English Version
English

کار ، تحصیل ، قدرت؛ کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی امین قم

کار ، تحصیل ، قدرت؛ کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی امین قم

جلسه دوم از دوره هشتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی امین قم روزهای پنج‌شنبه با استادی آقای اسماعیل یوسفی و نگهبانی آقای حسن رحمانی و دبیری آقای محمدرضا حبی با دستور جلسه" کار، تحصیل، قدرت"در مورخ 95/04/31 رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر توفیق داد تا خدمت کنم و در قبال آن آموزش بگیرم. یکی از موضوعاتی که در سفر اولم برای من خیلی مهم بود این بود که کارم را ازدست‌داده بودم، اگر به اعتیاد و تخریب‌های آن نگاه کنیم برای یک نفر شاید تخریب 10 باشد، برای یک نفر دیگر 50 و شاید برای یک نفر دیگر تخریب 100 باشد، بستگی به این دارد که چند سال در دام اعتیاد بودیم و چه پیشینه‌ای داشتیم، وقتی شروع می‌کنیم و پله‌ها را یواش‌یواش کم می‌کنیم و پرده کنار می‌رود تازه می‌فهمیم که چقدر تخریب داشتیم. ما در زمان اعتیاد متوجه نیستیم که کارمان یا تحصیلمان را از دست دادیم، چون اعتیاد اصلاً کارش همین است، اعتیاد یک مسکن است و یک درپوش است روی همه‌چیز، ولی در کنگره ما یواش‌یواش بیدار می‌شویم، و متوجه می‌شویم که کارمان را ازدست‌داده‌ایم، و یک شوری سراغ ما می‌آید و می‌خواهیم دست به یکسری حرکات خیلی عظیم بزنیم، مثلاً بروم و از کسانی که حقم را خورده‌اند، حقم را بگیرم یا حتی سراغ کسانی که من را مصرف‌کننده مواد کردند بروم، ولی ما اینجا صحبت از درمان می‌کنیم، دقیقاً مثل این می‌ماند که یکجایی از من شکسته باشد و من بروم دکتر، و از آقای دکتر بخواهم که برای من کار پیدا کند یا مشکلات مالی من را حل کند، حالا به نظر شما الآن اولویت با چیست؟ اینکه واقعاً پای‌شکسته را خوب کنم یا اینکه بروم دنبال کار.

همسفر من به من می‌گفت تا این‌یک سال که به کنگره می‌روی و درمان می‌شوی ما با هر چه که داریم می‌سازیم، ما در وادی پنجم متوجه شدیم که قناعت کنیم، و به من می‌گفت که نمی‌خواهم این‌یک سال کارکنی، فقط به سفرت ادامه بده.
کارهایی که کنگره و راهنما از ما می‌خواهد همه به 10 چیز نمی‌رسد، برای درمان خودمان وقت بگذاریم، یک موقع که من می‌خواستم موادم را تهیه کنم، چند ساعت منتظر ساقی سر کوچه می‌ماندم، یک مواقعی شخص نمی‌رود دارویش را بگیرد و یا سر موقع جلسه نمی‌آید و وقتی از او می‌پرسی، هزار و یک بهانه می‌آورد.
همه سفر اولی‌ها باید کارشان را داشته باشند و این خیلی خوب است، ولی در سفر اول همان‌طور که آقای مهندس گفتند باید در مرحله اول به درمان برسیم، ما می‌خواهیم پرونده اعتیاد را برای همیشه ببندیم و این خیلی مهم است.
واقعاً اگر می‌خواهیم به درمان برسیم باید برای درمان وقت بگذاریم، هفته‌ای 9 ساعت به اینجا بیایم و قبل از 14 ثانیه سکوت سر جلسه حاضر باشم، گوش به حرف کنگره 60 بدهم، ما در سفر اول یاد می‌گیریم که دانائی را بالا ببریم و این دانائی به ما قدرت می‌دهد، که حتی فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم که اگر سفر خوبی را داشته باشیم بعد از سفر اول قرار است چه اتفاقی برای من بیفتد.
ما باید سپاسگزار خداوند و آقای مهندس باشیم که نه‌تنها اعتیاد خود را درمان می‌کنیم بلکه داریم می‌فهمیم که چه مشکلاتی قبلاً درست کردیم و به کجا می‌خواهیم برویم.

 

تهیه و تایپ گزارش: یوسف دارایی
عکاس: محمد یاری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .