English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ 95/03/28

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ   95/03/28

به نام قدرت مطلق الله

لژیون لیدی‌جونز با استادی سرکار خانم ناهید فؤادی در نمایندگی پارک طالقانی، با دستور جلسه، وادی دهم و تأثیر آن روی من (صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است) روز جمعه مورخ ۹۵/۰۳/۲۸ رأس ساعت ۸/۳۰ صبح آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

وادی دهم نشان می‌دهد که انسان پویا است و باید حرکت کند، چون خداوند اختیار کامل را به انسان تفویض کرده است.

قبلاً هرکجا بودیم، توی منزل، عروسی یا مهمانی، فکر می‌کردیم اگر از همه غذاها استفاده نکنیم، سرمان کلاه می‌رود. ولی الآن بعد از گرفتن آموزش‌ها و کاربردی کردن آن‌ها، متوجه شدیم که چقدر افکار ما اشتباه بوده و درنهایت وقتی هم که لاغر شدیم، همه‌چیز تمام نمی‌شود، بازهم باید ورزش کنیم و مراقب تغذیه خودمان باشیم و صفتی را که با زحمت به دست آوردیم، از آن نگه‌داری کنیم و همیشه موقعیت خود را حفظ نماییم.

خاصیت انسان‌ها به‌گونه‌ای است که مانند مصرف مواد مخدر و پرخوری، انتها ندارد و انسان در جهت منفی هم نقطه تحملش بالا می‌رود و از یک تفریح کوچک شروع می‌شود و ذره، ذره زیاد می‌شود و دائماً انسان‌ها درحرکت هستند، حال چه در جهت مثبت یا منفی؛

در کوهنوردی، ایستگاه اول به یک کوهنورد جواب نمی‌دهد و باید به ایستگاه‌های بالاتر برود، یا اگر ایروبیک می‌روید، بعد از مدتی باید ایروبیک پیشرفته بروید، یا در خطاطی، از مبتدی شروع می‌شود و به ممتاز می‌رسد و تازه اساتید دیگری هم روی قسمت ممتاز، نظارت دارند.



خوبی بی‌انتهاست و هرچقدر خوب باشید، انتها ندارد و همین‌طور بدی. اگر امروزمان با دیروزمان، فرقی نکند، مطمئناً متضرر می‌شویم و تا آخرین لحظه عمرمان، باید به دنبال کسب علم باشیم.

استاد امین روز چهارشنبه در مورد چگونگی جمع‌آوری علم، فرمودند: یکسری علوم، مثل تپه، روی‌هم ذخیره‌شده و این اطلاعات باید به‌روز باشد. اطلاعات درست مثل؛ جواهر می‌ماند و یکسری اطلاعات هم مثل؛ خرمهره هستند. باید هر چیزی را که می‌بینیم، می‌شنویم و یا می‌خوانیم، به آن شک کنیم، هر چیزی را سریع نپذیریم و در موردش تفکر نماییم.

سعی کنید پررنگ خدمت کنید و کم‌رنگ دیده شوید و چراغ خاموش جلو بروید و خدمت شما برای خودنمایی نباشد. در ورزش هم برای مدال، ورزش نکنید. برای سلامتی و جسمتان ورزش کنید.

بامحبت و با رفتار خوب باشید، چون رفتار و عملکرد خوب، ضرب‌آهنگی دارد که تا ابدیت باقی می‌ماند.

در حال حاضر، بمباران اطلاعاتی هست، سعی کنید چشم و گوش بسته، همه‌چیز را نپذیرید و به علم هم شک کنید. سطح علم خود را بالا ببرید و علم درست را اشاعه دهید. اگر می‌خواهید دیگران حرفتان را گوش دهند در زمان، مکان و با کلام مناسب، حرف بزنید. اگر نشد، باید به‌مرورزمان، تفکر بچه‌هایتان را نسبت به خودتان عوض کنید.

مشارکت: من به پفک، چیپس و بیسکویت، علاقه زیادی داشتم، مخصوصاً برنج و تا آخر شب برنج می‌خوردم. حالا که صفت گذشته در من تغییر کرده، کم برنج درست می‌کنم، ولی همان مقدار هم در یخچال می‌ماند و میلی به خوردن ندارم.

و کلام آخر؛ چگونه هورمون‌ها اضافه وزن و چاقی شکم را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟
کورتیزول: هورمون استرس است که باعث ذخیره کردن چربی می‌شود. اگر شما بدنتان را تحت استرس روزانه قرار دهید، به‌عنوان‌مثال؛ ساختار تمرینی اشتباه، تمرین بیش‌ازحد، استرس در خانه یا محل کار، استرس ناشی از رژیم غذایی یا کمبود خواب داشته باشید، باعث تحریک این هورمون می‌شود.

لپتین: توسط سلول‌های چربی تولید می‌شود و نقش مهمی در کنترل اشتها دارد، همچنین می‌تواند سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش دهد، این یعنی یک خبر خوب! اما برای تنظیم این هورمون شما باید فعال باشید و ورزش کنید.

تحقیقات نشان داده است که چربی اضافه بدن می‌تواند باعث مقاومت در برابر لپتین شود. به این معنی که مغز شما به‌وسیلهٔ لپتین تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، وقتی مغز تحت تأثیر قرار نگیرد یعنی؛ ولع شما برای خوردن زیاد می‌شود و احساس سیری نمی‌کنید.

انسولین: هر بار که شما وعده غذایی با کربوهیدرات بالا، یا یک نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنید، بدن شما در پاسخ به آن انسولین آزاد می‌کند تا گلوکز اضافی را از طریق سیستم گردش خون جذب کند.

اضافه‌وزن اغلب می‌تواند به مقاومت به انسولین منجر شود که درنتیجه باعث می‌شود سلول‌ها پاسخ کمتری به هورمون‌ها بدهند و اولین عارضه آن می‌تواند دیابت باشد.
همان‌طور که توضیح داده شد، همه‌چیز به تمرین سخت و شدید ربط ندارد، هورمون‌های کورتیزول، انسولین و لپتین نقش مهمی در تنظیم وزن و چربی بدن دارند، تنظیم دقیق آن‌ها نیاز به غذای مناسب، ورزش و کنترل استرس دارد.

تهيه گزارش مسافر ليدي‌جونز ناهيد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .