English Version
English

برگزاری دومین دوره مسابقات کشتی جایزه بزرگ جام مسافر

برگزاری دومین دوره مسابقات کشتی جایزه بزرگ جام مسافر
ورزش در کنگره 60 یکی از ابزارهای مهم مکمل در درمان اعتیاد محسوب می شود، به همین سبب بخش قابل توجهی از فعالیت های کنگره 60 به ورزش، سازماندهی و برنامه ریزی مسابقات ورزشی اختصاص دارد. اگرچه هدف کنگره 60 از ورزش، قهرمانی و مدال آوری صرف نیست، اما حرکت بر مسیر معرفت، عدالت و عمل سالم، جهانبینی ورزشی و بازسازی مناسب جسم و روان در روش درمانی DST، باعث موفقیت این تشکل در اکثر رشته های ورزشی مورد فعالیت شده است. از آن گذشته حضور در عرصه های مختلف ورزش قهرمانی، سهمی به سزا در رساندن پیام رهایی به دیگران و سند بدون نقصی در موفقیت روش درمان DST  می باشد. به همین سبب هم اکنون کنگره 60، خود برگزار کننده تورنمنت های ورزشی در سطح  بین المللی می باشد و نام کنگره 60 در ورزش کشور و حتی جهان نامی شناخته شده است.
ورزش کشتی، به عنوان ورزش اول کشور ایران، در ورزش های سازمانی کنگره 60 از جایگاهی ویژه برخوردار است. جام کشتی جایزه بزرگ مسافر، یکی از موفق ترین و مهم ترین تورنمنت‌های برگزار شده کشتی، در سال های گذشته بود که برای اولین بار با میزبانی کنگره 60 در سال 1393، در سطح کشوری برگزار گردید؛ در راستای این موفقیت ، و حضور چشمگیر قهرمانان و تیم های مطرح کشتی کشور در دوره گذشته، همچنین باتوجه به استقبال فدراسیون کشتی از ادامه این تورنمنت، کنگره 60 اینبار در سطح بین المللی، میزبان و برگزار کننده این سری مسابقات خواهد بود.
 

گفتنی است هم اکنون تنها دو جام کشتی در سطح بین المللی در کشورمان ایران وجود دارد، که نام جام جایزه بزرگ مسافر به عنوان سومین تورنمنت معتبر بین المللی کشتی در تقویم رسمی فدراسیون کشتی ثبت گردید. در این دوره از مسابقات به میزبانی کنگره 60، چندین تیم خارجی شرکت خواهند کرد که جوایز هزاران دلاری آن توسط میزبان جام،جمعیت احیای انسانی کنگره 60 ، پرداخت خواهد شد. این حضور قدرتمند یک ‌NGO با موضوع درمان اعتیاد در سطح ورزش کشور، در حالی که بسیاری از تیم های باشگاهی و ملی برای حضور و آماده سازی خود دارای مشکلات عدیده مالی هستند، جای بسی شگفتی و تحسین دارد.
صبح روز چهارشنبه 23 تیرماه، جلسه هماهنگی جهت برگزاری دومین دوره از مسابقات جام کشتی مسافر در خانه کشتی واقع در استادیوم آزادی برگزار گردید. در این جلسه که آقایان عبدالله عزیزی رئیس هیات کشتی استان تهران، بنی تمیم دبیر فدراسیون کشتی، حسن بابک مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و جمعی از اعضای شورای ورزشی کنگره 60 حضور داشتند، پیرامون فعالیت های فرهنگی ورزشی کنگره 60 و هماهنگی جهت برگزاری مسابقات مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 

در ابتدا، آقای بنی تمیم در ارتباط با ورزش کشتی، نوع فعالیت کنگره 60 و روند کاری آن سوالاتی را مطرح نمودند و در ادامه راجع به اهمیت ورزش و تأثیر آن روی درمان اعتیاد صحبت شد.
در این راستا، آقای نادر فراهانی دبیر شورای ورزشی کنگره 60، به توضیح روش درمان DST ، اهداف و روند فعالیت‌های کنگره 60 پرداختند، سپس به عنوان فردی که خود تجربه مصرف مواد و درمان و رهایی در کنگره 60 را داشته‌اند، جایگاه ورزش در درمان اعتیاد و تأثیر آن در بازسازی جسم، روان و جهانبینی را تشریح نمودند.
همچنین آقای بابک لطفی، یکی از نمایندگان کنگره 60، پیرامون فعالیت‌های گسترده فرهنگی، ورزشی کنگره 60 توضیحاتی را ارائه کردند.
در ادامه آقای دکتر بنی تمیم پیرامون تاریخ برگزاری جام جایزه بزرگ مسافر و حضور کشورهای خارجی میهمان در این دوره از مسابقات صحبت کردند.
در پایان هماهنگی لازم جهت برگزاری این دوره از مسابقات صورت پذیرفت و امور مرتبط فی‌مابین مورد بحث و اتفاق نظر قرار گرفت، تا با همکاری فدراسیون کشتی ایران، هیات کشتی تهران و میزبانی کنگره 60،  31 شهریورماه الی 1 مهرماه سال جاری، به عنوان تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات کشتی جایزه بزرگ جام مسافر، در تقویم رسمی فدراسیون کشتی ایران در سال 95 ثبت شود. 
برای همه خدمتگزاران و دست‌اندرکاران این مسابقات و خانواده بزرگ کنگره 60، آرزوی توفیق و سرافرازی می نماییم.
 
 
خبرنگار: مسافر احسان جلیلیان
عکاس: مسافر اهورا
نویسنده: مسافر امین حمله‌داری
 
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .