English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ مراسم تجلیل از مسافر عباس رجبی

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ مراسم تجلیل از مسافر عباس رجبی

روز یکشنبه 9/3/95 چهارمین جلسه از دوره نوزدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60،نمایندگی حکیم هیدجی، با دستور جلسه:در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره من چه کرده ام؟ به استادی:دیده بان محترم جناب آقای خدامی،نگهبانی:آقای رسول صفری و دبیری:آقای امیر حسین راس ساعت 17 شروع به کار نمود ، در ادامه طی مراسمی از زحمات چندین ساله کمک راهنمای محترم جناب آقای عباس رجبی تقدیر و تشکر به عمل آمد.




سخنان استاد در مورد دستور جلسه:

دستور جلسه امروز به‌نوعی خاص می‌باشد، بدین‌جهت که این دستور جلسه سؤالی را برای تک‌تک اعضا به‌صورت فردی مطرح می‌نماید و نقطه تفکری را در شخص ایجاد می‌کند که وی در استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره چه‌کاری را انجام داده است؟

درگذشته موضوع انشائی بود تحت عنوان: علم بهتر است یا ثروت؟ که آقای مهندس به‌کلی ماهیت این سؤال را برایمان تغییر دادند، ما نمی‌توانیم بگوییم که: مغز بهتر است یا قلب؟ یا اینکه: پدر بهتر است یا مادر؟ علم تولید ثروت می‌کند و ثروت باعث تولید علم می‌گردد و در کنگره نیز دو مقوله علم و ثروت دارای اهمیت می‌باشند.

بزرگ‌ترین نقش را در استحکام پایه‌های علمی کنگره جناب مهندس عهده‌دار می‌باشند، چراکه ایشان تولیدکننده علم کنگره هستند و دانشمند محققی می‌باشند در سطح جهانی که صورت‌مسئله اعتیاد را تعریف و متد دی اس تی را ابداع نمودند و فراگیری آموزش‌ها و علوم کنگره و انتقال آن به دیگران حداقل کاری است که ما می‌توانیم در قبال کنگره ازلحاظ علمی به انجام برسانیم.

کنگره 60 یک سازمان مردم‌نهاد است و در اساسنامه این‌گونه سازمان‌ها بیان گردیده که ان جی او بایستی با هزینه خویش به کمک دولت بشتابد و این جزو قوانین این‌گونه سازمان‌هاست؛ تمامی هزینه‌های کنگره 60 توسط اعضای آن تأمین می‌گردد چه‌بسا که در کنگره پتانسیل و نیروهای عظیمی نهفته است که به‌خوبی و در جای خود از آن‌ها استفاده بهینه می‌شود؛ حداقل کار در مقوله مالی نیز این است که سبد را حمایت کنیم و بی‌تفاوت از کنار آن رد نشویم و کوچک‌ترین تأثیر حمایت از سبد این است که برکت را در زندگی‌مان جاری می‌سازد.

سخنان استاد در مورد کمک راهنما: آقای عباس رجبی

تمامی خدمات در کنگره به‌صورت چرخشی می‌باشند، حتی نگهبان کنگره فرمودند که دوره نگهبانی ایشان نیز چهار سال می‌باشد؛ در پیمان‌نامه کمک راهنمایی نیز ذکر گردیده که خدمت در جایگاه کمک راهنمایی چهارساله می‌باشد.

وادی سیزدهم بیان می‌دارد که: پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است، با استناد به این وادی می‌توان گفت که این نیز به‌گونه‌ای یک نوع از آموزش می‌باشد که: پایان دوره کمک راهنمایی می‌توان دروازه ورود به جایگاه‌های دیگر خدمتی باشد.

این روز خجسته را خدمت آقای رجبی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، آقای رجبی از کمک راهنمایان بسیار فعال در شعبه بودند و لژیون منظم و پر شوری داشتند و رهجویان خوبی را تربیت نمودند چه‌بسا که چندین تن از ره‌جویان ایشان موفق به دریافت شال کمک راهنمایی شده‌اند من‌جمله: آقای محسن، آقای محمود، آقای بهمن و آقای مجید؛ ایشان در قسمت ورزشی نیز فعالیت‌هایی را به انجام رسانیده‌اند و این مراسم تجلیلی است از این بزرگوار به جهت زحمات فراوانی که در این سالیان این عزیز متحمل شده‌اند و کنگره را در جهت نیل به اهدافش یاری نموده‌اند باشد که در تمامی مراحل زندگی موفق و مؤید باشند.

سخنان آقای عباس رجبی:

از تمامی عزیزان سپاسگزارم که با مشارکت‌هایشان بنده را مورد لطف و مرحمت خویش قراردادند؛ بنده از سنین نوجوانی شروع به مصرف مواد از نوع گرس و حشیش نمودم و بعد از مدت هشت سال به مصرف تریاک رو آوردم، در مدت پانزده‌ساله تخریب موقعیت‌های شغلی و خانوادگی بسیاری را از دست دادم و مقاطع بسیار دشواری را سپری نمودم چه‌بسا که در مقطعی لازم دانستم که به‌دوراز جامعه و اطرافیان به زندگی و مصرف خویش ادامه دهم تا اینکه به لطف خداوند منان در اواخر سال 85 وارد کنگره شدم و در بدو ورودم موفق شدم که راه و روش کنگره را درک نمایم.

در اوایل سفر کمک راهنمای عزیزم آقا نادر به من فرمودند که: شما فقط برای رسیدن به رهایی بدین جا پا نگذاشته‌اید بلکه برای رسیدن به درجه کمک راهنمایی اینجا هستید و این آغازی شد برای من از نوع دیگر، در اولین سال تولد و رهایی‌ام هدیه‌ای که از آقا امین دریافت نمودم نمره قبولی در آزمون کمک راهنمایی بود که بالاترین نمره را در نمایندگی کسب نموده بودم.

امروز برای بنده به‌مانند روز اولی است که به کنگره قدم نهادم و یا به‌مانند همان روزی است که به رهایی رسیدم و یا اولین ره‌جوی خود را به رهایی بردم؛ کنگره برایم همیشه آن تازگی و جذابیت را داشته و خواهد داشت، کنگره را عاشقانه دوست دارم و در زیر سایه کنگره است که به زندگی خویش ادامه می‌دهم.

بنده در همه حال سعی نموده‌ام که انجام عمل سالم را سرلوحه کارهای خود قرار دهم و تمامی تلاشم را کرده‌ام که همیشه باانرژی، اطلاعات و دانش فراوان در جلسات حضور یابم و از این بابت خدای خویش را بسیار تا بسیار سپاسگزارم؛ از عشق محبت کنگره در همه حال لبریز هستم و در هر جا که بوده‌ام کنگره نیز با من بوده و یاد ره‌جویانم در خاطر من؛ از خانواده عزیز خود و از هم‌سفر گرامی‌ام کمال تشکر رادارم که استوار و پابرجا از خدمتگزاران کنگره بوده‌اند. کنگره چشمهای مرا رو به جهان هستی بازنمود و باعث شد که درد و همدرد را بشناسم و خدمت به خلق را درک نمایم؛ در این هفت سال کمک راهنمایی به‌جز خدمت نمودن به چیز دیگری فکر ننموده‌ام و در هر جایگاه خدمتی دیگری که باشد به کار خویش ادامه خواهم داد.

جناب مهندس فردیست که زندگی دوباره را به من اعطا نمود لذا از ایشان کمال تشکر و سپاس رادارم، از کمک راهنمای سفر اولم آقا نادر عزیز تشکر می‌کنم و همین‌طور از راهنمای محترمم جناب آقای ترابمانی کمال سپاس رادارم، از بچه‌های لژیون خودم سپاسگزارم که نام اولینشان محمد بود و نام آخرینشان علی که روز پنجشنبه به لژیونم مراجعه نمود، از عزیزانی که از لژیون هفتم به درجه کمک راهنمایی رسیدند تشکر می‌کنم، از مرزبانان محترم این دوره و دوره‌های قبلی سپاسگزاری می‌نمایم و همین‌طور از ایجنت محترم شعبه جناب آقای خدامی کمال تشکر و قدردانی را دارم و اگر با حرکت یا سخنی باعث رنجش خاطر عزیزی شده‌ام طلب بخشش می‌نمایم.






تقدیر لژیون هفتم از آقای عباس رجبی:






 


تهیه و تنظیم:مسافر ناصر احمدپور؛  لژیون آقای سعید صالحی

تنظیم برای سایت اصلی: مسافر جواد یارق قلی؛ لژیون آقای علی خدامی

منبع: کنگره 60 نمایندگی حکیم هیدجی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .