English Version
English

مجموعه‌ای متفاوت با نتیجه ای متفاوت

مجموعه‌ای متفاوت با نتیجه ای متفاوت

آقای امیرحسین گچ‌کار یکی از دست ‌اندرکاران چاپ و نشر کشور هستند که امور اجرایی مربوط به چاپ کتاب ادموند و هلیا را بر عهده داشتند. از آنجا که این کتاب واسطه آشنایی و اولین همکاری ایشان با کنگره 60 محسوب می‌شود، گفتگویی پیرامون این همکاری با آقای گچ‌کار انجام دادیم و نظر ایشان را پیرامون این نمایشنامه جویا شدیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید.
سلام عرض می‌کنم خدمت شما و تمامی عزیزان، امیرحسین گچ کار هستم، مسئول امور اجرایی چاپ و توزیع کتاب ادموند و هلیا.

 

در مورد مراحل انتشار این کتاب توضیحاتی را بیان کنید.
من از طریق یکی از دوستانم با کنگره60 آشنا شدم، به واسطه شغلی که ما داریم این صحبت به وجود آمد که چاپ این کتاب را ما انجام بدهیم.
به واسطه آشنایی قبلی من از روند کار کنگره60 و اینکه تمامی عوامل این مجموعه بدون دریافت هیچ وجهی و از روی انسانیت به یکدیگر کمک می‌کنند، همیشه در ذهنم بود که من هم یک نقش کوچکی در این مجموعه داشته باشم.
صحبت های لازم با آقای مهندس دژاکام انجام شد و پس از طی مراحل آن، این کتاب به تعداد 10000 جلد به چاپ رسید.

راجع به فروش و پخش آن توضیحاتی را بیان کنید.
این کتاب در کتاب فروشی‌های سطح شهر و نمایشگاه‌های موقت پخش خواهد شد. فکر می‌کنم به خاطر محتوای جذاب و  بیان ساده آن مورد استقبال عموم قرار بگیرد؛ چون تا به حال نمایشنامه‌ای با نویسنده ایرانی که در یک پارت به این تعداد چاپ شود، ندیده‌ام.

 

کار با کنگره چطور است؟
خوب؛ این بار من با یک مجموعه‌ای متفاوت شروع به‌کار کردم، چون تمامی افرادی که من با آنها سر و کار داشتم از یک نظم خاصی برخوردار بودند، از این مهم‌تر این‌که هر فردی وظیفه خود را می دانست و فقط در حیطه وظیفه خود کار می کرد، این باعث شد مراحل کار از سرعت بیشتری بر خوردار شود و در نتیجه ما هم کار خود را بهتر انجام دهیم.

 

نظر شما راجع به موضوع این کتاب چیست؟
من ابتدا به نیت خواندن 20 صفحه از کتاب آن را باز کردم تا فقط با نگارش آن آشنا بشوم، اما وقتی به خودم آمدم متوجه شدم که به انتهای آن نزدیک شده‌ام، در انتهای آن خیلی فکرم درگیر این بود که نویسنده چطور می‌خواهد انتهای این کتاب را ببندد، وقتی به آخر آن رسیدم حسی وصف نشدنی داشتم. این کتاب را حتما به کسانی که دوستشان دارم پیشنهاد می‌دهم، چون اعتقاد دارم می‌تواند در روند زندگی انسان تاثیر بگذارد.

 

و کلام آخر؟
از تمام عواملی که ما را در چاپ این کتاب همیاری کردند تشکر می کنیماز آقای قدیری، آقای جلیلیان و تشکر ویژه از آقای دژاکام که باعث شدند حس خوبی را داشته باشیم. ما دوست داریم همکاریمان با کنگره 60 نه به عنوان یک انتشارات و یا از جنبه مادی، بلکه به واسطه این حس خوب تداوم یابد.

 

گفتگو: همسفر حامد خزائی‌پور
ویرایش: مسافر امین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .