English Version
English

اکسیژن

اکسیژن

بنام خدا


 یکی از مواردی که در اکثر کسانی که تصمیم به لاغری می‌گیرند میل به کسب نتیجه در کمترین زمان است نکته‌ای که در اغلب تبلیغات لاغری دیده می‌شود. خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده‌اند و مثلا طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده‌اند، حال می‌خواهند یک دفعه و در عرض سه ماه این چربی‌ها را از بین ببرند
دریافتی کم مواد غذایی و عدم مصرف قندهای مصنوعی و غیر مستقیم در طول روز به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید یعنی کم کردن کالری غیر مفید (ریزه خواری) از وزن شما می‌کاهد. و خوردن خوراکی‌های پر کالری مثل تخمه، آجیل، غذاهای چرب، چیپس، سس، شکلات و کاکائو، کره با چربی اشباع شده، روغن مایع، فست فود، قند و شکر، شیرینی‌جات تهیه شده با قند مصنوعی،نوشابه و آبمیوه‌های مصنوعی منجر به دریافت کالری بیش از اندازه شده و به اضافه وزن و بیماری چاقی دچار می‌شوید.
ورزش و تمرین‌های هوازی یک مولفه کلیدی در هرگونه برنامه‌ی کاهش وزن و تناسب اندام است و شما را جلو خواهد برد و هر چقدر شما با شدت بیشتری تمرین کنید، کالری‌های بیشتری خواهید سوزاند. این منطق می‌تواند شما را ترغیب کند تا با حداکثر توان تمرین کنید تا زودتر وزنتان کم شود.
برای چربی سوزی باید سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را بالا برد چون صرفا" رژیم گرفتن باعث می‌شود بدن حالت دفاعی به خود ‌گیرد و فرض می‌کند که شما در شرایط قحطی گیر کرده‌اید بنابراین متابولیسم را پایین می‌آورد و دیگر اینکه زمانی که صرفا" رژیم می‌گیریم (بدون تحرک و فعالیت های ورزشی) بدن کل کالری را از منابع چربی استفاده نمی‌کند بلکه شروع به شکستن بافت پروتینئی یعنی عضلات می‌کند و با توجه به اینکه عضله بیشترین مصرف کالری در آن صورت می‌گیرد، هم موجب کاهش بافت عضله می‌شود و هم کاهش سوخت و ساز بدن، حال تصور کنید کسی را که با این روش وزن کم کرده، به محض اینکه رژیم را رها می‌کند با متابولیسم کم، شروع به ذخیره چربی بیشتر کرده و متاسفانه دچار برگشت به وزن اولیه و گاها" اضافه وزن بیشتری می‌شود و این یعنی رژیم یویوئی ! !    
کاهش وزن و درمان چاقی یک پروسه 10 الی 11 ماهه است و تمرینات ورزشی با مقدار بالای اکسیژن (تمرینات هوازی) و ورزش های هوازی بهترین نوع ورزش برای سوزندان چربی‌های اضافی می‌باشد و به شما کمک خواهد کرد تا در این راه موفق شوید یعنی اول سلامتی و در ادامه به تناسب اندام برسید. ایروبیک در زبان انگلیسی به معنی اکسیژن می‌باشد. هنگامی که برای مدت طولانی ماهیچه‌ها مشغول فعالیت هستند آنها به منظور ادامه فعالیت از خون اکسیژن بیشتری را جذب می‌کنند .قلب و ریه‌ها به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز ماهیچه‌ها در این بازه زمانی سریع تر کار می‌کند و هنگامی که ماهیچه‌ها بصورت ناگهانی تحت فشار بسیار شدید قرار می گیرند مانند دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، طناب زدن قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز آنها میباشند و این ورزش‌ها چنانچه مستمر و ادامه دار در بازه‌های زمانی بلند مدتی انجام شوند باعث سوخت وساز و چربی سوزی بیشتری میشوند و در آینده به نتیجه دلخواه خواهید رسید.
هر تمرینی که سبب افزایش ضربان قلب برای مدت نسبتا" طولانی شود ورزش هوازی است و اگر فعالیت‌های ورزشی روزمره مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا کردن، طناب زدن و پیاده‌روی با شدت انجام شود ورزش هوازی به حساب می‌آید. ورزش‌های هوازی عموما"شامل به کار گرفتن عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازوها، عضلات سینه و پشت پا که نیازمند اکسیژن بیشتری می‌باشند است و با بالا بردن شدت ورزش هوازی، میزان کالری بیشتری توسط بدن سوزانده می‌شود و چربی بیشتری از ناحیه شکم آب می‌شود که دویدن سریع کالری قابل توجه‌ای می‌سوزاند و در تمرینات هوازی است که بدن سراغ ذخائر چربی می‌رود ضمن اینکه بعد از ورزش های هوازی 5 الی 6 ساعت متابولیسم بدن بیشترین کارائی دارد و متعاقب آن چربی بیشتری می‌سوزد .
در دویدن بیشتر تمرکز بر این باشد که یک آهنگ دویدن آهسته را به آرامی به یک آهنگ تندتر افزایش داد و یک روش ایده‌ال برای دویدن این است که 2 تا 4 دقیقه بدوید و 2 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید و مجددا"دویدن سریع را شروع کنید و اگر 15 بار این حرکت را تکرار کنید در موفقیت و رسیدن به هدف نقش مهمی را ایفا می‌کند .
هر چند ساعتی ورزش می‌کنیم به همان اندازه به عمرمان اضافه خواهد شد. در حقیقت، این بهترین سرمایه گذاری است یعنی سود به اندازه سرمایه و در نقطه مقابل بسیار غم انگیز است که شاهد توقف بسیاری از قلب های باشیم که می‌توانند فقط با یک رژیم غذایی و چند حرکت ورزشی و کاهش وزن با این پیشامد دردناک مبارزه کنند اما از آن دریغ می‌کنند و از همه مهمتر عدم ورزش کردن موجب استرس می‌شود و استرس، کورتیزول ترشح می‌کند و کورتیزول ضمن سرکوب هورمونهای عضله ساز( تستوسترون ) موجب جمع شدن چربی در اطراف شکم و شکستن بافت عضلانی می‌شود.
افراد چاق برای کم کردن وزن خود به حداکثر اکسیژن ممکنه نیاز دارند تا عمل احتراق ( سوخت وساز) به اوج خود برسد.و می‌بایست اکسیژن از طریق خون به عضلات در حالت فعالیت و تحرک برسد همچنین ورزش‌های که سبب تولید اکسیژن بیش از حد در بدن می‌کنند موجب دفع مواد زائد بدن و سوخت و ساز چربی می‌شوند
چربی اصلی‌ترین منبع انرژی بدن است که به تنهایی یک پنجم کل وزن بدن را شامل می‌شود لذا برای استفاده از این منبع انرژی نیاز به میزان اکسیژن زیادتری می‌باشد و برای اکسیژن بیشتر به بافت‌های چربی از طریق ورزش به انتقال موثر اکسیژن و به بالا رفتن میزان گردش خون و فشار خون نیازمند هست که در نتیجه به افزایش میزان گرمای درونی بدن می‌انجامد و منجر به بالا رفتن متابولیسم پایه می‌شود به نحوی که هر 1 درجه گرما باعث افزایش ده درصدی مصرف انرژی در بدن می‌گردد همچنین افزایش انقباض عضلات حین ورزش نیاز به مصرف انرژی را بالا برده به نحوی که ذخیره کلیکوژن قادر به تامین کلیه نیازها نبوده و به همین دلیل ذخایر چربی اولین جای است که مورد توجه قرار می‌گیرند یعنی باید سیلاب اکسیژن در منطقه شکم، پهلو و ران ایجاد کرد تا سلول‌ها تحریک و کوچک شوند.
هیچ روش و فرمولی جادوئی‌تر و هیچ دستگاه معجزه‌گری جز روش dst وجود ندارد و سایر روشهای اشتباه، دیگر مدتهاست منسوخ و نخ‌نما شده است بنابراین.باید آموزش دید تا آگاهی‌مان بالا برود و به دانایی برسیم تا نفس گرسنه را نسبت به مصرف بی‌رویه مواد غذایی سیراب کرد، باید ورزش کنیم، ریزه خواری نکنیم، پرخوری نکنیم، غذاهای چرب نخوریم و تحرک کافی داشته‌باشیم ،طبق برنامه راهنما جلو برویم، فرمانبردار و مطیع باشیم و با صبر، استقامت و شکیبایی به نتیجه مطلوب و هدف نهایی رسید .
مسافر لیدی جونز مسعود مصطفی
لژیون درمان چاقی با متد  dstجناب سلطانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .