English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

جلسه هفتم از دور یازدهم لژیون ویلیام ال وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST) با نگهبانی آقای حسن رحمانی  ، دبیری آقای علی و استادی آقای علی رضوانی در تاریخ 95/2/3 با دستور جلسه آداب معاشرت و بی ادبی ، تعادل و بی تعادلی ،  راس ساعت 8 در محل پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 تشکیل گردید.

تمام دستور جلسات كنگره با توجه به ساختارهای اعتیاد و علم اعتیاد در نظر گرفته‌شده‌اند. همه دستور جلسات هدف‌دارند و هدف این است كه ما با استفاده از آن‌ها به تعادل نزدیك شویم. در اعتیاد یك سری ساختارها در ما شكل می‌گیرند كه متأسفانه این ساختارها منفی هستند. هدف ساختارها حفظ و بقا، و رشد و توسعه است. به همین دلیل در زمان اعتیاد ساختارهای منفی درون ما به‌قدری قوی شده بودند كه زندگی ما را مختل كرده بودند. بحث امروز ما ادب و تعادل است. اعتیاد انسان را از تعادل خارج می‌کند. در ابتدای مصرف من فكر می‌کردم كه مواد من را به تعادل رسانده. وقتی مواد مصرف می‌کردم حالم خوب می‌شد، حرف می‌زدم، وارد جمع می‌شدم و... اما این تفكر از روی جهل من بود. به‌مرورزمان دیدم كه مواد مخدر نه‌تنها من را به تعادل نرساند،‌بلكه به اوج بی‌تعادلی رسیدم. 

ادب به معنای دانش است، معاشرت هم یعنی هم‌زیستی. آداب معاشرت یعنی دانش هم‌زیستی. مثل لباس پوشیدن، رانندگی كردن، صحبت كردن، غذا خوردن و... ما باید دانش هم‌زیستی را بلد باشیم چون در اجتماع در حال زندگی هستیم. مسئله ادب مستقیماً با تعادل در ارتباط است. اگر ما در بی‌تعادلی باشیم آداب معاشرت را رعایت نخواهیم كرد. برای مثال شخصی كه خمار است،‌آداب معاشرت برای او مفهومی ندارد. حال در كنگره، با آموزش‌هایی كه دریافت می‌کنیم، دانش خود را بالا می‌بریم و این دانش، ما را به تعادل نزدیك می‌کند. تعادل، با آموزش و تكمیل مثلث درمان اتفاق می‌افتد. جسم، روان و جهان‌بینی باید به نقطه خوبی برسد تا به تعادل نزدیك شویم.

وقتی تعادل نداشته باشیم باعث عذاب خود و اطرافیان می‌شویم، ما اگر بتوانیم به نکات کوچک و جزئی توجه کرده و عمل نماییم، کم‌کم می‌توانیم به شخصیت دیگری تبدیل شویم و از شخصیت افیونی رها شویم، هر چیزی در هستی حرمتی دارد و ما در هر مکان و با هر اشخاصی که باشیم، باید حریم و حرمت اشخاص و جایگاه‌ها را حفظ کرده که تا حد امکان صلح و آرامش در آن مکان حاکم باشد و این همان ادب و تعادل است.

وقتی همگی مسافران کنگره 60، در بیرون از کنگره نیز آموزش‌ها را به عمل تبدیل می‌کنند، موضوعی بسیار با ارزش است. این مطلب خودش تزکیه و پالایشی است که ما همه به دنبال آنیم. امیدوارم روزی کنگره به‌جایی برسد که همه دنیا به زبان بیاورند که کنگره 60 در درمان اعتیاد حرف درست را می‌زند. واقعاً اعضای کنگره 60 در همه‌جا اصول آداب معاشرت را رعایت می‌کنند و ما هیچ‌وقت شاهد برخوردهای نامناسب در جمعه‌های کنگره 60 در پارک طلاقانی نیستیم.امیدوارم کنگره 60 همیشه رو به تعالی حرکت کند.

شخصی که خمار باشد ( یعنی کسی که سیستم بیوشیمیایی بدنش به‌درستی کار نکند ) از تعادل خارج می‌باشد و درنتیجه همیشه عصبی است و سریع عصبانی می‌گردد.یکی از نیروهایی که می‌تواند به من کمک کند تا ضلع جهان‌بینی من بدون آسیب بتواند رشد کند رعایت حرمت‌های کنگره 60 است. این حرمت در کنگره 60 به ما کمک می‌کند تا به تعادل برسیم.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .