English Version
English

خدمت در وبلاگ؛گفتگو با زوج خدمتگزار وبلاگ نمایندگی قندیان تبریز

خدمت در وبلاگ؛گفتگو با زوج خدمتگزار وبلاگ نمایندگی قندیان تبریز

با عرض سلام و خدا قوت لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان نادیا هستم یک هم‌سفر.

 سلام دوستان پویا هستم یک مسافر، تخریب 7 سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی هروئین - شیشه - حشیش، مدت سفر اول 11 ماه، به روش DST با داروی OT درمان شدم، ورزش در کنگره والیبال، راهنما آقای رضا فاضلی، رهایی 17 ماه و 12 روز.

17 سال تخریب سیگار داشتم،10 ماه سفر کردم، به روش دی اس تی با آدامس نیکولایف درمان شدم، راهنمای سیگار آقای امیر صادقی، رهایی از بند سیگار 5 ماه و 13 روز

- چه خدماتی در کنگره انجام داده و می‌دهید؟

هم‌سفر نادیا:

من هم‌اکنون از وبلاگ نویسان نمایندگی تبریز هستم و همچنین این افتخار رادارم که به‌عنوان مرزبان نمایندگی خدمت نمایم.

مسافر پویا:

 دبیری جلسه، نگهبان جلسات، مهماندار، نگهبان نظم، صدابَر گردان، وبلاگ نویس، مسئول وبلاگ نمایندگی تبریز والان به‌عنوان مرزبان در نمایندگی در حال خدمت هستم.

- نحوهٔ فعالیت شما به‌عنوان یک زوج که هم در مرزبانی و هم قسمت سایت باهم همکاری می‌کنید چگونه است و چه مزایایی دارد؟

هم‌سفر نادیا:

 همان‌طور که شما هم اشاره کردید من و مسافرم هر دو در وبلاگ کنگره و نیز در بخش مرزبانی خدمت می‌کنیم. ما در ابتدای زندگی مشترکمان هستیم و خدمت در یک جایگاه مدیریتی می‌تواند تجربه و آموزش خوبی برای آینده ما باشد. این تجربه هم می‌تواند در آینده کنگره‌ای‌مان به ما کمک کند و هم در زندگی شخصی‌مان.

فعالیت در وبلاگ کنگره یکی از بهترین تجربیات من در زندگی است. مسافر من در دوران سفر اولش در وبلاگ فعالیت می‌کرد و به جرأت می‌توانم بگویم که خدمت در این بخش یکی از دلایلی بود که باعث شد مسافرم سفر کم‌نظیری داشته باشد. برای من نیز چه زمانی که در کنگره حضور فیزیکی نداشتم اما در کنار همسرم فعالیت می‌کردم و چه حالا، این خدمت هم باعث می‌شود تفکرات درونم را پرورش و نشر دهم و هم اینکه همیشه با اتفاقات و آموزش‌های کنگره همگام باشم.

مسافر پویا:

گروه خانواده و مسافران جدا از هم خدمت می‌کنند ولی بااین‌همه خدمت مرزبانی هم سخت هست ولی برای ما حکم آموزش و گذراندن یک دوره مدیریت بحران را دارد. خیلی خوشحالم که خداوند اجازه خدمت به انسان‌های دردمند را به ما اعطا کرده است، ولی در قسمت وبلاگ به جرأت می‌توانم بگویم که هم‌سفرم خیلی به من کمک کرده تا به این نقطه برسم و فکر می‌کنیم ما در این قسمت توانستیم بیشتر به موفقیت برسیم.

- از چه زمانی و چگونه با سایت کنگره 60 آشنا شدید؟

هم‌سفر نادیا:

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردم من از حدود 3 یا 4 سال پیش با سایت کنگره آشنا شدم. در آن دوران مسافرم از وبلاگ نویسان نمایندگی هیدج بودند و من هم در نوشتن مطالب و برخی طراحی‌ها و ... به ایشان کمک می‌کردم.

مسافر پویا:

من در زمان سفر اولم به پیشنهاد راهنمای عزیزم وارد این دنیا شدم و این خدمت باعث شد تا من خیلی راحت بتوانم سفر خودم را با موفقیت بگذرانم.

- شما مسئول وبلاگ نویسان شعبه تبریز هستید. چه فعالیت‌هایی برای بهتر و پررنگ‌تر شدن سایت انجام می‌دهید؟

هم‌سفر نادیا:

در نظر داریم که با اجازه اسیستانت شعبه یک دوره آموزشی برای کسانی که مایل به همکاری با وبلاگ هستند اما تجربه کافی را ندارند، برگزار کنیم. در چند ماه اخیر برخی کارها در وبلاگ کلید خورده‌اند ازجمله داشتن بخشی به نام استاد مجازی و ... که در آینده سعی خواهیم کرد این بخش‌ها فعال‌تر گردند. یکسری موارد دیگر در ذهن داریم که باید با اجازه و هماهنگی مسئولین سایت و اسیستانت و ایجنت شعبه انجام گیرند که اجازه بدهید در آینده به اطلاعتان برسانیم.

مسافر پویا:

اولین گامی که می‌توانیم برای بهتر شدن وبلاگ نمایندگی برداریم این هست که بتوانیم اعضا را تشویق به مشارکت و فعالیت و نوشتن دل نوشته، مقالات، تجربیات سفر اول و همچنین مشارکت در مورد دستور جلسات نماییم. هرچقدر مطالبمان بیشتر باشد باعث می‌شود بازدیدمان نیز زیاد شود و این باعث می‌شود تا ما بتوانیم مطالب بهتری را برای سایت کنگره ارسال نماییم.

استفاده از دل نوشته و یا خاطرات در سایت چه تأثیری دارد؟

هم‌سفر نادیا:

 کسانی که وارد کنگره می‌شوند به‌خصوص هم‌سفران، همگی تقریباً با این مشکل روبرو بوده‌اند که کسی محرم حرف‌هایشان نبوده و درد دل‌هایشان را درک نکرده و شاید گاهی با گفتن حرف‌هایشان مورد تمسخر و شماتت قرارگرفته‌اند. به نظر خود من دل نوشته‌ها و خاطرات اولین حسنی که دارند این است که قلبمان را از حرف‌های ناگفته خالی می‌کند بدون اینکه کسی ما را مسخره کند چون در کنگره همه هم درد و هم دل هستند. حسن دیگر این دل نوشته‌ها این است که بقیه با خواندن خاطراتی شبیه زندگی خودشان از ناامیدی و سرخوردگی فاصله می‌گیرند. در اوایل سفر مسافرم ما خاطرات او را از دوران مصرف می‌نوشتیم و پایان این خاطرات رسیدن مسافرم به رهایی بود. تاکنون خیلی‌ها به ما گفته‌اند که این خاطرات در روزهای ناامیدی، انگیزه بزرگی برای ادامه تلاششان بوده است.

- آیا وبلاگ شعبهٔ تبریز بین سایر وبلاگ‌های کنگره از رتبهٔ خوبی برخوردار است؟

هم‌سفر نادیا:

 در مورد جایگاه، وبلاگ مابین بقیه نمایندگی‌ها، به نسبت خوب هست چون بیشتر مطالبی که برای وبلاگ ارسال می‌کنیم مورد تأیید قرار می‌گیرند؛ و اگر تعداد افراد فعال در وبلاگ ما افزایش یابد به‌طورقطع درصد موفقیتمان نیز بیشتر خواهد شد.

- خدمت در سایت چه کمکی در طول سفرتان برایتان کرده است؟

هم‌سفر نادیا:

همان‌طور که بیان کردم خدمت در سایت انرژی فراوانی برای ادامه سفر در هردوی ما ایجاد می‌کرد. گاهی مسافرم در طول سفر خسته و یا گوشه‌گیر می‌شد ولی وقتی زمان نوشتن گزارش فرامی‌رسید او دوباره به حالت عادی برمی‌گشت. در اوایل فعالیتمان فقط ما دو نفر در وبلاگ نمایندگی بودیم و آن روزها باوجود سختی فراوان یکی از بهترین خاطرات من هستند.

- چه خاطره و یا تجربهٔ شیرینی در طول خدمت در سایت دارید؟

هم‌سفر نادیا:

روزی یکی از هم‌سفران از من پرسیدند که آیا مسافر شما همان کسی هستند که خاطراتش با عنوان خاطرات من از دوران مصرف روی وبلاگ قرار می‌گرفت و من گفتم بله. ایشان گفتند در تهران یکی از کمک راهنماها که حال خراب و ناامیدی من را دیدند بخشی از این خاطرات را به من دادند تا بخوانم و خواندن آن خاطرات هم اشک من را درآورد و هم امیدوارم کرد.

وقتی حرف‌های این هم‌سفر عزیز را خواندم تمام خستگی فعالیت‌ها از تنم دررفت. چون در مرحله‌ای از اوایل فعالیتم من نه کامپیوتر داشتم و نه اینترنت و فکر کنم درک می‌کنید که چقدر سختی می‌کشیدم تا یک گزارش از کارگاه آموزش، به‌موقع روی وبلاگ قرار گیرد.

مسافر پویا:

خاطره شیرین من برمی‌گردد به سفر اولم که خاطرات خود را در وبلاگ تبریز و همچنین در سایت کنگره قرار می‌دادم تا اینکه یک‌شب مشغول گوش کردن به سی دی جدید آقای مهندس به نام مجلس ختم بودم که ناگهان متوجه شدم مهندس عزیز خاطره من را خوانده‌اند و در مورد آن در سی دی صحبت می‌کنند. حس عجیبی داشتم و از خوشحالی گریه می‌کردم.

- سایت چه تأثیری در آموزش‌های کنگره 60 می‌تواند داشته باشد؟

هم‌سفر نادیا:

همان‌طور که همه می‌دانید سایت کنگره 60 و نیز وبلاگ‌های نمایندگی‌های مختلف همه یک کلاس همیشه فعال هستند. کوچک‌ترین اتفاق و تغییری در کنگره بلافاصله در وبلاگ انعکاس می‌یابد. تمام آموزش‌های نمایندگی‌ها در وبلاگ‌ها قرار داده می‌شود؛ و برای همه اعضای کنگره و حتی کسانی که به دنبال راهی برای رهایی از بند اعتیاد هستند، سایت کنگره 60 یک پنجره رو به بیکران اطلاعات مفید هست؛ و برای کسانی هم که در وبلاگ‌ها فعالیت می‌کنند این حسن دوچندان هست چون برای اینکه بهترین فعالیت را داشته باشند باید مدام اطلاعات و آموزش‌های خود را به‌روز کنند.

- آیا از سایت کنگره برای سفر و یا درمان مسافرتان استفاده کرده بودید؟

هم‌سفر نادیا:

در دورانی که من حضور فیزیکی در کنگره نداشتم هرزمانی که واقعاً به مشکل برمی‌خوردم و راه‌حلی پیدا نمی‌کردم در میان دل نوشته‌ها و مقالات سایت به دنبال کلیدی می‌گشتم و همیشه جمله یا حرفی بود که مرا آرام کند. در مورد مسافرم نیز همان‌گونه که گفتم فعالیتش در سایت باعث شد که نظم را به معنای واقعی یاد بگیرد و سفری خوب داشته باشد.

- شما چه پیشنهادی برای اعضای کنگره 60 دارید که به بهبود عملکرد وبلاگ کمک کنند؟

هم‌سفر نادیا:

 از همه اعضای کنگره 60 نمایندگی تبریز درخواست می‌کنم که گوشه‌ای از این حرکت باشند. وبلاگ متعلق به همه اعضا هست و بنابراین همه می‌توانند در حد توان خود در آن فعالیت کنند حتی فقط با نوشتن یکدل نوشته یا یک حس در روز رهایی‌شان و یا هر مطلب دیگر.

به نظر من نوشتن نظرات در وبلاگ باید پررنگ‌تر شود و فقط محدود به تشکر و خدا قوت نباشد

. به نظر من اگر در بخش نظرات هر کس یک جمله از برداشت خود و اطلاعاتش بنویسد بخش نظرات نیز تبدیل به یک کلاس آموزشی می‌شود به‌شرط اینکه این نظرات در کمال ادب و احترام بیان گردد.

در پایان از شما عزیزان تشکر فراوان می‌کنم که وقتتان را در اختیارم قراردادید و از خداوند برایتان موفقیت و خوشبختی آرزومندم.

شاد و پیروز باشید.

 

تهیه و تنظیم گزارش: هم‌سفر منیره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .