English Version
English

کتابی برای تمامی انسان ها

کتابی برای تمامی انسان ها

زمان اندکی تا 22 مردادماه؛ روز رونمایی از کتاب ادموند و هلیا در نمایندگی پارک طالقانی باقی‌مانده است. در همین باب گفتگوی ترتیب دادیم با احسان.
احسان که در حال حاضر مسئول پخش نشریات نمایندگی‌های کنگره 60 در دفتر مرکزی است، در جریان کلیه مراحل اخذ مجوز و چاپ کتاب قرار دارد.

 

از شما خواهش می‌کنیم خودتان را معرفی کنید

باسلام؛ احسان جلیلیان هستم یکی از خدمت گذاران نشریات کنگره 60.

 

با توجه به نزدیک شدن به رونمایی از کتاب ادموند و هلیا از شما خواهش می‌کنیم یک توضیح از روند پیشرفت امور مربوط به این کتاب به ما بفرمایید.

الحمدالله کارهای مجوز این کتاب بسیار با سرعت انجام شد و بعدازآن بدون هیچ‌گونه مشکلی کارهای مجوز طرح روی جلد آن صورت گرفت.

این اولین نمایشنامه‌ای هست که از آقای مهندس به چاپ رسیده است و آن‌گونه که من اطلاع دارم اولین نمایشنامه‌ای هست که به تعداد 10000 جلد در اولین نوبت در کشور به چاپ رسیده است.

 

انتشارات دژاکام با مرکز پخش درسا کار می‌کند، نظر کلی این مجموعه درباره این کتاب و تیراژ آنچه است؟

این مرکز پخش با آقای مهندس و کتاب‌های ایشان آشنایی کامل دارند به همین سبب طبیعتاً ازنظر آن‌ها این تیراژ تعجب‌آور نبود و آمادگی این تعداد بی‌نظیر را داشتند.

 

کتاب‌فروشی‌هایی که در حال پخش کتاب عشق هستند، نظرشان درباره این کتاب و استقبالشان از کتاب ادموند و هلیا به چه صورت بوده است؟

پیش‌تر کتاب‌فروشی‌ها با کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر آشنایی داشتند. نوبت‌های متعدد چاپ این کتاب برای آن‌ها بسیار جلب‌توجه کرده بود؛ در ادامه با توجه به حس اعتمادی که به آن‌ها دست داد با آغوش باز به استقبال کتاب عشق رفتند.

کتاب عشق نیز همان‌طور که از اسم آن پیداست برای رسیدن به خود است و این امر باعث شده که مخاطب و طرفداران آن مختص به اعضای کنگره نباشد و تمامی اقشار نسبت به آن اشتیاق نشان دهند.

طبیعتاً کسی که با محتوای یک کتاب آشنایی ندارد اولین نگاه او به نام نویسنده است، اگر نام او آشنا به نظر نیاید به شناسنامه کتاب نگاه می‌کند. الحمدالله اکثر افرادی که به سمت کتاب‌های آقای مهندس می‌آیند، جذب آن می‌شوند.

کتاب ادموند و هلیا؛ پیش‌بینی من این است که استقبال بسیار خوبی از آن بشود چون برای تمام افراد جامعه قابل‌استفاده و مفید هست و یکسری از سؤالاتی که در ذهن مخاطبان هست را پاسخ می‌دهد.

اگر سخنی باقی‌مانده بفرمایید.

بیشترین امری که برای ما و به طبع برای آقای مهندس دژاکام نیز مهم هست، تنها بازتاب کار کتاب‌فروشی‌ها نیست. تمامی مردم جامعه که مشتاق این اثر هستند و این کتاب را برای خواندن می‌گیرند نیز اهمیت دارند و مهم است که این کتاب را به یکدیگر پیشنهاد دهند.

نکته مهمی که کتاب‌های آقای مهندس دارند و انتشارات دژاکام را متفاوت کرده است، عدم دید مادی ایشان هست.

شما قیمت کتاب‌های ایشان را که نگاه کنید متوجه این امر می‌شوید. به‌طور مثال کتاب 60 درجه در صنعت چاپ که ازنظر فنی بخواهند قیمت‌گذاری کنند، هجده هزار و دویست تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند درحالی‌که این کتاب دوازده هزار تومان به فروش می‌رسد، همین‌طور کتاب عشق که به قیمت ده هزار تومان به فروش می‌رسد، پس می‌توان به این نتیجه رسید که نویسنده به دنبال مادیات از چاپ کتاب خود نیست.

با تشکر از زمانی که در اختیار ما قرار داده‌اید

 

تهیه و تنظیم: حامد خزائی پور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .