English Version
English

می روم تا برسم

می روم تا برسم

انسان در هر جایگاهی قرار داشته باشد چه خوب و چه بد و چه بحرانی در هر شرایطی باید حرکت کند و این حرکت همیشه از یک  نقطه شروع می‌شود. حتی آفرینش طبیعت و کائنات هم از یک نقطه شروع‌شده و به‌آرامی پیش رفته! به عبارتی هیچ حرکت موفقی جهشی نیست و نیاز به تفکر، آموزش و حرکت در مسیر درست دارد. قرار گرفتن در مسیر درست مهم‌ترین قسمت یک حرکت هست. شاید همه درزمینهٔ هایی تجربیاتی داشته باشیم که پس از پیمودن مسیری پی برده‌ایم که به بیراهه می‌رویم.

بعد از انتخاب مسیر درست زمان شروع حرکت می‌رسد.

حرکتی برای رفتن و رسیدن!

درست است که دربرداشتن اولین قدم‌ها هدف را در دوردست می‌بینیم ولی بالاخره با شروع حرکت و رفتن است که می‌رسیم ...

برای این منظور یعنی رفتن و رسیدن باید هدف را ترسیم کنیم و مهم این است که شما بخواهید و تصمیم درست بگیرید و شروع کنید؛ مانند حرکت برای شروع کاری جدید ، ادامه‌ی تحصیل ، تشکیل خانواده و یا شروع یک سفر ! سفری که هم سخت است و هم سهل . شروع سفری از تاریکی به‌سوی نور ...

زمان هم یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در شروع و حرکت برای کاری هست . چون گاهی تأخیر و از دست دادن زمان سبب می‌شود چندین روز و حتی چندین سال عقب بیفتیم که شاید جبران‌ناپذیر هم باشد .

برای درمان اعتیاد هم باید به‌موقع حرکت را شروع کنیم تا پس از گذراندن پروسه‌ی زمانی معینی بتوانیم به هدف برسیم . . این قانونی است برای تمام مراحل و مسائل در کائنات !

یعنی ابتدا باید کشت را انجام دهیم و پس از رسیدگی و مراقبت‌های ویژه و طی فرآیند زمانی خاص محصول را برداشت کنیم . حال این محصول می‌تواند مادی یا معنوی باشد و باید بدانیم آنچه کاشته‌ایم همان را درو خواهیم کرد .

گندم از گندم بروید ، جو ز جو !

آغاز حیات ساختن است ، تا ساختن ادامه دارد حیات هم ادامه خواهد داشت .... و این یعنی حرکت ! و این حرکت ادامه خواهد داشت حتی بعد از زندگی این دنیا و حلقه‌های دیگر !

این حرکت زمانی مختل شده و متوقف می‌شود که تحت نیرویی به نام نیروی بازدارنده قرارگرفته شود . نقاط حساس و ضعف ما همیشه در مسیر هدف این نیروهای بازدارنده قرار دارند که اگر این حرکت به حالت سکون درآید در هر پست و مقام و منزلتی باشیم سقوط خواهیم کرد !  

پس شروع هر حرکتی از نقطه‌ای آغاز می‌شود و هر نقطه ما را به‌تدریج به‌سوی هدفمان هدایت می‌کند و رسیدن به هدف همراه با " ایمان و عشقِ رسیدن " ممکن خواهد گشت .  

با سپاس : همسفرمنیره

شروع از یک نقطه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .