English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ 95/02/03

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز خانم ها مورخ   95/02/03

لژیون لیدی جونز سرکار خانم زهرا رضايي با دستور جلسه: آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی و تعادل در امر تغذیه در نمایندگی پارک طالقانی، رأس ساعت 8:30 در تاریخ 95/2/3 آغاز بکار نمود.


در ابتدای جلسه خانم زهرا، راهنمای لژیون جونز در خصوص دستور جلسه توضیحاتی بیان نمودند.

 ما باید قبول داشته باشیم، چاقی یک ضد ارزش است و این ضد ارزش ما را به‌تدریج ناتوان کرده است. چون ما آداب غذا خوردن را بلد نبودیم. هرچه ما قوی‌تر می‌شویم، نیروهای بازدارنده ما هم قوی‌تر می‌شوند.
غذا خوردن درست، تفکر درست، نتیجه آن حس خوب است؛ یعنی هدف من مشخص باشد. جهت من مشخص باشد و این شوخی‌بردار نیست.
در ادامه اعضای لژیون در خصوص دستور جلسه مشارکت نمودند و سؤالات خود را نیز بیان نمودند.


مشارکت:

من در این پله، احساس می‌کنم، حالم از درون خوب نیست و بازور ورزش می‌روم.

استاد:

ما باید آداب سفر را بجا بیاوریم. ما قبلاً روش زندگی درستی نداشتیم. دلمان می‌خواست خودمان را مثل یک مانکن ببینیم ولی هرچه تلاش می‌کردیم، درست جلو نمی‌رفت؛ زیرا قبلاً آنچه انجام می‌دادیم، تلاشمان به دانایی مؤثر تبدیل نمی‌شد.

ما می‌دانیم ورزش خوب است و از اضلاع مثلث درمان است. می‌دانیم ورزش باید منظم باشد و الا جواب نمی‌گیریم. ما باید آب کافی بخوریم. ساعت مشخصی برای ورزش کردن داشته باشیم. حتماً تحرک داشته باشیم و تعرق داشته باشیم. آن موقع ناتوانی ما به توانایی تبدیل می‌شود و دیگر بعد از ورزش کسل نیستیم.
باید گردش انرژی اتفاق بیفتد تا اکسیژن کافی به بدن ما برسد. تا احساس نشاط بکنیم.
 وقتی ما مطمئن هستیم، سر ساعت غذا می‌خوریم. ما قبلاً این کار را نمی‌کردیم
اگر احساس کسالت می‌کنیم، باید بر آن غلبه کنیم. سیستم انسان به تنبلی گرایش دارد.
ما قبلاً شب تا صبح بیدار بودیم، اگر تا ظهر هم می‌خوابیدیم، غروب هم دوست داشتیم، بخوابیم.
سبد غذایی ما ساختار درستی نداشت. یک‌دفعه نمی‌شود سبد غذایی ما پر از سبزی و مواد غذایی سالم و تازه باشد. ولی می‌توانیم هر وقت سبد غذایی خود را پر می‌کنیم سراغ غذاهای تازه و سالم برویم. الآن دیگر در سبد غذایی ما نوشابه چند لیتری نیست.

ما قرار است با توجه این کار را بکنیم و قطعاً این اتفاق می‌افتد. در تفکرمان از فکر منفی دوری‌کنیم. توجه خود را به غذا بدهیم. در سفر دوم نیروهای منفی بیشتر فعالیت می‌کند. گاهی ما در سفر دوم خدای‌نکرده دچار منیت می‌شویم. نفس اماره همیشه دنبال تخریب است. گاهی تصویر مطلوب از ذهنمان می‌رود و حس چربی نداشتن به ذهن می‌آید، یعنی فرمان برای داشتن چربی ما باید توجهمان به فرم مناسب و اندام متناسب باشد. این توجه کردن و زوم کردن خیلی مهم است، این در خیلی از مسائل دخیل است. ما این غذا را در جهتی می‌خوریم که مثلاً آن گودی کمر باشد. ما با چربی‌ها نمی‌جنگیم.



مشاركت:

سالاد، سبزي‌ها و ماست را چه زماني بايد بخوريم؟

استاد:

ما سالاد را باید قبل از وعده غذایی بخوریم، زیرا بافت آن خیلی تازه هست. وقتی سالاد را خوب بجویم، تازگی و طراوت آن را سلول‌ها جذب می‌کنند و از درون احساس تازگی و سبک بودن داریم. ماست را روی غذا یا بعد از غذا بخوریم. خوردن سبزی لابه‌لای غذا ایرادی ندارد. ولی توجه داشته باشیم که خوب بجویم تا هضم آن آسان باشد.
حتماً غذای خود را به شکل دارو بخوریم؛ و اگر بین سالاد و غذا خوردن ده دقیقه یا یک ربع فاصله باشد، بهتر است. برای جویدن غذا 20 تا 25 دقیقه زمان بگذاریم


مشارکت:

من قبل فقط یوگا کار می‌کردم ولی یک هفته هست که در کلاس بدن‌سازی ثبت‌نام کرده‌ام و منظم و با برنامه ورزش می‌کنم و برای ورزش خودم وقت می‌گذارم.

استاد:

ما بستر را باید فراهم کنیم. در اصل ما داریم به زیبایی و تناسب‌اندام فکر می‌کنیم. وقتی ما برای خودمان ارزش قائل می‌شویم، این را سلول‌هایمان می‌فهمد. سلول‌ها تازنده هستند، خودشان را می‌سازند؛ و سلول‌های بدن خودشان را ترمیم می‌کنند؛ و ما جذب غذاهایی می‌شویم که برای سلامتی ما خوب است.

خوراکی‌ها و غذاهای سالم مصرف می‌کنیم و به بدنمان فرمان می‌دهیم که خوب شود. ما که از پس این‌همه مشکلات زندگی برآمدیم، از پس این هم حتماً برمی‌آییم. نگران نباشید، محکم و قوی عمل کنید.
فرهنگ چاقی، یک فرهنگ دیگری بود. ما در دعا می‌خوانیم که ” خداوندا تاریکی‌ها را تجربه کرده‌ایم، ما را با روشنایی‌ها آشنا کن.” ما در دوران چاقی فرم راه رفتن و نشستن ما چاق گونه بود. 11 ماه طول می‌کشد تا تغییر کنیم و در سفر دوم هم بهتر می‌شویم؛ توانایی‌های ما جاهایی واقعاً نمود پیدا می‌کند. مثلاً شام جایی هستیم که انواع و اقسام غذاها هست.
ولی ما انتخاب می‌کنیم. ما احساس می‌کنیم، توانا شده‌ایم. ما خوشحال می‌شویم. اینجا است که احساس می‌کنیم توانا شده‌ایم و به‌اندازه‌ای که نیاز داریم، می‌خوریم. گاهی با طمع و ولع جذب غذا می‌شویم؛ گاهی وعده به ما می‌گوید، من مال شما هستم، تو باید مرا بخوری.

مشارکت:

اگر ساعت باشگاه ورزشی من بامیان وعده یا شامم یکی شود، چه باید کرد؟

استاد:

می‌توانید خوراکی سبکی مانند کمی گردو یا چهارمغز بخورید.

مشارکت:

من چای زیاد می‌خورم، ولی آب نه.

استاد:

زیرا شما چای را جایگزین آب کرده‌اید. ولی آب، واقعاً آب است. ما در روز هر وقت احساس تشنگی کردیم، حتماً آب بنوشیم. یکتا یک و نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا آب بنوشیم. ما باید از آب اشباع بشویم. در چهارمغز خود حتماً مویز را بگنجانید.

صبح که بیدار می‌شویم، آب‌لیمو عسل بخوریم. این موجب می‌شود سیستم گوارشی ما سموم و ترشحات خود را خارج کند. ما چای خود را ترجیحاً با عسل شیرین کنیم. چای را قبل یا بعد از صبحانه بخوریم و همراه لقمه‌های صبحانه چای ننوشیم. صبحانه از تخم‌مرغ آب پز، مربا، کوکو، عدسی و کره محل استفاده کنیم. صبح‌ها پنیر ترجیحاً نخوریم. در صورت خوردن پنیر همراه با سیاه‌دانه، نعنا، کنجد و یا روغن‌زیتون باشد. پنیر را با تخم‌مرغ نخوریم.

پيشاپيش هفته راهنما را به تمام راهنمایان کنگره 60 این قایقان نجات راه زندگی تبریک و تهنیت می‌گوییم.


 

تهیه گزارش: مسافر لیدی جونز رقیه
ویراستاری و عکس: مسافر لیدی جونز زری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .