English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز آقایان مورخ 95/03/28

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز آقایان مورخ  95/03/28

بنام خدا

جلسه این هفته لژیون لیدی جونز آقایان (لژیون مهدی سلطانی) با استادی عباس آقا رأس ساعت 8:00 با دستور جلسه "وادی دهم و تجربه من از آن " در تاریخ 28-03-95 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
در این وادی آمده که صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری هست یعنی دلیلش را همین‌جا گفته. صفات می‌توانند هم در صور پنهان باشند هم در صور آشکار و صفات قابل‌انتقال از صور پنهان به آشکار هستند و صفات قابل‌تغییر هستند، چون همه‌چیز در هستی تغییر می‌کند، اما انسان تمایزی که با سایر موجودات دارد در قوه اختیارش است و انسان می‌تواند صفت خودش را به خوب یا بد تغییر دهد. صفات منفی مثل اعتیاد یا چاقی را ما خود به وجود آورده‌ایم.
انسان اگر حرکت کند تغییر می‌کند وگرنه نابود می‌شود، صفات را بایستی رفته‌رفته تغییر دهم، چاقی صفتی است که پیوندی با صور پنهان انسان هم دارد.
پس انسان به‌آرامی می‌تواند صفات خود را در دو جهت منفی یا مثبت تغییر دهد.
سیر تکامل انسان از یک نقطه درون رحم مادر شکل می‌گیرد و همواره در این مسیر تکامل سیر می‌کند و برای به تعادل رسیدن باید آموزش بگیریم که در لحظه زندگی کنیم، پس آموزش گرفتن خیلی مهم است.
سه مؤلفه در ساختارهای جهان هستی یعنی نور، صوت و حس باعث ارتباط می‌شود، نور فرمان می‌دهد، صوت برای انتقال اطلاعات است و حس همانند خداوند است و به کمک این سه می‌توانیم با سایر جهان‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.
زمانی که حس‌های من آلوده باشد امکان ارتباط با سایر جهان را از دست می‌دهد، مثلاً من سریع غذا می‌خورم و احساس سیری را درک نمی‌کنم یعنی سیگنال سیری را دریافت نمی‌کنم.
دوری از ضد ارزش‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ارتباط خوبی داشته باشیم در لژیون جونز ما در ابتدا غذا خوردنمان مرتب می‌شود و این آموزش‌ها کمک می‌کند تا من راحت‌تر تزکیه و پالایش را انجام دهم، وقتی من تزکیه و پالایش کردم، سیگنال‌های دیگری را دریافت می‌کنم.
من در کنگره یاد گرفتم که کمترین چیز این است که در لژیون حضورداشته باشم، و این حضور خیلی مهم است و باعث می‌شود نور، صوت و حس را دریافت کنم.
همه‌چیز از تفکر شروع می‌شود، ابتدا باید بدانیم برای چه باید وزن کم کنم؟ عقل تحت تأثیر حس است و باید اطلاعاتش را همواره به‌روز کند و هنگامی‌که عقل سالم در بالاترین مرتبه قرار می‌گیرد، باعث می‌شود عشق به وجود می‌آید؛ و این عشق پایانی ندارد و آنگاه صفت چاقی ما تغییر می‌کند.


خلاصه مشارکت دوستان:
مهدی سلطانی: وادی دهم از وادی‌های بسیار کاربردی هست، عباس نشانه بارز این دستور جلسه است، این وادی هم امید می‌دهد هم هشدار می‌دهد، انسان همواره یا بالا می‌رود یا پایین می‌آید و رکود هم به‌نوعی پایین رفتن حساب می‌رود، و عباس این وضعیت را تجربه کرده، این وادی برای من خیلی کاربردی بوده من زمانی که احساس می‌کنم که بدی‌هایی در جامعه وجود دارد و غر می‌زنم، می‌فهمم که حس‌های من آلوده هستند، درکنگره انسان‌هایی می‌بینیم که این‌چنین نیستند و ما اگر هنوز نور صوت و یا حس مخرب سراغمان می‌آید مشکل از خودمان است؛ من دوست دارم در مورد این مشارکت کنید که چه صفاتی قبل از لژیون داشتید که عوض‌شده و برای چه صفات شما تغییر کرده.

 


امیر: وادی دهم برای من خیلی کاربردی بوده، و به من یاد داد که ما هم سقوط داریم و هم صعود، در رابطه با تغذیه من قبل از ورود به لژیون جونز در سقوط بودم و خیلی هم لذت می‌بردم اما برای صعود باید خیلی سختی بکشیم، مثل همین جویدن غذا که در ابتدا خیلی عذاب‌آور است، صفت به‌راحتی تغییر نمی‌کند، اما اگر حضورداشته باشیم آسان‌تر خواهد شد، صفت پرخوری را به‌راحتی نمی‌شود تغییر داد، و با آموزش می‌توانیم این کار را انجام دهیم. من که همیشه بین غذا یک پارچ آب می‌خوردم در حال حاضر یک ساعت قبل و بعد از غذا آب نمی‌خورم، من که قبلاً ده دقیقه نمی‌توانستم پیاده‌روی کنم؛ در حال حاضر چهار ساعت کوه‌پیمایی می‌کنم؛ و تمامی این صفات من به‌تدریج تغییر کرده. من امروزه از نخوردن یک‌چیزی لذت می‌برم.
پرویز: در دوران کودکی بزرگ‌ترین عشق ما ساختن بادبادک بود و چوب خشک را در آب می‌انداختیم تا نرم شود و بتوان به آن شکل داد، انسان هم برای تغییر شرایطش نیاز به زمان دارد و تغییرات سریع امکان ندارد، من خیلی از لحظات عمرم را ایدئال فکر کردم و به‌جایی نرسیدم، یکی از چیزهایی که خیلی در من تأثیر گذاشت، روش و سرمشقی بود که راهنمایم داد و آن این بود که مثلاً من ورزشکار حرفه‌ای نیستم و باید تدریجی ورزش کنم، من هم امروز یاد گرفتم تغییرات را به‌تدریج در درون خودم با تغییر گیرنده‌ام به وجود آورم.
حشمت: من وادی را در رفتار زندگی‌ام اجرا کرده‌ام، در منزل خدمت می‌کنم، درصورتی‌که قبلاً هیچ‌کدام از این کارها را انجام نمی‌دادم، همه اطرافیان من تعجب کرده‌اند که من که قبلاً دیکتاتور مآب بودم چقدر تغییر کرده‌ام.در غذا خوردن هم همین‌طور و بسیاری از غذاهای قبلی را نمی‌خورم همین‌طور ورزش کردن و همه این‌ها را مدیون کنگره و راهنمایم هستم.
محمد: تغییری که در من به وجود آمده این بوده که انسان عجول بودم و امروز صبورتر شدم، در این وادی گفته تفکر سالم به ایمان سالم و بعد عمل سالم و حس سالم و سپس عقل سالم و عشق سالم می‌رسیم، من امروزه قند و چایی خوردن را حذف کرده‌ام و این تغییر خیلی برای من لذت‌بخش بوده. من زمانی فکر می‌کردم نمی‌توانم تغییر کنم اما این وادی امید می‌دهد که امکان تغییر صفت برای من وجود دارد.
مهدی سلطانی: در لژیون جونز برای تغییر حس باید عمل سالم را انجام دهیم و مهم‌ترین چیزی که تأثیر گذارد نوع فکر کردن من است، وقتی فکر می‌کنم من باید مثلاً چایی با قند بخورم، یا یک کیلو میوه بخورم روی حسم تأثیر می‌گذارم، بنابراین اولین چیز این است که فکر کنم مثلاً مدتی چایی را بدون قند بخورم، پس باید یکسری افکار را عوض کنیم.
پرویز: من قبلاً برنج با نان می‌خوردم اما مدتی است نمی‌خورم همچنین نوشابه را به دوغ تبدیل کرده سپس به آب تبدیل کرده‌ام، در ماه رمضان آب بین غذا می‌خورم و چاره‌ای نیست. اما غیر از ماه رمضان، آب را رعایت می‌کنم همچنین مدتی نمی‌توانستم لقمه‌هایم را بشمارم و با برنامه‌ریزی می‌توانم این کار را انجام دهم، مثلاً اول غذا را می‌شمارم و می‌کشم و بعد می‌خورم.
عبدالله: انسان در مقابل تغییرات مقاومت نشان می‌دهد، حتی اگر به نفعمان باشد، اما وقتی نتیجه‌اش را گرفتیم می‌فهمیم که تغییرات برای ما لازم بوده، من مشکلات زیادی داشتم که در این لژیون با تغییر سبک زندگی‌ام این مشکلات رفع شده، مثلاً من قند را حذف کرده‌ام، حتی در مهمانی‌ها رعایت می‌کنم، آب بین غذا نمی‌خورم مگر مجبور شوم، در وادی می‌گوید که هم امید است و هم هشدار و من از تغییرات خودم بسیار راضی هستم.

تهیه و تنظیم گزارش: حمید تاج مسافر لیدی جونز، ره‌جوی آقای مهدی سلطانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .