English Version
English

عمق فاجعه ، گفتگو با مسافر علی ،

عمق فاجعه ، گفتگو با مسافر علی ،

گفتگو با یکی تازه از رها شدگان : مسافر علی ، شعبه بهشهر

 

با سلام و خدا قوت لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان علی هستم یک مسافر ، تخریب : 15 سال ، آخرین آنتی ایکس : متادون - شیشه - قرص ، مدت سفر اول : 14 ماه ، روش درمان :DST، داروی درمان : شربت OT، راهنما : آقای بهرنگ نیالایی ، رهایی : 24 ساعت

 

 

چگونه با کنگره 60 آشنا شدید ؟

از طریق یکی از دوستانم که همکارم بود ، در کاسبی رقیبم بود ، ایشان آموزش‌دیده کنگره بودند ، سه چهار سال پیگیر این قضیه شدند تا بالاخره مرا به کنگره وصل کرد.

 

کمی از تخریب‌های زمان اعتیاد برای ما بگویید ؟ اوج تخریب‌ها برای شما چه بود ؟

به نظر خودم من به عمق فاجعه رسیدم و به عقیده خودم من آخرین میدان تاریکی‌ها را سک سک کردم و برگشتم ، به مرحله توهم بالا رسیدم حتی بعضی از توهمات خودم را برای کسانی که خودشان دچار توهم شده بودند را نمی‌توانم عنوان نمایم .توهماتم بسیار آزاردهنده بود که قابل‌گفتن نیست ، مدام صداهایی می‌شنیدم ، درگیر بودم ، هرلحظه امکان عصیان را داشتم و هرلحظه امکان این را داشت که کسی را بکشم و ازلحاظ جسمی هم به مرحله‌ای رسیدم که برای نیم ساعت انجام کاری باید شیشه می‌کشیدم و برای رفتن یک مسافت نیم‌ساعته برای رانندگی باید وسط راه می‌ایستادم شیشه مصرف می‌کردم تا بتوانم ادامه مسیر را بروم ، دست به خودکشی زدم که خدا را شکر موفق نشدم.

 

حس و حال امروز خودتان را در روز بعد از رهایی برای ما بازگو نمایید؟

من از دیروز با خودم فکر می‌کنم این حس و حال را کی تجربه کردم  ، این حس و حال را 6 سال پیش بعدازاینکه دخترم به دنیا آمد همچنین حالی داشتم . اگر بگویم امروز از آن روز حالم خوش‌تر است دروغ نیست.

 

 

آموزش‌های کنگره در زندگی شما چه نقشی دارد ؟

من ابتدا فکر می‌کردم در اینجا فقط اعتیاد درمان می‌شود ولی متوجه شدم در اینجا خیلی از صفت‌های بد من رو به درمان است و هم‌زمان با آموزش‌ها جاهایی که نقص داشتم برطرف شده و روند رو به بالایی داشتم ، از این قضیه خوشحالم که خیلی از صفت‌هایم همراه اعتیاد حل می‌شود و نیاز به‌زور اضافی ندارد .

 

یک مسافر باید چگونه جبران خسارت‌های اعتیاد را انجام دهد ؟

به نظر من جبران خسارت باید از خود انسان شروع شود ، اول باید بتوانی خودت را ببخشی ، جسم خودت را بهبود بدهی ، یعنی باید ابتدا جسم را به تعادل برسانی  تا بتوانی نسبت به دیگران جبران خسارت نمایی وقتی در حالت تعادل قرار گرفتی می‌توانی جبران خسارت از خانواده و اجتماع و سپس نسبت به‌کل هستی انتقال دهیم.
 

کلام آخر ؟

من فکر می‌کنم وقتی من با آن حال خراب در اینجا درمان شدم ، دیگرکسی نمی‌تواند بگوید که من در کنگره نمی‌توانم درمان شوم ، دوست دارم تمام کسانی که می‌خواهند به درمان برسند با کنگره آشنا شوند تابه‌حال خوش امروز من برسند و جا دارد در اینجا از جناب آقای مهندس و راهنمای بسیار عزیزم آقای بهرنگ تشکر نمایم که ایشان خیلی برای من زحمت کشیدند ، به نظر من خیلی قدرت می‌خواست تا کسی بتواند مرا به رهایی برساند بازهم از ایشان بسیار سپاس گذارم.از ایجنت محترم  آقای محمود عموزاد بسیار سپاس گذارم من با آن حال خراب تهران نمی توانستم بروم ولی ایشان این مسیر را هموار کردند که شعبه بهشهر راه اندازی شد تا من هم بتوانم رهایی را تجربه نمایم .

 

از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاس گذارم.

تهیه گزارش : مسافر مهدی مرندی

منبع : نمایندگی بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .