دهیم. برخی انسان‌های نادر هستند که در همان حلقه سوم به حلقه چهارم نیز وارد می‌شوند.

هرکدام از ما اگر در موقعیت شکستن هستیم در حال امتحان شدن برای شرایط سخت هستیم. شکست یا پیروزی حائز اهمیت است زیرا تائید از جهان آخرت حائز اهمیت است اما در زندگی دنیوی شکست و پیروزی برای هر کاری حائز اهمیت نیست آنچه مهم است این است که ما به تلاش و تفکر ادامه دهیم، مثبت اندیش و مثبت نگر باشیم و برای پیروزی دست به هر کاری نزنیم. پس در جمع‌بندی به این دو مسئله مهم می‌رسیم:

ما در بحران قرار می‌گیریم، خود ما می‌شکنیم و خود ما شکستیم

چه‌کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟ گاهی ناظر هستیم، اگر کسی شکسته می‌توانیم کمکش کنیم به‌عبارت‌دیگر اگر کسی در کنگره 60 حالش خراب است زیر بال و پرش را گرفته و کمکش کنیم.

حرف آخر این است که مراعات آدم‌ها را بکنید اگر نمی‌توانید غرض‌ورزی نکنید و نمک روی زخمشان نشوید. مخصوصاً سفر دومی‌ها که با توجه به آموزش‌های داده‌شده باید بیماری سفر اولی‌ها را تشخیص داده و از غرض‌ورزی دوری کنند.

 

خانم جلالی: غرض مربوط به کسی است که آموزش گرفته و آن را کاربردی نکرده است و در حاشیه قرارگرفته است. این فرد دچار غرض‌ورزی می‌شود، بعضی از افراد برای تائید گرفتن و به دلیل تائید طلبی به این رفتار می‌رسند، هرکسی با اعمال خودش سرنوشت خویش را در کنگره رقم میزند.

همه مشکل‌ دارند ما به دنیا آمده‌ایم تا مشکلات را حل کنیم و هویت جدیدی برای خودمان درست کنیم. یک همسفر هم وقتی به کنگره می‌آید باید یک هویت جدید برای خودش درست کند و فاصله‌اش را با مسافر به صورتی حفظ کند که تعادل برقرار باشد. لژیون سیگار مثل کلاس‌های ویژه است و ربطی به مسافر ندارد، فقط این مهم است که حال خودش چگونه است؟؟!!!!

 

تهیه گزارش شهلا مسافر نیکوتین
ويرايش و ارسال همسفر زري لژيون خانم عزت(لژيون چهارم)
همسفران نمايندگي آكادمي

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .