English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ 95/03/21

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ   95/03/21

به نام امواج عشق که از اوست

این جمعه ،لژیون لیدی جونز سرکار خانم زهره حسینی در نمایندگی پارک طالقانی ، با دستور جلسه: تغییر ذائقه غذایی، مورخ ۹۵/۳/۲۱ راس ساعت ۸:۳۰ آغاز بکار نمود.

مشارکت: با وجود اینکه هفته گذشته برای دریافت برنامه ماه رمضان حضور نداشتم ، ولی تمام این هفته، با یادآوری صحبت های گذشته شما سعی کردم به خوبی رعایت نمایم. سوالی که داشتم این است که اگر در وعده افطار با کمتر از تعداد لقمه های مشخص شده سیر شدیم آیا بایستی کامل آن تعداد را بخوریم یا نیازی نیست؟ و دیگر اینکه در جایی می خواندم که نباید سبزیجات را با دیگر مواد غذایی به صورت ترکیبی مصرف نمود، چقدر این قضیه صحیح است؟

پاسخ: سیستم ماه رمضان ما را کمی از برنامه مان دور می کند . ممکن است چون در طول روز چیزی نخورده اید نتوانید در وعده افطار تمام لقمه هایتان را بخورید و اگر چند لقمه کمتر شد ایرادی ندارد. واما در مورد سوال دیگرتان، ما در مورد درستی یا نادرستی مطالبی که خارج از لژیون شنیده اید نظری نمی دهیم. اگر ما نیز به درستی آنها برسیم قطعا در لژیون اعلام خواهیم نمود. مثل ماست که ابتدا در کنار وعده غذا مصرف میشد ولی حالا گفتیم که به عنوان میان وعده میل نمایید نه در کنار غذا.

ممکن است از افطار تا سحر کمی پرخوری کنید، که اگر بخواهید ماه رمضان خوبی داشته باشید نبایستی این اتفاق بیفتد. در افطار وعده صبحانه را بخورید. با آب یا شیر داغ شروع کرده و به آرامی خورده و خوب بجوید. می توانید از سوپ گشنیز و سبزیجات نیز استفاده نمایید. زیرا سبزیجات مانند سد عمل کرده و آب را ذخیره نموده و در طول روز پس می دهد. کمتر از مواد پروتئینی و میوه های گرم چون موز و انبه و.. و ادویه جات استفاده کنید.

سوال: در این ماه سالاد را چه زمانی بایستی بخوریم؟

پاسخ: چون سالاد را باید قبل از غذا بخوریم، بهتر است در این ماه آخر شب و یا نیم ساعت قبل از وعده سحر مصرف نماییم.

مشارکت: در این چند هفته اخیر مدام دچار بیماری های مختلف بودم و نتوانستم در لژیون حضور یابم.


استاد: حس هایتان را عوض کنید و مریضی را مدام دعوت نکنید. خیلی از این امراض قبلا هم وجود داشته و در طی سفر جونز رو آمده اند. بنا به فرمایش آقای مهندس هر چه در سفر جلوتر می رویم یکسری آزمایش ها و اتفاقات برایمان پیش می آید که بایستی از آنها گذر کنیم و کلیدشان را بیابیم تا درهای رحمت به رویمان باز شده و مشکلات حل شوند. خواه ناخواه باید این واحدهای درسی را پاس کنیم زیرا تا وقتی که شیمی یک را نگذرانده باشیم نمی توان شیمی دو را خواند. سعی نکنید از مشکلات فرار کنید. وقتی مشکلی پیش آمد بدان سلام کنید و با خود بگویبد که الان، وضع این است.مشکل را تشخیص داده و هوشیار باشید که به یک آزمایش دیگر رسیده ام. به خود توان و نیرویی دهید که حالا من باید به سراغ این مسئله بروم و می توانم با آن روبرو شوم. اگر امروز از مشکلی فرار کنید، فردا جایی دیگر آن را خواهید یافت. اگر از همسر مصرف کننده ات جدا شوی ، فردا برادر و یا فرزندت دچار آن خواهند شد. اگر ایستاده و با مسئله کنار آمدی و آموزش آن را گرفتی ، با خواست خداوند حل شده و پاس می شود. اما گاهی هر چه جلو می رویم آن مشکل درست نمی شود و این یعنی با تمام تلاش ها حل نخواهد شد. اگر به لژیون نیامده و تنها برای دریافت برنامه آمدی و یا سی دی گوش نکرده و تکالیفت را انجام ندهی و به دستورات راهنما عمل نکنی چطور میخواهی نتیجه بگیری؟ باور کنید اکر به فرمان راهنما عمل نمایید قطعا نتیجه خواهید گرفت ولی اگر وزن کم نمی کنید حتما یک جای کارتان ایراد دارد.
مشکلات و مسایل همیشه هست . اگر خدا را کنار خود ببینید حداقل ،قضیه ای که موجب آزارتان شده کمی کم رنگ تر می شود. زیرا بعضی از ما آخر از همه به سراغ خداوند می رویم ، در حالی که هر چه داریم از اوست. گاهی که مشکلی داریم خدا را فراموش کرده و خداوند اینگونه میخواهد تا به سمتش برویم . اینها لطفی از جانب خداوند هستند که شامل حالمان شده که یعنی ای بنده ، نگاه خاص و ویژه ای به تو دارم. مثل اینکه به واسطه چاقی و بیماری ها در این لژیون حضور یافته ایم و این لطف خداوند است .پس بایستی بخوبی از آن استفاده نماییم. چراکه خیلی از افراد علاقمند به ورود در جونز هستند و این امکان برایشان وجود ندارد.
نگذارید غم و غصه و نیروهای منفی بر شما چیره شوند. با وجود هر مسئله و مشکلی ، بدانید که در حال حاضر هدف اصلی تان رهایی در جونز و رسیدن به سلامتی است. اگر جسم سالم باشد آنگاه بخوبی می توانید با مشکلات نیز کنار بیایید. گرچه در شرایط استرس و عصبانیت نباید غذا بخوریم، زیرا انرژی در خلاف جهت صرف شده و موجب افزایش وزن می گردد، ولی در چنین شرایطی از قبل بایستی خودسازی داشته باشیم. با آموزش و افزایش دانایی بهتر می توان با مشکلات روبرو شد. نیروهای منفی و مثبت همیشه در اطراف ما وجود دارند ، این ما هستیم که باید اولا آنها را تشخیص داده و اینکه بدانیم کدام یک را بایستی پررنگ تر و کدام را کم رنگ تر نماییم.

پیشنهاد: کسانی که در ابتدای سفر اول هستند بهتر است آزمایش چکاپی دهند تا بیماری ها و کمبودهای جسمشان مشخص گردد، اینگونه خواهند دانست که نیازها و مشکلات بدنشان چیست و سفر بهتری خواهند داشت.

سخنان استاد در مورد دستور جلسه:
از طریق آموزش، یکسری خوراکی های بی ارزش یا کم ارزش راحذف و مواد ارزشمند را جایگزین آنها می نماییم. اینکه یک خوراکی چقدر برای من اهمیت دارد بستگی به بیماریهای نهفته و ذائقه من دارد. شاید نیاز شخص استفاده بیشتر از پروتئین و یا ویتامین خاصی باشد. اینکه می گوییم باارزش یا بی ارزش ازنظر جسم خودمان است، وگرنه تمام مواد غذایی ارزشمند هستند. با در نظر گرفتن سن و جنسیت ، بایستی بعضی مواد غذایی را بیشتر و بعضی دیگر را کمتر استفاده نماییم. مثلا شخصی که فشار خون بالا دارد باید ذائقه اش را از غذای شور به سمت کم نمک ببرد، وبهتر است از آب لیمو و نارنج به جای نمک استفاده کند. و یا شخصی که به واسطه مصرف زیاد شیرینی دچار چاقی شده ،باید مصرف آن را کم نماید و از شیرینی های طبیعی استفاده کند. نه اینکه ترشی را جایگزین شیرینی نماید. بایستی تعادل را در مصرف هر ماده ای رعایت نماییم . حتی در ورزش کردن، پیاده روی، روابط اجتماعی و ارتباط با افراد و غذاخوردن و … باید تعادل داشته باشیم.کسانی که ترشی بیش از حد و یا غذاهای فست فودی و روغنی استفاده می کنند باید ذائقه شان را به سمت غذاهای سالم تر تغییر دهند.

مشارکت: در گذشته میل و علاقه زیادی به مصرف شیرینی جات داشتم و ابتدای سفر تاکید بیشتر بر روی کاهش وزن داشتم ولی حالا روی خوراکی که انتخاب می کنم دقت کرده و سعی در حذف مواد کم ارزش دارم و اینگونه با حال بهتری از سر سفره بلند میشوم. این تغییر ذائقه چنان برایم لذت بخش است که کاهش وزن در اولویت دومم قرار دارد.

استاد: با حساسیت بیشتری سفر کنید. زمانی که روی نظم هستید این طبیعی است که گاهی لقمه ها برایمان زیاد باشد. زیرا قبلا ریزه خواری داشته ایم. حتی بعضی در جلسات تازه واردین می گویند که تماما آن راحذف کرده اند ولی خودشان می دانند که اینطور نیست. به همین خاطر بعد از مدتی ، با حذف کامل ریزه خواری ها می گویند این تعداد لقمه برایمان کم یا زیاد است.
گاهی اوقات توجیه می آوریم که این خوراکی زیاد شیرین نبود و یا در زمان میان وعده خوردن یک یا دو عدد بیسکویت ایرادی ندارد. اگر خواستید می توانید یکبار در هفته به عنوان میان وعده استفاده کنید نه هر روز. هیچ گاه برای خودداری از خوردن، آن چیز را پنهان نکنید. زیرا این فرار است‌، در صورتی که شماباید نفس تان را تربیت نمایید. یعنی آن چیز جلوی چشمتان باشد و نخورید. من با علم اینکه زولبیا و بامیه ضدارزش است نباید آن را بخورم.

مشارکت: قبلا فشارم همیشه در یک حد بالایی بود تا اینکه حدود یکسال پیش قند را حذف نمودم که علاوه بر فشار ، سردردهای ناشی از آن نیز بهبود یافت. با آغاز سفر جونز سعی کردم تا شیرینی جات مصنوعی دیگر را نیز حذف نمایم و همین باعث شده که حال خیلی خوبی داشته و احساس سبکی می کنم. در لژیون جونز یاد گرفتم که برای خود و خوراکم اهمیت قائل شده و هر چیزی را استفاده ننمایم.

استاد: این اتفاقات خوب برای کسی که قوانین سفر را رعایت کند می افتد و گرنه کسی که رعایت نمی کند اصلا متوجه اینها و لذت آن نیز نخواهد شد.

مشارکت: چون همیشه سحر بیدار بوده و بعد از آن می خوابم هیچ گاه نمی توانم وعده صبحانه را بخورم. البته برای سه روز، ساعت ورزش ام را طوری تنظیم کرده ام که برای صبحانه بیدار شوم، اما سه روز دیگر را نمی دانم چه کنم؟ دیگر اینکه بیرون روی شدید و مشکلات جسمی دیگر پیدا کرده ام ، اگرچه همیشه سعی می کنم تا قوی باشم و آنها باعث ناراحتی ام نگردند.

استاد: شما تا پایان عمر یکسری کارها مثل عبادت را بایستی انجام دهی . ولی آیا نمی خواهید روال تغذیه تان را درست کنید؟ می خواهید همیشه یک عامل خارجی مثل ورزش کردن، آماده کردن فرزندان برای رفتن به مدرسه و … برنامه تان را تنظیم کند. شاید روزهای اولی که بیدار می شوید چون فرمان است ومی خواهید آن را اجرا نمایید با بی میلی صبحانه تان را بخورید، اما به مرور زمان درست خواهد شد. شما از راهنما فرمان گرفته ولی فرمان دیگری که خودت میدهی را اجرا می کنی. این درست نیست. شما باید به خود فرمان دهی که در فلان ساعت که راهنما گفته وعده صبحانه ام را با لذت می خورم. صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند.  وقتی سوخت نداشته باشید چگونه می خواهید بسازید؟ با نخوردن آن وزن کم نکرده و یا آنقدری که باید کاهش وزن نخواهید داشت. اگر روی برنامه تان نباشید خواه ناخواه حالتان خراب می شود و این بر چهره تان تاثیر گذاشته و من راهنما متوجه می شوم. شما قوی بودنتان را قبول دارید. در صورتی که قوی بودن به این است که بتوانی وعده هایت را درست و سرساعت بخوری ، نه اینکه بگویی ناراحتی به من وارد نمیشود.اگر مدام با خود بگویم که قوی هستم ولی با اولین تلنگر به هم بریزم که درست نیست. تلنگر تنها حرف یا حرکت دیگران از بیرون نیست. بلکه همان نیروی منفی است که نمی گذارد سرساعت بیدار شده و صبحانه ات را بخوری.

مشارکت : همسرم مدام به من می گوید که اندامت شل شده و دیگر کافی است.

استاد: اگر ورزش کنید این اتفاق نخواهد افتاد. اما در کل این ما هستیم که اجازه می دهیم دیگران چه نظری در موردمان دهند ولو همسرمان باشد. طوری رفتار کنید که دیگران ایمان بیاورند که شما مسافر هستید. در طول سفر اتفاقاتی برایتان خواهد افتاد ولی همه اش درست می شود.ما باید دیگران را به صبر دعوت نماییم و این هنر ماست که چگونه آن را انجام دهیم. اگر حسی را در دیگری می بینم آن حس در من نیز وجود دارد. یا این واحد را داشته و پاس کرده ام که با آن آشنایی دارم یا اینکه الان در وجودم هست. پس در هر اتفاقی که برایمان می افتد یک سر آن خودمان هستیم. من اجازه میدهم که دیگران در زندگیم دخالت کنند. آنقدر آن صحبت را در هر جایی گفته و نظر همه را در موردش پرسیده ام و آنقدر آنها نظر داده اند که دیگر به این کار عادت کرده اند. اگر الان بدون اینکه سوالی از دیگران بپرسید نظر می دهند، به هم نریزید . یک زمانی این در باز بوده وهمه داخل می شدند . حالا که در رابسته اید ، خودشان در را باز کرده و داخل می آیند. بعد از مدتی که ببینند این دری که همیشه باز بوده ، بسته شده دیگر آنها نیز به راحتی و بدون اجازه وارد نخواهند شد. نمی گویم مبارزه کنید بلکه طوری رفتار کنید که دیگران اجازه پیدا نکنند که به راحتی وارد حریمتان شوند. مخصوصا جاهایی که می دانید حرمت شکنی زیاد است. در اینطور جاها باید وقتی که وارد می شوی آن هاله را اطراف خود فرض کنید.مثلا هرباری که من از مشکلی بیرون آمدم ، احساس می کردم که از کلبه تاریکی خارج شده و در دشتی پر از گلهای زیبا به آسودگی می دوم. پس این مشکل هم تمام شد و در همان کلبه سیاه ماند. غصه ها نیامده اند که برای مابمانند . اگر این مسئله برای من ایجادشده بایستی آن را حل نمایم ،نه یک شخص و یا عامل و یا موقعیت دیگر آن را برطرف سازد. بایستی هوشیار عمل کرده و نسبت به مسائل تان حساس باشید . نیازی نیست که دیگران متوجه این حساسیت شوند.
کاملا طبیعی است که از ضد ارزش خوردن اطرافیانتان ناراحت شده و از روی دلسوزی بدان ها تذکر دهید. اگر بعد از چند مرتبه تذکر باز همان عمل را تکرار نمودند ، دیگر نباید به آنها بگویید. بلکه عمل شما درستی رابه آنها نشان می دهد. اگر تغییر کرده باشید به تدریج آنها نیز تغییر می کنند. زمان زیادی نیاز است تا اطرافیان به شما ایمان بیاورند. شما هم عجله نکرده و به آنها خرده نگیرید زیرا آگاهی ندارند. گاهی دیگران به شما تعارف می کنند ، اگر از آنها بگیرید یعنی دوست داشتید که آن راگرفته اید و اینگونه حریمتان را باز گذاشته اید. ولی اگر نه بگویید و یا بگیرید امانخورید ، بعد از چند بار تکرار این موضوع دیگر به شما تعارف نخواهند کرد.

سوال: آیا می توان در هفته یکبار نسکافه استفاده نمود؟

پاسخ: خانم ها باید چای، قهوه و نسکافه کمتر استفاده کنند ولی هفته ای یکبار آن هم بدون شکر ایرادی ندارد.

سوال: آیا می توان غذاهای فست فودی را در منزل تهیه و مصرف کرد؟

پاسخ: به شرطی که از مواد ضدارزشی چون سوسیس و کالباس در آن استفاده نگردد ایرادی ندارد. اما درکل کمتر از غذاهایی که از ترکیب چند نوع ماده غذایی تشکیل می گردد استفاده نمایید، زیرا متوجه هیچ یک از ترکیبات نمی شوید که آیا مزه گوشت میدهد یا سبزی. من خود نیز در طول سفر خیلی هوس خوردن ساندویچ می کردم، انگار قالب درشت خوردن آن را دوست داشتم. همیشه نیز در خانه آن را تهیه میکردم. اگر از مرغ استفاده می کنید حتما ارگانیک باشد.

تهیه و ثبت گزارش: مسافر لیدی جونز مینا.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .