English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ 95/03/07

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ   95/03/07

به نام خالق یکتا


لژیون لیدی جونز سر کار خانم زهره حسینی در نمایندگی پارک طالقانی با دستور جلسه: در استحکام پایه های مالی و علمی لژیون لیدی جونز چه نقشی داشته ام؟ مورخ ۹۵/۳/۷ راس ساعت ۸:۳۰ آغاز بکار نمود.
ابتدا استاد در مورد گوش دادن و نوشتن سی دی فرمودند: به هر روشی که شده خودتان را با سی دی هفته هماهنگ نمایید و حتما آن را بنویسید . بهانه تراشی نمی تواند انسان را موفق کند.
مشارکت: نوشتن یک خاصیتی دارد. هنگام نوشتن گویی همه چیز تصویر سازی شده و گره ها باز می شود و این همان معجزه قلم است. آموزش سخت است. اگر سی دی را برای تحویل دادن به راهنما بنویسی قطعا سخت خواهد بود اما اگر به نیت اینکه بخواهی از آن چیزی را دریافت نمایی، دیگر نوشتن آن راحت می شود.

استاد: یادتان باشد که بهره آن برای خودتان است. اگر با حواس جمع وارد هر مکانی شوید آنگاه هر چه در آنجا شنیده یا دیده اید در ذهنتان حک می شود. از خود بپرسید من از اینجا چه برداشتی کردم. در هر جلسه مطالب زیادی عنوان می شود . سعی کنید از آنها بزرگترین برداشت که برایتان مفید بوده را انتخاب نمایید . اگر دقت کنید نکات بیشتری را می یابید.ممکن است جایی بروم و تا پایان جلسه هیچ برداشتی از آنجا نداشته باشم ولی ناگهان اتفاقی میافتد که بفهمم حکمت اینکه آنجا بوده ام برای چیست؟

سوال:  چگونه می توان تمامی مواد چون شیر، میوه، چهار مغز و.. را در  میان وعده گنجاند؟

پاسخ: باید ببینید که مثلا برای چه شیر  یا خوراکی را که انتخاب کرده اید ،می خورید ؟ جبران ماده غذایی خاص ؟کلسیم فقط در شیر نیست در مواد دیگر هم می توانید آن را بیابید.کسانی که  وعده شام را خیلی زود می خورند می توانند بعد از آن یک میان وعده شیر داشته باشند. هم چنین چهارمغز را نبایستی هر روز بخوریم. خیلی خوب است که حواسمان به خوراکی هایی که انتخاب می کنیم هست ،ولی نگران نباشید و بدانید که می توانید تمام مواد غذایی را در وعده هایتان بگنجانید. فقط ببینید برای چه می خورید. خوراکی که انتخاب می کنید یک مبحث و اینکه برای چه آن را برای بدنتان انتخاب نموده اید مبحثی دیگر می باشد و باید هر دو را در نظر داشته باشید.

سوال: از زمان وعده تا چه مدت بعد از آن می توانیم بخوریم؟

پاسخ: نهایت تا ۲۰ دقیقه بعد از آن زمان دارید. اما وقتی زمان آن گذشت در وعده بعدی تنها خوراک همان وعده را می خوریم. مثلا در میان وعده بعد از ناهار نمی توان کنار میوه ،  وعده ناهار را که نخورده بودیم نیز بخوریم. این قضیه هم بدن شما را می سازد و هم باعث می شود که بار دیگر وعده تان را سر ساعت بخورید.

خواستن مهم ترین پروسه است. اگر بخواهید، تمام هستی و کائنات نیز شما را کمک خواهد کرد. چطور می شود که می گویند قضاوت نکنید . زیرا در آن صورت هستی برای اینکه به شما آموزش دهد ، شما در مسیر قضاوتی که کردید قرار می دهد. یا چرا می گویند تجسس نکنید. چون اگر خیلی بخواهید بدانید که چرا فلانی، فلان کار را کرده ، هستی برنامه ای می چیند تا در مسیر آن قرار بگیرید وعلت آن را بدانید. از هر چیزی که به شما مربوط نیست بگذرید. اگر اولویت شما ،سفر در لژیون لیدی جونز باشد هیچ گاه برنامه تان را فراموش نخواهید نمود.

یکی از کمک ها به لژیون لیدی جونز این است که صحبت های آن به بیرون از لژیون برده نشود چرا که آنها فقط و فقط مال من و شماست.باید از خانواده جونز مراقبت نموده و حریم آن را رعایت نماییم. چرا که رعایت قوانین باعث پایداری لژیون می گردد. کنگره یک Njo است و وابسته  به هیچ گروه و سازمانی نیست و ما بایستی از آن حمایت نماییم. البته کنگره پایدار است و هر کمکی که به آن نماییم برای خوب شدن حال خودمان است. اگر به خاطر کسی خدمت و یا کمکی می کنید اصلا انجام ندهید. چون کسی که برای اثبات خود به دیگری کاری را انجام دهد حالش خراب بوده و با این کار بدتر نیز می شود. اگر خدمتی می کنید برای خودتان و به طور کامل انجام دهید. یعنی درست ترین و بهترین کاری که از دستتان برمی آید را انجام دهید.



سوال: چند روز پیش باقالی پلو خوردم و تمام شب دست و پایم درد می کرد؟ به خاطر مشکل کبدم مدام سردی می خورم نگرانم مشکل ساز نشود؟

پاسخ: باقالی جزء موادحساسیت زا بوده و خیلی از افراد با خوردن آن دچار مشکل می شوند. هنگام تهیه باقالی پلو اگر طعم دارچین را می پسندید مقدار زیادی به آن اضافه نمایید تا سردی آن را متعادل سازد. قطعا خوردن زیاد سردی نیز مشکل ایجاد خواهد نمود.برای ایجاد تعادل کم کم خوراکی های گرم نیز مصرف کرده و طی چند روز مانند یک محقق تمام واکنش های بدنتان را زیر نظر بگیرید و خود را مدام در بوته آزمایش قرار دهید و اگر نتیجه مثبتی داشت مقدار استفاده از آن را کمی بیشتر نمایید تا بعد از مدتی بدنتان با آن سازگار گردد.

 نکاتی در مورد ماه رمضان:
فرد چاق بیمار است و روزه بر بیمار واجب نیست. حال اگر به هر دلیل و اعتقادی خواستید روزه بگیرید نکات زیر را رعایت نمایید.
۱- تعداد قاشق یا لقمه در وعده افطار به میزان صبحانه و در سحر به مقدار شام است. در واقع افطار صبحانه و سحر، شام می خوریم.
۲_ اگر چه صبحانه سوپ یا آش نمی خوریم ولی در افطار می توان از آنها استفاده نمود.
۳_ افطار را با آب ولرم و یا شیر داغ با خرما شروع نمایید.
۴_ در فاصله افطار و سحر آب، میوه و سبزیجات حتما استفاده کنید. بخصوص سبزیحات، که مانند سد عمل کرده و آب را ذخیره و آرام آرام در طی روز به بدن پس می دهند.در سبزیجات برگ پهن که کلروفید بیشتری خورده اند و برگهای سبزشان بیشتر است این خاصیت بیشتر می باشد.
۵_ چایی کمتر استفاده کنید به خصوص در وعده سحر. زیرا برابر یا دوبرابر هر فنجان چایی که می خوریم آب از بدن خارج می شود.

سوال: می توان نیمی از تعداد لقمه های افطار را نان و پنیر و نیمی را آش و سوپ خورد؟

پاسخ: خیر ، ما در لیدی جونز یک نوع غذا می خوریم . یا سوپ و آش بخورید یا نان و پنیر. سوپ را هم با قاشق های بزرگ سوپ خوری حساب کنید.

رمضان ماه تربیت نفس است و براساس مسائل اعتقادی وشرعی ،روزه دار هستیم و چیزی نمی خوریم. اما در سفرلژیون لیدی جونز هم تربیت نفس صورت می گیرد. زیرا می توانیم و دستمان برای خوردن باز است ولی نمی خوریم و دست از خوردن می کشیم و در اینجا اعتقادی نیست و هر چه انجام می دهیم به خاطر خودمان است. من این غذا را به خاطر خودم نمی خورم نه بابت پاسخی که بایستی به راهنمایم دهم. از صبح تا افطار به خاطر اعتقادم دهانم بسته بوده و چیزی نخورده ام، حال که چند نوع غذا روبرویم هست اینجاست که نشان می دهد که چقدر نفسم تربیت شده، وقتی فقط یک نوع از آنها را که بیشتر دوست داشته و برای بدنم لازم است را انتخاب می کنم. اگر تمامی این مسائل را رعایت نمایید یک روزه خوب ، بدون نفخ و تحمل تشنگی و…خواهید گرفت.

توصیه: در آب، خاکشیر یا تخم شربتی ریخته و با عسل یا شیره انگور (کسانی که کم خونی دارند بهتر است شیره انگور یا بادام آسیاب شده نیز در آن بریزند. ) شیرین نمایید و در فاصله افطار تا سحر بخورید.

سوال: می توان افطار را با شربت آبلیمو و عسل آغاز کرد؟

پاسخ: خیر، چون معده خالی است و سردی باعث نفخ آن می گردد . حتما با آب ولرم یا شیر گرم شروع نمایید.

مشارکت: سالهای قبل که روزه می گرفتم شاید به خاطر غذایی که هوس می کردم روزه ام را می شکستم اما حالا چند سالی است که اینگونه نیستم .حتی زمان افطار نیز ولع خوردن ندارم اما در ماه رمضان اصلا وزن کم نمی کنم.

استاد: طبق تحقیقات پزشکی در ماه رمضان چربی هایی که طی یکسال در بدن ذخیره شده شروع به سوختن می نماید. اگر وزن کم نمی کنید قطعا تغذیه تان اشتباه است که این اتفاق برایتان نمی افتد.نمی توان گفت که بعد از این ماه وزن کم می کنید یانه. زیرا در طی سفر لیدی جونز و طی پله های ۲۱ روزه بدنتان به یک وضعیت پایدار رسیده و در ماه رمضان این برنامه قطعا به هم میریزد. ما میخواهیم در این ماه با جابجایی برنامه کمتر آسیب ببینیم نه اینکه بعد از آن سه یا چهار کیلو وزنمان بالا رفته باشد.

زمانی که کوچکتر بودم در طول روز قسمتی از خوراکی هایی که دوست داشتم را نگه داشته تا بعد از افطار بخورم ولی وقتی زمان خوردن  آن می رسید از دیدنشان حالم بد می شد. حالا دیگر بچه نیستیم و باید گذشتن از خیلی خوراکی ها را یاد بگیریم. مهم زشتی این کار نیست بلکه بی دلیل بودن آن است. اینکه آن خوراکی آن موقع چه معنی داشته . وقتی یک خوراکی مثلا شیرینی می بینیم سریع آن را نخوریم، بلکه کمی آن را نگاه کرده و از خود بپرسیم که واقعا میخواهی آن را بخوری؟ خودتان را در این آزمایش قرار دهید. اگر بعد از یکی دو ساعت دوست داشتید که آن را بخورید پس خواسته شما بوده ، اما اگر دیگر میلی به آن نداشتید هوس بوده است. زمانی این قضیه به شما کمک می کند که واقعا بخواهید. گاهی در تمام مدتی که به خود زمان داده اید، به چیز دیگری فکر نکرده و تماما خود نیز آنجا بوده و ذهنتان متمرکز روی آن خوراکی است. هر گاه خواستید حرکت درستی انجام دهید و احساس کردید نیرویی مانع تان می شود سریع شروع به حرکت نمایید. مثلا من مجازم سه روز در هفته برنج درست کنم . به آن زمان داده و می گویم که فردا درست می کنم و فردا می گویم برای پس فردا باشد. برنج ضدارزش نیست ولی قرار است کمتر آن را بخورم . در طول سفر با آنها بازی کنید. چیزی را حذف یا جای دیگری نگذارید. مثلا الان که سه لقمه صبحانه بیشتر خوردم همین تعداد را از ناهار کم می کنم. هر چیز جای خود ش است . اگر صبحانه بیشتر خوردید ،وعده بعدی را همان اندازه وعده تان بخورید.

سوال: روزهایی که به خوبی برنامه را رعایت می کنم تمام مشکلات نفخ معده ام از بین می رود ولی با این اوصاف گاهی گریز زده و چیزهای ضدارزشی می خورم. آیا این کار نیروهای بازدارنده است؟

پاسخ: این دیگر نیروی بازدارنده نیست. زیرا این نیرو ماهرانه به سراغ فرد می آید ، در صورتی که شما دوست داشتید آنها را بخورید. بعضی می گویند لژیون لیدی جونز تماما عذاب است ولی اینطور نیست و این لژیون ، به دنبال سلامتی است. وقتی یک عمل ناصحیح را انجام ندهید لذت بسیاری از آن می برید و دوست دارید دوباره آن را تجربه نمایید. زیرا لذت گذشتن برای انسان بسیار زیباست.

وقتی گرسنه هستید و دلتان یک چیز شیرین می خواهد نمی دانید شیرینی بخورید یا خرما. اگر خرما بخورید ،بعد می بینید که نیازی به خوردن شیرینی نداشته اید  و در آن لحظه قدرت تشخیص نداشتید تا درست تصمیم بگیرید. در این مواقع به ضرر و خاصیت ماده خوراکی که جلو رویتان است هم توجه کنید. سوسیس وکالباس علاوه بر اینکه غذای ناسالمی هستند ، باعث ایجاد سلولیت شده  که خیلی سخت درمان می شوند. وقتی به بدی یک خوراکی توجه کنید به مرور زمان از خوردن آن حالتان بد می شود. آقای مهندس نیز فرمودند که نوشابه بد است . وقتی برای جرم گیری از آن استفاده می نمایند در بدن ما چه اتفاقاتی خواهد افتاد. اینها همه تحقیق شده اند.

سوال: از عطش ورزش کردن در ماه رمضان می ترسم و میخواستم که در آن ماه ورزش نکنم؟

پاسخ: در ماه رمضان حتما ورزش کنید .اگر به باشگاه نمی روید سعی کنید در صبح خیلی زود پیاده روی نمایید.

سوال: در هنگام ورزش می توان آبی که دارای آبلیمو و عسل و یا میوه خورد شده است خورد؟

پاسخ: اگر لژیون لیدی جونزرا انتخاب نموده اید ، قوانین آن را نیز بایستی رعایت کنید. شما میوه را در میان وعده و آبلیمو و عسل را در صبح، ناشتا بایستی بخورید. برنامه های دیگر با ما خیلی فرق ندارد، منتها ما در خوردنمان نظم داشته و نظم بهترین عملی است که در سفر انجام می دهیم. شما آب را بخورید و میوه را در ساعت میان وعده تان میل کنید. ورزش در لژیون جونز جزء پروسه درمان است . شاید در بیرون از اینجا خیلی برنامه ها به ما دهند قرار نیست با آنها بجنگیم، بلکه روش لیدی جونز را اجرا نماییم. ما در لژیون لیدی جونز برنامه غذایی نداریم که امروز این غذا و فردا  فلان غذا را بخورید. به جای آن لیستی از خوراکی ها را تهیه و در برنامه تان بگنجانید. بیشتر از خوراکی های طبیعی  استفاده نمایید.

سوال: من به دلیل چرب بودن کبدم با خوردن شیر محلی تمام سیستمم به هم می ریزد.

پاسخ: سعی کنید کم کم آن را بخورید تا بدنتان به آن عادت کند و گرم و سرد خوردن آن را امتحان نمایید. خوردن آب برای افرادی که کبد چرب دارند بسیار مفید است.

مشارکت: من هر گاه خارج از وعده گرسنه ام می شود به توصیه شما آب میخورم و همین گرسنگی ام را رفع می کند.

استاد: اگر وعده غذایی تان را طبق نیاز بدن و از مواد مفید انتخاب و سر ساعت می خورید ولی بین آنها ضعف داشتید حتما آب بخورید. البته شما در پله اول بوده و این ضعف طبیعی است تا بدنتان رو ی نظم بیفتد.

اطلاعیه: هفته آینده  لژیون لیدی جونز تشکیل نمی گردد.

دستور جلسه آینده لژیون: الهام از رمضان و تجربه من از رمضان در سفر لیدی جونز ، آداب تغذیه در ماه رمضان

تکلیف جلسه آینده لژیون: نوشتن سی دی هفته

تهیه و ثبت گزارش: مسافر لیدی جونز مینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .