English Version
English

ضرورت استفاده از سایت کنگره 60 - در باب دستور جلسه هفتگی

ضرورت استفاده از سایت کنگره 60 - در باب دستور جلسه هفتگی

از سایت کنگره 60 چگونه استفاده می‌کنم، مقاله‌نویسی

 World Wide Web یا همان  WWW در سال 1990 میلادی در کشور ایالات‌متحده پا به عرصه ظهور گذاشت و در دهه 70 شمسی این فنّاوری به کشور ایران هم رسید و اینترنت به‌عنوان یکی از موضوعات غیرقابل‌حذف در زندگی ما انسان‌ها خودنمایی می‌کند، با پیشرفت تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی جای بیشتر و نقش مهم‌تری در زندگی ما برعهده‌گرفته است و قدر مسلم این تأثیر بیشتر خواهد شد و کسی نمی‌تواند مسیر این تحول را تغییر دهد.

در سال 1380 مهندس دژاکام در فکر راه‌اندازی سایت کنگره 60 بودند و این مسئله را خیلی جدی دنبال می‌کردند تا در اواخر سال 81 بود که مقدمات کار فراهم شد و در اوایل سال 82 سایت کنگره 60 با فعالیت اندک و به‌صورت آزمایشی شروع به کار نمود. در آذرماه 82 هم‌زمان با چهارمین سالگرد تولد کنگره 60 سایت اینترنتی کنگره رسماً فعالیت خود را آغاز کرده بود.

مسئولیت مستقیم سایت کنگره 60 با نگهبان کنگره و آقای شهروز آذرپور به‌عنوان سرپرست سایت می‌باشند و سایت کنگره 60 در دو بخش فارسی و انگلیسی فعالیت می‌نماید، اکنون به‌جز سایت کنگره 60 حدود 50 وبلاگ نمایندگی، 20 وبلاگ ورزشی، 10 وبلاگ تخصصی اعتیاد، 150 وبلاگ لژیون مسافران، 100 وبلاگ لژیون هم‌سفران، 10 وبلاگ لژیون ویلیام، 35 وبلاگ متفرقه و وبلاگ‌های تخصصی مرزبانی، کمک راهنمایی و ایجنت و... ثبت شده است تا سایت کنگره 60 بزرگ‌ترین شعبه این سازمان مردم‌نهاد باشد.

حرمت سایت کنگره 60: فضای مجازی در نوع خودش فضائی کاملاً حقیقی است، ولی نکته اصلی و اساسی اینجاست که در فضایی که نام آن را مجازی گذاشته‌اند، نفس اماره انسان به دلیل نبودن خیلی از قیدوبندها آزادانه‌تر حرکت می‌کند و با کوچک‌ترین حرکت ضد ارزشی قادر است مثل گردباد انسان را به‌آرامی به عمق ظلمت هدایت کند، بنابراین در این فضا بایستی بیشتر مراقبت بود تا شیطان به زیباترین شکل ممکن و موجه وارد افکار و اندیشه انسان نگردد، بنابراین اجرای حرمت‌های کنگره به‌اضافه حرمت‌های دیگری که خود می‌دانید از اهمیت بالاتری برخوردار است.   

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کنگره 60 علم و دانش آن و یکی از ویژگی‌های این علم به‌روز بودن آن و یکی از مشخصه‌های به‌روز بودن سایت کنگره 60 است و از اهمیت سایت همین بس که یکی از دستور جلسات هفتگی کنگره 60 به موضوع سایت و مقاله‌نویسی اختصاص‌یافته است.

سایت کنگره 60 در حوزه اعتیاد و درمان به‌عنوان یک منبع و سایت مرجع شناخته می‌شود که همیشه مطالب علمی و گزارش‌های خبری جدید و دست‌اول را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

 

 

کنگره 60 تولیدکننده علم در درمان اعتیاد است و سایت کنگره 60 تاکنون بیشترین نقش را در انتقال این علم به سایر انسان‌ها مخصوصاً در خارج از کشور به عهده داشته است. هم‌اکنون به‌جای این‌که علم را از خارج از کشور وارد نماییم، این ما هستیم که صادرکننده علم درمان اعتیاد به جهان هستیم.

سایت کنگره 60 درزمینهٔ پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد نقش بسزایی در کشور ما و سایر کشورها برعهده‌گرفته است، بسیاری از مسافران و هم‌سفران در حال درمان، با مراجعه به سایت و وبلاگ‌های کنگره 60 آموزش‌های بسیاری از این مرجع دریافت می‌نمایند که به بهبود و کیفیت سفرشان کمک می‌کند، تعدادی از این عزیزان از همین طریق با کنگره 60 آشنا شده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها با مراجعه به سایت، پیشگیری و مهار اعتیاد را آموزش می‌بینند و حتی به سؤال‌های مختلف آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

عزیزان بسیار زیادی در سایت و وبلاگ‌ها خدمت می‌کنند تا دستور جلسات، مقالات، دل نوشته‌ها، مصاحبه‌ها، اخبار و... در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت برای استفاده دیگران روی سایت قرار گیرد و جزء ناشناخته‌ترین خدمتگزاران کنگره 60 هستند و به‌واقع پشت پرده خدمت می‌کنند.

مثلاً برای اینکه خلاصه گزارشی به سمع و نظر عزیزان برسد باید صدای استاد ضبط شود، عکس‌های مختلفی از جلسه و وقایع آن گرفته شود، سخنان استاد خلاصه، ویرایش و با عکس‌ها مطابقت داده و انتشار داده شود تا مورداستفاده عزیزان قرار گیرد یا در مراسم‌هایی مانند درختکاری که همه افراد بعد از کاشت درخت مشغول استراحت بودند عکاسان عزیز تمام زمان را زیر آفتاب مشغول شکار صحنه‌ها بودند. خدا قوت خدمت تمامی خدمتگزاران سایت و وبلاگ‌های کنگره 60

مقاله‌نویسی یکی از موضوعاتی است که آقای مهندس تأکید بسیاری بر آن داشته‌اند و با توجه به تلاش کنگره برای جهانی‌شدن و تأسیس آکادمی اعتیاد، مطمئناً مقاله‌نویسی کمک شایانی برای رسیدن به این هدف خواهد کرد و به همین منظور بیان نکاتی کوتاه برای نوشتن مقاله خالی از لطف نیست:

تا می‌توانید مقاله بخوانید، مقاله‌های دیگر را با نظرات خودتان تکمیل کنید، سعی کنید برای همایش‌های حوزه اعتیاد مقاله بفرستید، هرچه زودتر یک مقاله بد بنویسید!!، از مقاله نویسان دیگر کمک بخواهید، یک چارچوب مقاله تهیه کنید، فعلاً جزئیات را کنار بگذارید، زیاد کمال طلب نباشید، می‌توانید در کارگاه مقاله‌نویسی متفرقه شرکت کنید.

تعطیلات تابستانی کنگره 60 با هفته سایت مقارن شده است و این توفیق اجباری برای تمامی مسافران و هم‌سفران است که در تعطیلات می‌توانند به سایت و وبلاگ‌های کنگره 60 مراجعه نمایند و از آموزش‌ها دور نباشند.

 

بنده نیز هفته سایت را به آقای مهندس و تمامی خدمتگزاران سایت و وبلاگ‌های سراسر کشور مخصوصاً وبلاگ‌های اصفهان که همگی از وبلاگ‌های پرتلاش و پرمحتوای کنگره 60 هستند تبریک میگویم و امیدوارم برکت این خدمات پنهانی به زندگی‌شان برگردد.

 

با احترام؛ کمک راهنما مسافر سالار
 وب نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .