English Version
English

گزارش لژیون لیدی جونز در پارک نمایندگی ورزش اصفهان

گزارش  لژیون لیدی جونز در پارک نمایندگی ورزش اصفهان

سومین لژیون لیدی جونز(درمان چاقی)  به استادی مسافر علی حجازی در پارک نمایندگی ورزش اصفهان روز جمعه مورخه 95/1/27 ساعت9 صبح با دستور جلسه : وادی هشتم و کلیاتی راجع به لژیون جونز و نیز وادی اول شروع بکار نمود.                                         

سخنان استاد:

استاد در ابتدا با یادآوری اینکه این اولین جلسه بهار امسال می‌باشد فرارسیدن عید را به همه مسافران تبریک گفتند. ایشان فرمودند که درون ما هم بهار است مثل وقتی‌که سلول‌های فرسوده بدن ما با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند و مواد اضافی بدن به کبد رفته و در آنجا پاک‌سازی می‌شوند. دستور جلسات لژیون جونز مطابق با دستور جلسات هفتگی کنگره می‌باشد ولی با توجه به اینکه این لژیون به‌تازگی آغاز به کار نموده است ،امروز بیشتر کلیاتی راجع به لژیون جونز و نیز وادی اول و مبحث تفکر بیان می‌کنیم.

لژیون جونز باید لژیون بانشاطی باشد چراکه ما در آن ورزش راداریم و سه پارامتر سلامتی، شادابی و تناسب‌اندام در آن مطرح است. همان‌طور که همه مباحث و حرکت‌های ما در کنگره نظیر سفر ایکس و ویلیام وایت با تفکر آغاز می‌شود، ابتدای آغاز نامه آقای زرکش نیز با بحث تفکر شروع‌شده است. اگر ما وادی اول را اجرا نماییم زندگی ما به‌کلی تغییر می‌کند. آن چنانکه که آقای مهندس فرموده‌اند اگر فقط همین یک وادی را به‌درستی درک و پیاده کنیم برای ما بس است. خوب است که در آغاز راه سفر جونز مدتی... مثلاً یک هفته به‌درستی تفکر نماییم که اصولاً در کجای کار قرار داریم و می‌خواهیم چکار بکنیم. اگر خوب بیندیشیم می‌بینیم که چاقی یک ضد ارزش است. وزن اضافه هم مانند سوءمصرف مواد مخدر و یا دخانیات یک‌چیز اضافی است که می‌تواند ناشی از مصرف غذای اضافی باشد و بایستی آن را رها کنیم. با تفکر می‌بینیم که هرچقدر کمر ما پهن‌تر شود حرکت کردن برای ما سخت‌تر می‌شود و درنتیجه زندگی دشوارتری خواهیم داشت.

درگذشته ما به طرق مختلف به آناتومی خود صدمه زده‌ایم. مثلاً اگر به نشستن یا ایستادن خود دقت نماییم می‌بینیم که یکی از شانه‌هایمان افتاده است چراکه در طی سالیان همیشه کیف و سائل سنگین را فقط با دست راست حمل می‌کرده‌ایم. اگر اول خوب فکر کردیم و باور کردیم که اضافه‌وزن یک امر ضد ارزشی است آن‌وقت پای آن می‌ایستیم که هر طور شده برای آن کاری انجام دهیم. پس گام اول پذیرش این است که چاقی ضد ارزش است.

در اعتیاد قبح اجتماعی مطرح است ولی در غذا خوردن این نیست و هر جا می‌رویم به ما خوراکی تعارف می‌کنند و مثلاً اگر کم‌غذا بخوریم می‌گویند مگر کسالتی هست که اشتها نداری! البته رد کردن دست دیگران نیز پسندیده نیست و مثلاً وقتی به ما شیرینی تعارف می‌کنند باید برداشته و گوشه بشقاب بگذاریم ولی فقط کمی از آن را بخوریم. ما باید در خوردن به‌فرمان عقل برسیم تا بدانیم چه مقدار، چه چیز و چه زمان بخوریم. درنهایت آموزش‌های کنگره ما را بیدار می‌کند و آن زمان دیگر نمی‌توانیم خود را به خواب بزنیم. حال که ما مواد مخدر و سیگار را کنار گذاشته‌ایم طول عمرمان قطعاً زیاد می‌شود و راز اینکه بازهم بر آن بیفزاییم تغذیه درست است.

مهم است تا ابتدا حرکت خود را از روی تفکر آغاز کنیم و  نه از روی شور و هیجان زودگذر. غذا برای انسان خیلی جاذبه دارد ولی این نیاز بدن نیست بلکه چشم ماست که گرسنه است. ما نباید از برخی مواد غذایی مثل کره و یا حتی دنبه فرار کنیم. نکته این است که  به‌جای افراط‌وتفریط، به‌اندازه مصرف نموده و تعادل را رعایت کنیم. متأسفانه ما کلاً یک‌چیزی را کنار می‌گذاریم و یا اگر به ما گفتند فلان چیز خوب است بیش‌ازاندازه از آن مصرف می‌کنیم. مثلاً کره بسیاری از ویتامین‌ها و مواد موردنیاز بدن رادار است یا با مصرف دنبه بسیاری از چربی‌های مضر بدن دفع می‌شود. غذایی مثل آبگوشت یکی از بهترین غذاهایی است که ما در کشور خودداریم. ولی به‌شرط اینکه همه این‌ها به مقدار کافی باشد مثلاً اگر امروز صبحانه کره خوردیم فردا صبح پنیر بخوریم. اینجا مسئله میان وعده‌ها نیز خیلی مهم است.

مهم‌ترین اصل در سفر جونز تغییر دیدگاه است تا درمان ما ماندگار باشد وگرنه اگر هم موفق به کاهش وزن شدیم پس از مدتی به دلیل برگشت به تغذیه نامناسب، دوباره چاق خواهیم شد. اساس هستی برنظم است پس برای کاهش وزن نیازی به‌زور زدن نیست بلکه کافی است تا برنامه منظمی داشته باشیم. بدن ما خیلی هوشمند است و مثلاً اگر ما میان وعده مصرف نکنیم بدن احساس می‌کند که ممکن است غذا به آن نرسد و در اثر سندروم محرومیت شروع به ذخیره کردن مواد غذایی و درنتیجه ایجاد اضافه‌وزن می‌کند.

ما باید اینجا یک‌رشته ورزشی انتخاب کنیم که تمام عمر همراهمان باشد. برای اینکه به استخوان‌های ما فشار نیاید باید با ورزش عضلاتمان را بسازیم. اما زیاده‌روی در ورزش هم ممکن است اثر عکس بدهد چراکه بدن به خاطر پیش‌بینی فعالیت زیاد، شروع به ذخیره‌سازی می‌کند و کالری‌ها را نمی‌سوزاند. یا در اثر عجله در ورزش، بدن فرصت سوزاندن چربی‌ها و ساختن عضلات را پیدا نکرده و به‌اصطلاح بدن می‌سوزد. لذا ما یک روز ورزش می‌کنیم و یک روزبه بدن استراحت می‌دهیم تا بدن شروع به ذخیره‌سازی نکند. ورزش ما حتماً باید منجر به تعرق شود. خیلی از سموم بدن مثل پروتئین‌های اضافی توسط تعرق از بدن خارج می‌شوند. نمک موجود در عرق نیز خود اثر گندزدایی داشته  و مانع از تعفن این مواد دفعی می‌گردد.

استاد در پایان فرمودند:

عموماً پیام سیر شدن بین 15 تا 20 دقیقه پس از آخرین لقمه به ما می‌رسد پس لازم است به این نکته توجه داشته باشیم تا دچار زیاده‌روی نشویم. ابتدای غذا را می‌توانیم با خوردن یک سالاد بدون سس آغاز کنیم تا علاوه براثر زدودن سموم، با اشغال بخشی از حجم معده مانع زیاده‌روی ما در خوردن وعده اصلی نیز گردد. جویدن کافی یکی از مهم‌ترین موارد غذا خوردن است که لازم است رعایت گردد. جویدن آدامس می‌تواند باعث آزاد شدن سروتونین دردهان و درنتیجه کاهش استرس گردد. اگرچه ممکن است چند دقیقه آدامس جویدن بعد از خوردن یک غذای نفخ آور و سنگین به هضم غذا کمک کند ولی حواسمان باشد تا در آن زیاده‌روی نکنیم آن‌هم با شکم خالی چراکه به خاطر ترشح زیاد اسید می‌تواند مشکل‌ساز شود. ما درکل سه وعده اصلی غذایی و نیز سه میان وعده‌داریم که البته وعده آخر شب که پس از شام می‌باشد قابل‌حذف است.

 در انتها استاد فرمودند که لازم است تا بچه‌ها آغاز نامه را از روی سایت و یا نشریات تهیه‌کرده و شروع به مطالعه نمایند. همچنین فرمهای اطلاعات شخصی، توزیع شد تا متقاضیان جهت ثبت‌نام، آن‌ها را پرکرده و جلسه بعدی که دو هفته دیگر خواهد بود همراه بیاورند.

 

 نویسنده:مسافر رضا

تهیه وبلاگ ورزشی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .