English Version
English

رابطه؛ کار و تحصیل با قدرت

رابطه؛ کار و تحصیل با قدرت

کار: 

به فرمایش حضرت علی (ع) بزرگ‌ترین تفریح کار است. واقعاً اگر در زندگی چیزی به‌عنوان کار کردن وجود نداشت انسان چگونه زندگی می‌کرد؟ این کار است که به انسان‌ها انگیزه زندگی کردن می‌دهد و هرروز از خواب بیدار می‌شود و شروع به کار می‌کند.

به چه منظور؟ اصلاً برای چه؟ چرا قدرت مطلق کار را بر سر راه زندگی انسان‌ها قرار داده است؟ کمی که با خودم فکر می‌کنم، می‌بینم که واقعاً اگر چالش‌های روزمره زندگی نبود انسان در افکار بیهوده خود غرق می‌شد. توانایی بدنی نداشت و دیگر حتی از جای خود تکان نمی‌خورد. بلکه تهیه مایحتاج زندگی بهانه‌ای شده برای کار کردن.

حالا کار می‌تواند از روی عشق و علاقه انتخاب‌شده باشد و یا از روی اجبار، به‌هرحال فرقی نمی‌کند چون وقتی بعضی از شغل‌ها را انتخاب می‌کنی از روی اجبار است اما رفته، رفته می‌بینی که واقعاً تو را برای آن کار ساخته‌اند. همه باید کار کنند چه پیر، چه جوان فرقی نمی‌کند اما وقتی کمی دقت می‌کنم، متوجه می‌شوم آن‌هایی که با عشق کار خود را انجام می‌دهند از دیگران موفق‌تر هستند چون وقتی به کاری واقعاً از ته دل علاقه و با عشق آن را انجام می‌دهی به دنبال یادگیری می‌روی و هر چه بیشتر مورد آموزش قرار می‌گیری، آگاهی‌ات نسبت به آن کار بالاتر می‌رود و درنتیجه خودبه‌خود توانایی تو در آن رشته بالاتر می‌رود و توانایی بیشتر باعث بالا رفتن قدرت در آن رشته و یا کار می‌شود. در کنگره 60 یک مسافر سفر اول فقط یک کار دارد و آن درمان اعتیادش است.

تحصیل:

اما هیچ‌گاه برای یادگرفتن دیر نیست. انسان از بدو تولد تا مرگ همواره به دنبال یادگرفتن است. آن‌هایی که بیشتر به دنبال یادگیری و آموزش می‌روند در کارهایشان موفق‌تر هستند چون تحصیلات و آموزش گرفتن باعث می‌شود که انسان انتخاب‌های بهتری در زندگی خود داشته باشد و کارها را بهتر انجام دهد یعنی درصد اشتباهاتش در انتخاب‌هایش به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد، مانند یک سفر اولی که هر چه بیشتر در کنگره مورد آموزش قرار می‌گیرد راحت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کند به درمان می‌رسد. به عقیده من دانش و آگاهی راه را مانند یک لودر صاف می‌کند، نه اینکه اصلاً انسان به مشکلی برنمی‌خورد اما راه برای این‌گونه افراد با پستی‌وبلندی کمتری همراه است چون دانایی قدرت تشخیص را بالا می‌برد.

 

قدرت:

از ترکیب کار و تحصیل، قدرت به وجود می‌آید و قدرت چیزی است که می‌توان گفت بلااستثناء تمامی مردم کره زمین به دنبال آن هستند اما قدرت در کنگره 60 چیز دیگری است. اگر یک مسافر سفر اول کار و آموزش خود را به‌درستی انجام بدهد، خیلی زود به‌سلامتی و قدرت خواهد رسید حتی این آموزش‌ها در سفر دوم در کار بیرون از کنگره نیز او را یاری خواهند داد چون یک سال زندگی در کنگره 60 معادل با 10 سال زندگی کردن در حالت معمولی و عادی بیرون از کنگره می‌باشد.

با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان سفر اولی و دومی.

 

کمک راهنما: مسافر رضا میرزایی
نگارنده: محمود مرعشی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .