English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ از سایت کنگره 60 چگونه استفاده می کنم ، مقاله نویسی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ از سایت کنگره 60 چگونه استفاده می کنم ، مقاله نویسی
این جلسه ششمین جلسه از دوره پنجاه و ششم سری کارگاههای آموزش جهان بینی کنگره 60 با دستور از سایت کنگره 60 چگونه استفاده می کنم؟ مقاله نویسی در روز چهارشنبه مورخ 6/5/95 به استادی و نگهبانی جناب آقای مهندس و دبیری مسافر پیمان راس ساعت 12:45 آغاز بکار نمود.
 
 
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
امیدوارم حال همتون خوب باشه ، حال من هم بحمدلله خوب است. 
دستورجلسه امروز ما ، چگونه از سایت کنگره 60 استفاده می کنیم. یک کتابی که چاپ می شود، بقول ناشری می گفت که 150 عنوان کتاب چاپ کرده ام، ببینید مجلات و روزنامه ها چقدر می توانند اطلاعات را انتقال دهند. دیروز سایت کنگره شصت،  33000 نفر بازدیدکننده داشت، دو روز گذشته هم تقریباً 33000 نفر بازدید کننده داشتیم. بعضی اوقات که آمار تا 12هزار می رسد، بخاطر مشکلات آماری است. به طور میانگین سایت کنگره شصت، سی هزار بازدید در طول روز دارد، که از این تعداد حدود 60 درصد مربوط به داخل کشور است و حدود سی و چند درصد هم برای خارج از کشور است. بیشترین بازدیدی که از سایت کنگره 60 انجام می گیرد، از کشور انگلستان است، حدود 13درصد از انگستان بازدید می کنند. کشور بعدی رومانی، کشور بعدی عمان و آمریکا ...
این رقم سی هزار نفر در روز، رقم بسیار قابل توجهی است. آنهم برای سایتی که در قسمت موادمخدر فعالیت می کند و آموزشی است.  در کشور خودمان از طرف سازمانهای ذیربط سایت کنگره 60 رسماً بعنوان برترین سایت انتخاب شد.  مطلب بعدی اینکه سایت کنگره 60 بعنوان یک مرجع در آمده است. پزشکان، دانشجویان و اساتید برای انجام هر کاری به سایت کنگره 60 مراجعه می کنند. حدود 12 سال پیش که هنوز ثبات سایتی نبود، ما پیش بینی کردیم که بایستی سایت داشته باشیم. خیلی ها علاقه مند بودند که ما مجله داشته باشیم، من با مجله موافقت نکردم. آن زمان ماشروع کردیم به برنامه ریزی در مورد سایت.  در آن زمان روزانه 10 تا 20 نفر از سایت بازدید می کردند و ما بابت این قضیه خیلی خوشحال بودیم.
آن زمان که ما سایت را راه اندازی کردیم، افرادی که بتوانند سایت ما را راه اندازی کنند، نبودند. یک شرکت دیگر سایت ما را راهبری می کرد. من گفتم که سایت ما باید مثل آشپزی و دیگ آبگوشت باشد، هر وقت خواستیم همه کاری بتوانیم انجام دهیم. آن موقع سعی کردیم با تکنولوژی امروز پیش برویم و این کار انجام شد. اگر با تکنولوژی هماهنگ باشید و درست استفاده کنید، باعث بهروزی و پیشرفت انسان می شود، اگر بد استفاده کنید مانند زهر عمل می کند. مثل موادمخدر. آن موقع گفتیم، ما سایتی می خواهیم که هر کس خواست وارد آن شود و مطلب بنویسد و بحث کند. مثل اتاقهای چت. این کار را انجام دادیم و شد تالار گفتگو. 
بعد از دو سال خیلی خوب شد، ولی دیدیم که از خط خود خارج می شود و در آن در مورد مسائل سیاسی و مذهبی صحبت می کنند و از خطی که مربوط به اعتیاد است در حال خارج شدن است. سایت تالارگفتگو را کلاً جمع کردیم. چون دیدم که هنوز یک درصدی هنوز به مرحله بیداری و هشیاری نرسیده اند. بعد گفتم که قسمت کامنت و پیام مطالب باز باشد، تا همه بتوانند مطلب بنویسند، بعد دیدیم که خیلی ها خارج از نزاکت مطلب می نویسند و گفتیم که مطالب را چک کنید و اگر در چهارچوب کنگره و قوانین نبود، گذاشته نشود. البته نه اینکه بچه های کنگره بنویسند، ممکن بود افرادی دیگر خارج از کنگره این کار را انجام بدهند. در عرض این چند سال، یکی از پایه هایی که باعث اطلاع رسانی و پیشرفت ما شده است، کنگره 60 است. من فکر نمی کنم سایتی مربوط به موادمخدر باشد، ولی بالای 1000 عدد بازدید داشته باشد. آمارگیری که از سایت کنگره 60 انجام می گیرد، توسط یک سایت آماری به اسم پرشین انجام می گیرد. هرکس می خواهد عضو این سایت می شود و این سایت آمار بازدید ها را اعلام می کند. 
بنابراین من و اعضای سایت این آمار را نمی دهیم، یک شرکت ثالثی این آمار را تهیه و ارائه می دهد.
 
 
کاری که از شماها می خواهم انجام دهید، این است که نسبت به مطالبی که در سایت است واکنش نشان بدهید و کامنت بگذارید. اگر خوشتان آمد حتماً تشویق کنید. اگر انتقاد هم دارید، مطلب بگذارید و اگر نزاکت در آن رعایت شود، حتماً گذاشته خواهد شد. سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده است. کسی که سایت کنگره را راه اندازی کرد، شهروز آذرپور بود، از ابتدای کار وارد مسئله سایت شد و تمام برنامه ریزی های سایت را شهروز انجام داد. بچه های دیگر هم همه با شهروز همکاری می کنند، یک تیم هستند، این تیم هفته ای سه روز کار می کنند، مقاله می نویسند، مطلب می گذارند. 
در قسمت انگلیسی هم احسان رنجبر است، که کارهای ترجمه را انجام می دهد و یک گروهی هم پشت سرش کار انجام می دهند. مثلاً خانم الهه از اصفهان (دکترای زبان انگلیسی) ، خانم مرجان (دکترای زبان انگلیسی) در قسمت انگلیسی کمک می کنند. سایت هایی که در دنیا مصرف موادمخدر را رواج می دهند، بسیار زیاد هستند. سایت کنگره کاملاً بروز و آپدیت است. در بعضی مراکز حتی دانشگاه ها اگر نگاه کنید، می بینید که آخرین مطلب آنها مربوط به یک ماه پیش است. 
یکسری شبکه های مجازی در موبایل ها وجود دارد، که من گفته بودم که برای کنگره 60 بصورت رسمی چنین چیزی نمی خواهیم داشته باشیم و استفاده هم نکنید. ولی اگر راهنماها و بعضی قسمت ها می خواهند انجام دهند، همه نمی توانند مطلب بگذارند، فقط یک نفر یا چند نفر گروه را اداره کنند و مطلب بگذارند. اگر این کار در جهت اصولی و درست استفاده شود، من مشکلی ندارم. چون الآن شبکه ها تبدیل به جک و مسخره بازی شده است.  ما در کنگره 60 از تریاک که می گوید موادمخدر است، برای درمان اعتیاد به بهترین شکل ممکن استفاده می کنیم. ما آمده ایم و از یک ماده بسیار بسیار خطرناک در جهت شفا و درمان انسانها استفاده می کنیم. جواب خوبی هم گرفته ایم و اعضاء هم همه وجود دارند و خورشید هم روشن است و کارمان شفاف است، پس ما که آمده ایم از کنگره از افرادی که مصرف کننده موادمخدر بوده اند و از نظر جامعه انسان های بیماری هستند و باید اعدام شوند، در اینجا تبدیل به بهترین انسانها شده اند و کیمیاگری کردیم و بهترین شخصیت ها را از معتاد بوجود آوردیم. از بدترین مصرف کنندگان شیشه، 10 نفر وارد مسابقات راگبی و تیم ملی شدند، پس فکر کنم ما توانائیش را داشته باشیم که بتوانیم از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. نباید کاری کنیم که بخاطر یک بینوا درب مسجد را ببندند.
اگر می توانید خوب اداره کنید و مدیریت داشته باشید، ایرادی ندارد. ما چطور می توانستیم در ماه مبارک رمضان تمام شعب را ببینیم، ما از طریق سایت و تصاویر می توانستیم تمام شعب را نگاه کنیم و این موضوع بسیار زیبا و قشنگ بود.  پس ما همه باید سعی کنیم به سایت کمک کنیم و اگر می توانیم مقاله بدهیم و کامنت بگذاریم، بعضی ها مقالات شیوا و شیرینی می نویسند و این خیلی جالب و خوب است. جا دارد که از اعضای سایت در تمام شعب، قدردانی و سپاسگزاری شود. 
متاسفانه این هفته که، هفته سایت است تعطیلات داریم و ما نتوانستیم از بچه های سایت قدردانی کنیم. گروه خانواده بایستی هر شعبه ای مستقلاً برای خودشان سایت داشته باشند. حتی انتخابات مرزبانی و آزمون های داخلی توسط خود اعضای گروه خانواده انجام شود. بنابراین باید بعضی مسئولیت ها را خود خانمها بعهده بگیرند. 
 
 
از نظر امتحان هم نمرات گروه خانواده از آقایان بالاتر است. گرچه هروئین و تریاک را آقایان مصرف کرده اند، ولی خانمها در امتحان بهتر عمل می کنند. پس باید کارهای دیگر را بعهده بگیرند.
بعضی از مطالب ابزار کمکی ما هستند، یعنی اگر این ابزار نبود، ما به نقطه امروزی نمی رسیدیم. اگر یک همکاری مسئولین دولتی یا مجوز وزارت کشور یا حمایت های ستاد نبود ما به این نقطه نمی رسیدیم. چقدر عالی شد که ما توانستیم با پزشکان ارتباط خوبی برقرار کنیم. در دنیا چنین چیزی وجود ندارد که یک انجیو با یک دانشگاه یا پزشکان هماهنگ باشند، ولی ما در کنگره گفتیم که ما قبول داریم و یک مقدار کار را ما انجام بدهیم و یک مقدار را پزشکان. یکی از این مسائل سایت بود. نکته بعدی سی دی های آموزشی بود که همه از آنها استفاده می کنند.
امیدوارم تعطیلات به شما خوش بگذرد.
بعضی چیزها را واجب شد که من با تهدید با شما برخورد کنم، مثل مسئله سیگار. امسال تصمیم گرفته شد که هیچکس سیگاری در اردو شرکت نکند. امسال در عرض یک هفته تعداد 300 نفر ثبت نام پر شد.
مسئله سی دی را هم ابتدا مقداری زور بکار بردیم، جالب بود که یک نفر نامه نوشته بود که ما نان نداریم و بچه ام لباس ندارد و باید اجباری سی دی بخریم....
شما هفته ای یک سی دی بخرید، 1500 تومان می شود، در ماه 6000 تومان. اگر هفته ای دو تا سی دی بگیرید، می شود هفته ای 3000 تومان و ماهی 12000 تومان. این شخص مظلوم نمائی می کند، چون زمانی که شما مواد مصرف می کردید، روزی 20هزار تومان پول مواد می دادید، حالا برای ماهی 12هزار تومان ناله می کنید.
در دانشگاه هاروارد ، 40 نفر جایزه نوبل گرفتند، 36 نفر مدال طلا گرفتند، در هر ترم اگر 2 بار غیبت کنند، اخراج می شوند، برای هر سالی هم 60هزار دلار شهریه باید پرداخت کنند، ترمی 30 هزار دلار.... کسانی که نمرات بالائی داشته باشند، تخفیفاتی می گیرند و درس می خوانند. 
 
 
شما می خواهید به کنگره بیائید و درمان بشوید و همه چیز رایگان باشد، در ماه حاضر نیستید که 12هزار تومان پول سی دی بدهید!!!!؟
بنابراین همه توجه داشته باشند و به شاگردانتان آموزش بدهید که شما از یکسری امکانات مطلوب و رایگان استفاده می کنید، مگر حساب نکردیم که درمان هر نفر 11میلیون تومان خرج بر می دارد؟
ما اگر بخواهیم موفق باشیم  و موفقیت یعنی اینکه ما خروجی داشته باشیم و افراد به درمان قطعی برسند و برگشتی نداشته باشند، بایستی سخت گیری هایی داشته باشند و این سخت گیری ها را در جهت آموزش انجام بدهند.
سخت گیری با بی ادبی فرق می کند، ما می گوئیم سخت گیری کنید، ولی نمی گوئیم بی ادبی کنید... ما سخت گیری می کنیم، ولی توهین نمی کنیم.
اگر این سخت گیری ها نباشد، ما به نتیجه نمی رسیم.
تعطیلات را هم من به زور ترتیب دادم، چون خیلی ها از کنگره بیرون نمی رفتند، رسیدگی به خانواده در کنگره جزو واجبات و مسائل مهم است. در این هفته، هرگونه برنامه مربوط به کنگره 60 تعطیل است.  پارک رفتن، تشکیل لژیون، استخر، سینما و هرگونه ارتباط تعطیل است.  نکته بعدی اینکه به شاگردانتان بسپرید و مرزبانان و ایجنت ها اعلام کنند  که در این هفته شاگردان مزاحم راهنمایانشان نشوند.  پس در هفته آینده هیچ تلفنی به راهنما نزنید تا راهنما بتواند کمی استراحت کند.
 
 
نام فایل تاریخ مدت زمان حجم (MB) لینک
فایل صوتی سخنان مهندس 95/05/06 00:39:40 13.6 دانلود
فایل صوتی رهایی ها 95/05/06 02:32:38 52.4 دانلود
نگارنده: مسافر احمد شریفیان
عکاس: مسافر سیروس
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .