English Version
English

سایت کنگره نجات گر من و همسرم

سایت کنگره نجات گر من و همسرم

دو سال پیش در آغاز تابستانی گرم، من و همسرم که در تاریکی اعتیاد سردرگم بودیم، تصمیم گرفتیم که به دوران سراسر سیاهی اعتیاد خود پایان داده وزندگی جدیدی را آغاز نماییم، اما با کدامین راه و روش؟ بارها راه‌های مختلف را امتحان کرده بودیم و هر بار شکسته خورده تر و ناامیدتر از قبل به مصرف مواد برگشته بودیم و آخرین روش درمانی‌مان تا آن زمان، مصرف متادون بود که به‌صورت دائم درآمده بود و هرروز در حال افزایش بود تا آنجایی که توان انجام امور روزمره را هم از ما سلب نموده بود. مبهوت و سردرگم، در دنیای مجازی به دنبال راهی حقیقی بودیم تا نجات گر ما باشد.

در همان ابتدای جستجو به هر وبلاگی که سر زدیم، خواندیم که به درمان متادون دل مبندید که از محالات است و هر جمله و کلمه‌اش مانند پتکی بر سرمان کوبیده می‌شد، خسته و ناامید از درمان، به جستجوی عوارض متادون پرداختیم تا ببینیم که چه بر سرخود آورده‌ایم.

اولین سایت همیشه برای من نماینده‌ی قوی‌ترین سایت بود. سایت کنگره‌ی 60 را دیدم و شروع کردم به مطالعه‌ی مطلبی که راجع به متادون بود. سایت کنگره 60 به نظرم سایت بسیاری قوی آمد، آمار بازدید بسیار بالا، مطالبی که همگی علمی و با جمله‌بندی‌های دقیق نگاشته شده بود، تصاویر افراد با پیراهن سفید و خبرهای درمان آن‌ها و صدها نکته‌ی دیگر که برایم جذابیت داشت، مرا از ادامه‌ی جستجو در سایر سایت‌ها بازداشت. ندایی در درونم می‌گفت، هر چه هست همین‌جاست!

من و همسرم تصمیم گرفتیم که به کنگره مراجعه کنیم و اطلاعات بیشتری کسب کنیم. خوب به یاد دارم که شب قبل از ورودمان به کنگره، من تا صبح در حال خواندن سایت بودم، هرچه بیشتر می‌خواندم، بیشتر کنجکاو می‌شدم، نمی‌توانستم باور کنم که با شربت تریاک درمان اعتیاد صورت می‌گیرد ولی گویی با خواست بالای من و همسرم، اذن ورودمان به کنگره صادرشده بود.
از همان اوایل سفر، من بسیار علاقه‌مند بودم که در بخش سایت و وبلاگ کنگره خدمت نمایم و درنهایت با اجازه‌ی راهنمای بزرگوارم، مشغول به خدمت شدم، خدمتی که ابتدا در راستای آموزش خودم بوده و هست و در کنار آن خدمتی است به سایر هم دردانم، کسانی که ممکن است مانند من در نزدیکی کنگره باشند و از وجود آن بی‌خبر و شاید هم کسانی که در شهرهایی دور، به‌دوراز کنگره، خواهان رهایی از اعتیاد هستند.
برای کمک به سایر هم دردانمان، بایستی از هر فرصت و ظرفیتی استفاده نماییم، چه‌بسا خانواده‌هایی که به دنبال راهی برای درمان اعتیاد عزیزان خود می‌باشند، با پیدا کردن و مطالعه‌ی وبلاگ‌ها و سایت کنگره، چراغ امیدی در دلشان روشن شود.
باوجود حاکم بودن فضای مجازی و تکنولوژی بر زندگی‌های امروزی، کمتر کسی است که حتی به‌صورت محدود از اینترنت استفاده ننماید، پس اهمیت این فضای مجازی بیش از گذشته روشن است و وظیفه‌ی هرکدام از خدمت‌گزاران این بخش، خطیرتر و با مسئولیت بیشتر است؛ زیرا همین دنیای مجازی، زندگی حقیقی هزاران نفر را از تاریکی اعتیاد به روشنایی رهایی سوق داده است.

 

نویسنده: مسافر خانم ستاره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .