English Version
English

علم بهتر است یا ثروت ؟؟؟؟

علم بهتر است یا  ثروت ؟؟؟؟

 این سؤال همه ما را به تفکر وا‌می‌دارد که برای جایی که همه‌ی زندگی‌مان را مدیون آن هستیم چه‌کاری کرده‌ایم؟آیا کاری از دست من برمی‌آید یا نه؟وقتی این سؤال در ذهن من مطرح می‌شود پاسخ آن کاملاً برای من روشن است، آری من هم به سهم خودکاری از دستم برمی‌آید.

کنگره مال  تک‌تک اعضای آن است مال یک شخص یا یک نفر خاص نیست و تمام اعضا در سازندگی‌اش نقش دارند.وقتی‌که هرکدام از ما وارد کنگره شدیم به ما کمک شد تا به درمان برسیم حال نوبت ماست تا کمک کنیم دیگران به درمان و رهایی برسند. دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

همه ما باید به این سیستم کمک کنیم به هر صورتی که می‌توانیم.حال با درهم ،قدم،و یا با قلم و......این دستور جلسه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که هر کس باید به سهم خود صحبت کند. من هم باید به سهم خودم هر کاری که از دستم برمی‌آید برای کنگره انجام دهم اگر من قسمتی از مال و یا دارایی خود را به کنگره اختصاص دهم کار زیادی انجام نداده‌ام.بلکه قسمتی از مسئولیت خود را در برابر کنگره به انجام رسانده‌ام.

من شاید ازلحاظ علمی کار زیادی نتوانم برای کنگره انجام دهم به خاطر اینکه کنگره ازلحاظ علمی بسیار غنی و پرمحتوا است و احتیاج به علم من ندارد .من اگر چیزی هم یاد گرفته باشم از خود کنگره یاد گرفته‌ام تنها کاری که از دست من برمی‌آید این است که در سایت کنگره فعالیت داشته باشم و یا اینکه علمی را که کنگره به من داده به‌صورت کامل و درست به دیگران منتقل کنم.ابتدا باید تمام و کمال آموزش بگیرم تا بتوانم آن را به‌صورت صحیح انتقال دهم.

هرکسی باید نقش خودش را درست بازی کند.مهم نیست که من سفر اولی یا سفر دومی ام و یا راهنما هستم ،مهم این است که نقش خود را درست بازی کنم.

پایه‌های مالی و علمی دو اصل مهم در پیشبرد اهداف کنگره است.این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند.علم و ثروت مکمل یکدیگرند و هیچ مغایرتی باهم ندارند مانند زن و مرد پس نمی‌توان گفت علم بهتر است یا ثروت. چراکه اگر مال و ثروت نباشد ما نمی‌توانیم علم کنگره را به دیگران منتقل کنیم و دقیقاً به همین خاطر است که در این دستور جلسه ابتدا مسئله‌ی مالی مطرح‌شده و بعد علمی.

آقای مهندس میگویند ما درجایی موفق خواهیم بود که مکان مال خودمان باشد ما باید بتوانیم تا بدانیم.برای دانستن توانایی لازم است اگر توانایی فراهم کردن امکانات آموزشی را داشته باشیم می‌توانیم در مسیر آموزش و دانایی قرار بگیریم .کنگره ازلحاظ علمی بسیار قوی و غنی است .علم و دانش کنگره است که گره‌های کور اعتیاد را برای ما باز کرد و ما را با صورت‌مسئله اعتیاد آشنا کرد و با استفاده از همین علم و دانش است که هزاران نفر به درمان و رهایی رسیده‌اند.

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دنیایی است که قوانین محکم و خلل‌ناپذیری بر آن حاکم است.یکی از این قوانین قانون عمل و عکس‌العمل است هر عملی که از ما سر می‌زند پاسخ آن را از سیستم روزگار دریافت خواهیم نمود. اگر در مقابل خدمات و کمک‌هایی که به ما می‌شود پاسخ ما بی‌تفاوتی باشد ،به‌طورقطع بی‌تفاوتی پاسخ خاص خود را خواهد داشت و آن از دست دادن شرایطی است که در آن به ما کمک شده است و اگر در قبال آنچه دریافت نموده‌ایم تلاش در جهت بازپرداخت آن باشد قطعاً پاسخی که به دنبال خواهد داشت ادامه شرایط در وضعیت بهتر خواهد بود.

 

شکر نعمت نعمتت افزون کند                           کفر نعمت از کفت بیرون کند

 

با احترام کمک راهنما هم‌سفر اعظم امینی

 ویرایش: وب نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .