English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60 نمایندگی بوشهر

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60 نمایندگی بوشهر

جلسه اول از دور بیست و هشتم از سری کارگاه‌های آموزشی، عمومی كنگره 60 شعبه بوشهر با استادی آقای محمود منصوری و نگهبانی آقای پیروز، دبیری آقای نوید، با دستور جلسه هفتگی (وادی دهم و تاثیر آن روی من) در تاریخ چهارشنبه 95/04/02 رأس ساعت 18 آغاز به کار نمود.

        http://www.8pic.ir/images/k5je4ih7di9r1xsrysqq.jpg

         http://www.8pic.ir/images/5dlojsz8vkrb69nbvuht.jpg

خلاصه سخنان استاد

استاد با نام و یاد خداوند سبحان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات سخنان خود, را آغاز نمودند.

استاد فرمودند وادی دهم (صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است.) یکی از مهم‌ترین وادی‌های کنگره می‌باشد، چرا که این وادی در رابطه با تغییر، تبدیل و ترخیصی است، این وادی به من امید می‌دهد که اگر در اوج تاریکی هستم با حرکت در صراط مستقیم می‌توانم از تاریکی‌ها خارج شوم و با شروع از یک نقطه می‌توانم تمام صفات بد و پلید خود را در جهت مثبت تغییر دهم و برای شروع تغییرات باید در ابتدا تفکر کرد، چرا که این تفکر ما است که باید جاری باشد و با بالا بردن دانش و آگاهی و استفاده از آموزش‌هایی که در کنگره به ما یاد داده می‌شود؛ تغییرات و تبدیلات هم صورت می‌گیرد.

این وادی از طرفی به من هشدار می‌دهد و مانند تیغ دو لبه عمل می‌کند و به منِ رهجو تلنگری می‌زند که هوشیار باشم که اگر امروز در هر جایگاهی هستم احتمال لغزش و برگشت به عقب هم وجود دارد و با کوچک‌ترین حرکت ضدارزشی، غرور، منیت و وسوسه تمام صفات نیکو به صفات بد و مخرب تبدیل می‌شود؛ خود من وقتی وارد کنگره شدم از روز اول امیدوارانه شروع کردم و هیچ‌گاه دچار بیم و ترس نشدم و با امید به اینکه می‌توانم در کنگره موفق بشوم با خواست معقول شروع به حرکت کردم.

        http://www.8pic.ir/images/78vc6h710rsk23a6mxsj.jpg

برای تغییر کردن در ابتدا باید خواسته داشته باشیم و این خواسته باید همراه با عقل، دانش و آگاهی باشد که من را در مسیر ارزش‌ها و روشنایی قرار بدهد. همان‌طور که می‌دانید نفس ما و میزان خواسته‌های معقول و نامعقول ما، دقیقاً جایگاه ما را تعیین می‌کند؛ و اگر ما به دنبال خواسته‌های نفسانی خود برویم به صورت تدریجی و دقیقاً به مانند اعتیادمان سقوط می‌کنیم؛ اما در کنگره 60 آموختیم که سقوط پایان کار نیست و پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ و با تزکیه و پالایش می‌توان در مسیر اوج گرفتن و ارزش‌ها قرار گرفت و این مهم زمانی شدنی است که ما بتوانیم تمام قوانین و آموزش‌های کنگره را در مسائل روزمره زندگی خود به عمل در آوریم.

و این بر می‌گردد به آگاهی، دانش و تفکر همراه با احساس، اما سه مؤلفه اساسی در این جهان و جهان‌های دیگر وجود دارد به نام نور، صوت و حس.

نور در هستی فرمان می‌دهد صوت اطلاعات را منتقل می‌کند و حس آن چیزی است که باعث می‌شود موجودات نسبت به دنیای پیرامون شناخت پیدا کنند، همان‌طور  که می‌دانید حس اولین نیرویی است که قوه عقل را به کار می‌اندازد پس برای رسیدن به فرمان عقل باید حسِ سالم و پالایش شده‌ای داشته باشیم که فقط با تزکیه شدن و برگشت از ضد ارزش‌ها ممکن می‌باشد.

استاد در انتها فرمودندما برای اینکه حس سالم داشته باشیم باید آموزش سالم ببینیم و تجربه سالمی هم به دست آوریم و با آگاهی از نیروهای بازدارنده از ضدارزش‌ها دوری کنیم و به بالاترین نقطه انسانیت برسیم که گفتار، پندار و کردارمان نیک باشد.

در پایان تقدیرنامه‌ای به رسم یادبود به تعدادی از عزیزان شعبه که در راستای جمع آوری هزینه خرید زمین مشارکت کرده بودند، داده شد.

        http://www.8pic.ir/images/78vc6h710rsk23a6mxsj.jpg

        http://www.8pic.ir/images/oamauht3n5j72kpq7gk3.jpg

        http://www.8pic.ir/images/28dfmw0rp8gsskfxu08s.jpg

 

نگارش "مسافر نوید"
ویراستار و ثبت "همسفر جواهر"

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .