English Version
English

همراه کجا و هم‌قدم کو؟

 همراه کجا و هم‌قدم کو؟

راهنما یعنی کسی که راهی را رفته و تجربه کسب کرده و از تجربیات خود در آن مسیری که پیموده با افرادی که نیاز دارند در میان می‌گذارند تا آن‌ها هم استفاده کرده و گمراه نشوند. ما در طول عمر خود از کودکی باراهنماهای زیادی سروکار داشته‌ایم؛ اولین آن‌ها پدر و مادر بودند که ما را پرورش داده و خوب و بد را به ما آموزش دادند و در کنار آن‌ها آموزگاران زیادی وارد زندگی ما شدند و کار راهنمایی و آموزش را بر عهده گرفتند؛ ولی بازهم مسیر زندگی ما با این افراد به اتمام نرسیده و هنوز هم به انسان‌های باتجربه نیاز داریم زیرا در ادامه زندگی مسائل جدیدی ممکن است برای ما پیش بیاید که نتوانیم از پس آن‌ها برآییم درنتیجه ما همیشه نیاز به افراد باتجربه که مسیرهای دیگری را سپری کردند داریم، زیرا در طول عمر کوتاه خود نمی‌توانیم همه‌چیز را خودمان امتحان کرده و یا تجربه کنیم.

من هم از این موضوع مستثنی نبوده و در فراز و نشیب‌های زندگی از تجربیاتی که خود نداشتم، از راهنمایی‌های افراد آگاه استفاده می‌کردم؛ مخصوصاً در حساس‌ترین و تاریک‌ترین مرحله از زندگی زناشویی خود با معضل اعتیاد مواجه شدم. من و خانوادهام از اعتیاد و نوع برخورد با مصرف‌کننده هیچ آشنایی نداشته و راه‌کاری هم برای حل آن نداشتیم تا بتوانیم با کمک هم آن را برطرف کنیم.

در این زمان با مکانی آشنا شدم، که در آن راهنماهایی مهربان دست افرادی مثل من را که برای یاری دراز کرده بودند را گرفتند و تجربیات خود را با تمام وجود و با عشق در اختیار ما ‌گذاشتند که نقش بسیار مهمی در آرامش زندگی ما داشت. در بین تمام این افراد محترم، دست من در دست مادری مهربان قرار گرفت و زندگی من دوباره در مسیر آرامش افتاد و راه درست برایم نمایان شد.

خانم عزت عزیزم با تمام وجود و از صمیم قلب صورت‌مسئله اعتیاد را برایم باز کرد و بایدها و نبایدهای آن را به من آموزش داد. در غم و شادی من شریک شد و به من صبر و استقامت در این راه را نشان داد و آینده‌ای روشن را برایم تصویرسازی کرد تا بتوانم باز روی پایم بایستم، آرامش بگیرم و با کنترل روی خودم به مسیر مستقیم دست پیدا کنم. با گرفتن آموزش‌ها و کار کردن روی خودم که من هم از این مسئله آسیب روحی و روانی دیده بودم توانستم خودم را پیدا کنم و از آن آشوب درونی بیرون بیایم. وقتی آگاهی و دانایی من بالا رفت آنگاه توانستم بعد از خود به مصرف‌کننده‌ام کمک کنم. آموزش‌ها  مسیر را برای من باز کرد و نیازهایم را برطرف نمود.

امیدوارم شاگرد خوبی برای ایشان بوده باشم؛ در همین‌جا از ایشان که با تمام توانایی خود برای به آرامش رسیدن و کمک به حل مشکلات من تلاش کرد تا بتوانم با صبر و استقامت در رسیدن به هدفم گام بردارم تشکر و قدردانی می‌کنم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان را از خداوند بزرگ خواستارم.

 

نویسنده: همسفر پریسا لژیون خانم عزت(لژیون چهارم)

تنظیم و ویراستاری؛ همسفر زری لژیون خانم عزت( لژیون چهارم)

نمایندگی آکادمی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .