English Version
English

مصاحبه با دیده‌بان محترم جهان‌بینی استاد امین دژاکام(قسمت دوم)

مصاحبه با دیده‌بان محترم جهان‌بینی استاد امین دژاکام(قسمت دوم)

این مصاحبه در دو بخش (سؤالات جهان‌بینی و سؤالات فلسفی) با دیده‌بان محترم جهان‌بینی انجام‌شده است

بخش دوم سؤالات فلسفی

ـ تفاوت فلسفه، جهان‌بینی، عرفان و ادیان در چیست؟

من کارشناس فلسفه و عرفان نیستم و فقط در مورد جهان‌بینی می‌توانم نظر دهم اما قطعاً در همه ادیان یک جهان‌بینی وجود دارد و ما باید به تعریف‌ها نگاه کنیم مثلاً در کنگره ۶۰ ما وقتی صحبت از جهان‌بینی می‌کنیم مسائل شخصی هم به میان می‌آید چون راجع به ادراک و احساسات خود ما صحبت می‌کند؛ ادیان یک سری قوانین الهی را مطرح می‌کنند و این درواقع یک نقطه مشترک با جهان‌بینی پیدا می‌کند در ادراک و دریافتی که ما داریم و به‌نوعی می‌شود گفت دین و فلسفه می‌آیند و به جهان‌بینی شخص کمک می‌کنند، حالا ممکن است کمک منفی هم باشد؛ فلسفه یک روش نگاه کردن به مسائل هست و از یک منطق ریاضی استفاده می‌کند برای اینکه به یک سری نتایج برسد حالا ممکن است جاهایی اشتباهاتی هم داشته باشد. (جهان‌بینی فردی است، حالت شخصی پیدا نمی‌کند)

ـ آیا دردهای انسان به دلیل وجود ناخالصی آن‌ها است (دردهای فیزیکی، جسمی و مسائل و مشکلات زندگی)؟

به‌طورکلی دردها از دو قانون کلی پیروی می‌کنند یعنی یا همان قضیه آزمون و آزمایش است که این سنت شامل حال پیامبران هم شده و کلام‌الله وقتی راجع به پیامبران صحبت می‌کند می‌گوید که به آن‌ها سختی داده می‌شود و درواقع باید از مراحل و آزمایش‌هایی عبور کنند که به درجه‌ای برسند؛ و در مورد خطاکاران که نقص فرمان می‌کنند هم وجود دارد. ولی حالا یا معجزات و تنبیه است یا آموزش و در هر دو مورد پالایش وجود دارد آن‌هایی که از تعادل خارج‌شده‌اند شامل قوانین هستی شده و سختی می‌کشند و کسانی که می‌خواهند تعالی پیدا کنند برای این جهش باید یک سری سختی تحمل کنند تا بتوانند عروج کنند در هر دو این مسیرها سختی وجود دارد.

ـ جناب مهندس می‌گویند وقتی انسان بتواند بلند شود و روی پای خود بایستد نیروها دست از سرش برمی‌دارند آیا این بلند شدن همان رها شدن از وابستگی‌ها است یا به صفر رساندن ناخالصی؟

نمی‌توانیم بگوییم وابستگی چون عملاً بی‌نیازی فقط شامل حال خداوند می‌شود و شامل انسان نیست، مثلاً ما خودمان: رهجو به کمک راهنما نیاز دارد و ... پس قضیه نیاز وجود دارد این‌که می‌گوید نیروها دست از سرش برمی‌دارد به معنای فارغ‌التحصیلی است وقتی شما در یک مقطع تحصیل می‌کنید درس‌هایی را بلد نیستید مدام می‌خوانید و امتحان می‌دهید وقتی آن کلاس تمام شد معلم دیگر با شما کار ندارد و وارد مرحله بعدی می‌شوید یعنی درواقع عالم شدن بر موضوع است.

- آیا تمام افرادی که ما به خود جذب می‌کنیم طبق فرکانس وجودی خودمان است؟ (همسر، فرزند، همکار و ...)

آدم‌هایی که ما با آن‌ها ارتباط می‌گیریم بر اساس چند موضوع است یکی تقدیر و حکمت الهی است که این‌ها را می‌فرستد تا در مسیر زندگی ما قرار بگیرند چون ما یک صحبتی داریم که همه‌چیز طبق خواست و فرمان اتفاق می‌افتد آنچه که خواست ما است درواقع همان است که ما جذبش می‌کنیم آنجا که فرمان است یک سری افراد به سمت ما می‌فرستند که ممکن است در لحظه اول آن‌ها را جذب نکنیم اما یک ارتباطی با ما دارند یا آمده‌اند که یک‌چیزی به ما نشان دهند یا فصل مشترکی داریم درواقع ممکن است آزمون باشد، بخواهد آدرس بدهد و حتی ممکن است نیروهای منفی و شیطانی باشد؛ اما به هر صورت دلیل حضور افراد بیشتر خواست خود ما است.

ـ رابطه تاریکی و عبور از گذرگاه با مادیات برای عبور از مسیر که دردهایی متحمل می‌شویم یک سری مشکلات اضافه می‌شود (بحران اقتصادی) آیا این مسائل به خاطر عبور از گذرگاه است؟

طبق وادی  نهم در مسائلی باید نقطه تحمل پیدا کنیم و این نقطه تحمل و سختی که می‌کشیم می‌تواند از طمع انسان باشد و وقتی طمع و زیاده‌خواهی مطرح می‌شود درواقع ما داریم راه‌های اشتباه را امتحان می‌کنیم این ما را درنهایت می‌خواهد به این نقطه برساند که برگرد به مسیر اصلی خود این راه و مسیر به درد تو نمی‌خورد حالا وقتی می‌رویم و در مسیر اصلی خودمان قرار می‌گیریم باید یک مقدار هم آنجا تلاش داشته باشیم. (مراحل ساختن ظرفیت)

ـ نیروهای اهریمنی می‌توانند در قالب فیزیک دربیایند؟ (با انجام اعمال ضد ارزش باعث شویم دری باز شود برای ورود نیروهای اهریمنی)   

بله ما می‌توانیم تبدیل به یک مهمان‌سرا شویم برای یک سری از نیروهای منفی اگر یک سری از کارهای خاص را انجام دهیم آن‌ها می‌توانند وارد کالبد ما شوند و در ادامه می‌توانند کنترل را به دست بگیرند.

ـ آیا در غالب فیزیک دیگران هم می‌توانند باشند؟ (انسان‌هایی که اطراف ما هستند و به ما ضربه می‌زنند)

بله در صحبت‌های استادهای کنگره ۶۰ هم هست که رودخانه به حرکت خود ادامه می‌دهد از جایی ممکن است یک آب‌سیاهی وارد رودخانه شود یا سنگی در آن پرتاب شود، این اتفاق می‌افتد ولی باید این را بدانیم که به چه دلیل اتفاق می‌افتد. آیه قرآن می‌گوید: آن چیزی که به ما اصابت می‌کند چیزی است که با دستان خود فراهم کرده‌ایم. پس جدای از این‌که ما باید به آن موضوع توجه کنیم باید به خود هم توجه کنیم که چه چیز باعث این اتفاق شد؛ بعضی وقت‌ها خواسته‌های نامعقولی داریم و برایمان ارزشمند است و انسان‌های شر هم احضار می‌شوند؛ یعنی می‌آیند که خواسته شر ما را اجابت کنند و درعین‌حال خواسته‌های معقول ما را هم از بین می‌برند. 

ـ حالا وقتی خواستهٔ من مثبت می‌شود نوع دید، نگاه یا نگرشم هم‌تغییر می‌کند دیگر خواستهٔ منفی را نمی‌خواهم حضور نیروهای منفی چه توجیهی دارد؟

یک‌وقت‌هایی خواسته پالایش می‌شود و یک‌وقت‌هایی مدفون می‌شود  مثل آتش زیر خاکستر است یا آتشی که به نور تبدیل‌شده. باید بدانم کدام‌یک از این‌ها است آتشی که به نور تبدیل‌شده (پالایش است) که اینجا دیگر آن موضوع و مشکل برنمی‌گردد. یک‌وقتی هم من موضوع را مدفون کردم و حصار به دور آن کشیده‌ام چون بلد نیستم آن را پالایش کنم و علمش را ندارم مثل ویروس کامپیوتر که اگر قوی باشد آن را می‌شکنم وگرنه دور آن را حصار می‌کشم.

ـ اگر درگذشته خواسته و یا خصوصیات ضد ارزشی داشته و به این نتیجه برسم که نامعقول است و آن را کنار بگذارم ممکن است چون زمانی خواستهٔ من بوده دوباره برگردد؟

نه با یک مثال توضیح می‌دهم؛ من به کنگره می‌آیم یک سری خواسته نامعقول دارم، در ادامه یک سری مطالب را یاد می‌گیرم و یک انرژی کسب می‌کنم این انرژی آن خواسته نامعقول را پنهان می‌کند و من آن را نمی‌بینم و حسش نمی‌کنم، یا یک دریاچه در نظر بگیرید کف آن پر از درخت و شاخه و ... است وقتی آب پایین می‌رود شما نمی‌توانید قایق‌سواری کنید و این درختان مانع می‌شوند وقتی‌که آب بالا می‌آید شما روی آن می‌توانید قایق‌سواری کنید اما سه متر پایین‌تر همچنان پر از شاخه و درخت است یک‌وقت‌هایی انرژی‌ که ما از کنگره ۶۰ دریافت می‌کنیم این کار را انجام می‌دهد درواقع مسائل را کاور می‌کند یا می‌پوشاند و فکر می‌کنیم که آن‌ها حل‌شده‌اند. بعد از مدتی به هر دلیلی سطح انرژی پایین می‌آید و آن شاخه‌ها بیرون می‌زند مثل آتش زیر خاکستر پس باید پالایش انجام دهیم حالا پالایش به چه شکل انجام می‌گیرد؟ پالایش در دوراهی انتخاب می‌شود یعنی شما می‌شوید یوسف و در آزمون قرار می‌گیرید، اینجا انتخابی که انجام می‌دهید تعیین می‌کند آن درخت از وجودش جدا شود یا نشود.  یعنی تزکیه و پالایش در دوراهی انتخاب انجام می‌شود اما کسب انرژی می‌تواند به‌صورت موقت خواسته‌ها را به اعماق پرتاب کند

 (انتخاب درست می‌تواند خیلی مسائل را تغییر دهد کلید تزکیه در انتخاب است.)

کلام پایانی: انشا الله در کارتان موفق باشید و اینکه ما همه در حال یادگیری هستیم

مصاحبه‌کنندگان: همسفر مهتاب و همسفر بهاره

تایپ: همسفر اکرم

ویرایش نهایی: مسافر میلاد نادری

منبع: نمایندگی کرج

مصاحبه با دیده‌بان محترم جهان‌بینی استاد امین دژاکام، قسمت اول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .