English Version
English

قدرشناس باشیم ؛ در باب دستور جلسه

قدرشناس باشیم ؛ در باب دستور جلسه

سلام دوستان فرزانه هستم یک همسفر

در ابتدا همه‌ی ما باید بدانیم که آنچه کنگره به ما داده است، بسیار باارزش‌تر از خدمتی است که ما به کنگره می‌کنیم و یا خواهیم کرد

من و مسافرم سال‌ها به دنبال راهی بودیم که آرامش ازدست‌رفته‌ی زندگی ما را بازگرداند؛ سال‌ها هزینه کردیم، از وقت و عمرمان گرفته تا مبالغ بالای مالی و حاصلی جز تخریب بیشتر نصیبمان نشد.

زمانی که کنگره را یافتیم و به‌عنوان یک تازه‌وارد پا به کنگره گذاشتیم؛ با سالنی تمیز و مرتب، صندلی و تعدادی تابلو و افرادی با شال‌های رنگی که ما را راهنمایی می‌کردنددر این مکان مقدس با یک سری نوشتارها مواجه شدیم و آموزش‌های ما شروع شددر آنجا از ما پذیرایی شد، خدماتی کاملاً رایگان برای ما که تقریباً همه‌چیزمان فدای مواد شده بود و حتی مسافرم نیز از کار برکنار شده بود.

روزها و ماه‌ها به ما خدمت کردند و با عشق و محبتی که در هیچ جایی سراغی از آن نبود تا بتوانیم به رهایی برسیم و روشنایی آرام‌آرام در زندگی‌مان قدم نهاد.

کنگره از ما بهایی نخواست اما به ما یاد داد که باید زکات بدهیم، زکات خروجمان از تاریکی و یکی از راه های آن خدمت است؛ خدمت در جهت استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره...

آیا زمان آن نشده کمی قدرشناسی کنیم و بنایی بسازیم که محکم و استوار باشد و چراغ راه‌گم‌کردگان راهی شود که از دور نور آن را ببینند و به سویش بشتابند و قطعاً می‌توانند طعم شیرین هستی در سلامتی را بچشند.

ما که در تاریکی اعتیاد بوده‌ایم حال به‌خوبی می‌دانیم عمق این تاریکی یعنی چه!

کنگره برای رهایی تک‌تک ما هزینه‌ی زیادی پرداخته است و به قول مهندس دژاکام: «افرادی که برای یک روز بدون مواد خدا را شکر می‌کردند، حالا اصلاً فکر مواد به سراغشان نمی‌آید و این چقدر عظیم است!»

آموزش‌های کنگره نگاه ما را به جهان تغییر داد، به‌گونه‌ای که توانا شدیم و دیگر شکست در مرام ما معنایی نداشت.برای به دست آوردن این محصول بهای زیادی باید پرداخته شود که یک روز دوستان ما هزینه کردند، کاشتند، ما خوردیم و امروز باید ما بکاریم تا دیگران بخورند.هر چه در توان ماست، چه درزمینهٔ ی علمی و چه درزمینهٔ ی مالی، باید آن را به کار بگیریم؛ زیرا کنگره برای همه‌ی ما است و حمایت از کنگره درنهایت به خود ما برمی‌گردد.

کنگره از ما توقع ندارد و آقای مهندس همیشه می‌گویند: حساب همه با کنگره صاف است، اما ما باید پیش خودمان  دو تا چهارتا بکنیم که کجا بودیم و اکنون کجا هستیم؟!

بارها مسئولان سایت کنگره اعلام کردند که اعضای فعال می‌پذیرند و یا گروه‌های هنری، ورزشی و... روزی دل نوشته‌ای پیام راه من شد، بلکه دل نوشته‌ی من هم پیام را دل‌شکسته‌ای شود.

شرکت در برنامه‌های رسانه‌ای و فعالیت در سایت کنگره، ترجمه متون کنگره و گردآوری متون و یا حداقل حمایت از آن‌ها با استفاده از این منابع علمی، همه و همه می‌تواند کمکی هرچند کوچک به پیشبرد اهداف انسان در آستانه‌ی کنگره 60 باشد.

در کنگره به ما یاد دادند که کار، زندگی، آموختن و آموزش، خدمت، ورزش و هماهنگی این امور یعنی نزدیک شدن به‌فرمان عقل، آرامش و لذت بردن از حیات و برای رسیدن به این اهداف عالی، فضاهایی لازم است که برای خود کنگره باشد؛ فضاهایی که مجبور نباشیم در وسط فصل زمستان و سرما به مانَک‌ها پناه ببریم.

این فضاها با یاری و کمک همه‌ی ما باید خریداری شود تا مرکزی باشد برای مراجعه همه‌ی کسانی که به دنبال حقیقت هستند.

 

تهیه گزارش: همسفر هدا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .