English Version
English

مراسم تقدیر از راهنمایان و معارفه ایجنت جدید نمایندگی صالحی

مراسم تقدیر از راهنمایان و معارفه ایجنت جدید نمایندگی صالحی

جلسه چهاردهم از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی آقای محمد صداقت، نگهبانی آقای حسین و دبیری آقای قاسم با دستور جلسه هفته راهنما روز پنج‌شنبه مورخ 1395/02/09 رأس ساعت 17:00 آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

من امروز خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم و هفتۀ راهنما را به همه راهنمایان که صادقانه خدمت می‌کنند تبریک میگویم. من بارها این را بیان کردم که همیشه، 80 درصد بار مشکلات یک نمایندگی بر دوش راهنما می‌باشد و 20 درصد دیگر هم روی دوش بقیه بچه‌هاست. چون این راهنماست که به رهجویش آموزش می‌دهد و او را پرورش می‌دهد که این‌گونه تمام رفتارش منظم باشد و این تغییرات همگی به خاطر زحمت‌هایی است که راهنما بر دوش دارد. شاید فکر کنید که همین دو یا سه ساعت باشد که شما اینجا حضور دارید، ولی یک راهنما هر جا که باشد، حتی در محیط کار و منزل خود به تک‌تک رهجویان خود و اعمال آن‌ها فکر می‌کند و اینکه چگونه به رهجوی خود برنامه دهد یا چه برخوردی داشته باشد.

زمان‌هایی وجود دارند که ممکن است راهنما در یک شرایط خاصی قرار بگیرد که خیلی حساس باشد؛ زیرا با یک حرف اشتباه، ممکن است باعث شود که رهجو از کنگره برود و این امر حساسیت کار راهنما را بالاتر می‌برد و اگر راهنما تصمیم اشتباهی بگیرد، خودش دچار عذاب وجدان می‌شود. پس یک تصمیم اشتباه مسیر یک رهجو را عوض می‌کند. کار راهنمایی، کار معلمی می‌باشد و بسیار مقدس است زیرا که بدون هیچ دستمزدی، بدون هیچ منتی و بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت می‌کنند. پس می‌توان این هفتۀ راهنما را بسیار مقدس در نظر گرفت و من باید از راهنمای خودم در این هفته تشکر کنم.

من با عملکرد درست خودم می‌توانم از راهنمایم تشکر کنم. یک راهنما از من می‌خواهد که از اشتباهات خود کم کنم و همین‌طور به قوانین احترام بگذارم. مسئله مهمی که وجود دارد این است که هیچ راهنمایی از رهجوی خود توقع مادی ندارد و نخواهد داشت. پس چه چیزی وجود دارد که یک راهنما از کار و زندگی خود میزند و به کنگره 60 خدمت می‌کند؟ این خود راهنما است که درک کرده که چه چیزهایی در زندگی خود با این خدمت بی‌منت کسب کرده است؛ بنابراین راهنمایی و به تعادل رساندن انسان‌ها یک ارزش بسیار بزرگ است که با کلام بیان نمی‌شود.

در انتهای جلسه از راهنمایان نمایندگی صالحی، طی تقدیرنامه‌ای تشکر و قدردانی به عمل آمد. در ضمن، مراسم معارفه آقای علیرضا زرکش، ایجنت جدید این نمایندگی نیز با حضور دیده‌بان محترم، آقای مجید سلامی برگزار گردید.

 

 

عکاس : مسافر تهمورث
تهیه گزارش : مسافر قاسم
نگارنده در سایت : مسافر مجتبی
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .