English Version
English

کنگره 60 نایب قهرمان سوپر لیگ راگبی کشور شد

کنگره 60 نایب قهرمان سوپر لیگ راگبی کشور شد
روز جمعه 23 بهمن ماه زمین شماره 4 ورزشگاه آزادی شاهد برگزاری دیدار فینال سوپر لیگ راگبی پانزده نفره (فیفتین) کشور به میزبانی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 بود.
این دیدار تماشایی مابین تیم شیراز و تیم کنگره 60 که متشکل از رهایافتگان مصرف کننده بودند برگزار گردید، که در پایان این تیم شیراز بود که توانست عنوان قهرمانی کشور را به سختی از آن خود کند.
 
 
کنگره 60 که پیش از این بارها میزبان مسابقات رشته‌های ورزشی مختلف بوده، حال نامی آشنا در حیطه ورزش کشور چه در میدان‌های مبتدی و چه در مسابقات ملی و حرفه‌ای می‌باشد و این بار هم از دفعات گذشته مستثنا نبوده و میزبانی شایسته برای این دوره از مسابقات لیگ برتر راگبی کشور شد.
برنامه ریزی‌های انجام این دیدار که به نوعی حسن‌ختام مهمترین رویداد داخلی راگبی کشور هست، از مدت ها قبل در دستور کار انجمن راگبی و کنگره 60 قرار گرفته بود. 
سوت آغاز این دیدار در ساعت 11:30 صبح با حضور مسئولین انجمن راگبی و مشتاقان این ورزش به صدا درآمد.
 
 
یک سوی این دیدار تیم شیراز بود که از تیم های مطرح راگبی کشور است و ملی پوشان بسیاری را در ادوار گوناگون راهی تیم ملی کرده. 
 
 
در سویی دیگر هم تیم کنگره 60، که از مسافران و همسفران تشکیل شده است. مسافرانی که روزی چنان درگیر مصرف مواد مخدر بودند که شاید کمتر کسی امید به زنده ماندن آنان داشت و همسفرانی که از ترکش‌های بی‌امان آسیب‌های یک فرد مصرف کننده اگر تخریبی بیش از آنان تجربه نکرده باشند کمتر هم ندیده‌اند. اما حال در عین ناباوری تماشاگران این دیدار تیمی حرفه‌ای و بااصلات را در جلوی چشم خود می‌بینند که باورش برای  هرکسی قابل هضم نخواهد بود.
 
 
در همان ابتدای مسابقه این تیم شیراز بود که توانست خود را به عنوان تیم برتر به حریف دیکته کند و بالاخره این برتری باعث شد در دقیقه 10 اولین امتیاز بازی را بدست آورد.
کیفیت و جدیت این دیدار به شایستگی درخور فینال مسابقات لیگ برتر کشور بود و به سادگی انتظار طرفداران این ورزش پرشور را برآورده می‌کرد. 
 
 
بعد از گذشت دقایق ابتدایی تیم کنگره 60 توانست نبض بازی را در دست بگیرد و در دقیقه 20 اختلاف نتیجه را به سود خود افزایش داد تا نتیجه بازی به 7 بر 3 تغییر کند.
این روند ادامه داشت تا اینکه در دقایق پایانی نیمه اول با یک ضربه پنالتی تیم شیراز اختلاف را به حداقل رساند و نیمه نخست 40 دقیقه‌ای این دیدار با نتیجه 7 بر 6 به سود تیم کنگره 60 پایان یافت. پس از گذشت استراحت دو تیم به زمین مسابقه بازگشتند. 
 
 
در نیمه دوم این بار تیم شیراز بود که توانست برتری خود را نشان دهد و پس از حملات فراوان توانست امتیاز خود را به 16 افزایش دهد.
 
 
دقایق پایانی این دیدار علیرغم حملات بی امان تیم کنگره 60 برای جبران نتیجه، بازی با برتری نتیجه به سود شیراز ادامه پیدا کرد تا اینکه در ساعت 13:15 با شنیدن سوت پایانی، سوپر لیگ راگبی کشور قهرمان خود را شناخت.
 
 
در مراسم اختتامیه که با حضور دکتر آقابیک رئیس انجمن راگبی، آقای سلامی مدیر باشگاه کنگره 60 و رئیس هیئت راگبی استان تهران و همچنین دکتر داوودی رئیس سازمان لیگ راگبی کشور برگزار گردید، پس از اهدای جوایز و مدال‌ها، اعضای تیم شیراز کاپ قهرمانی این مسابقات را به شایستگی  بالای سر خود بردند و تیم کنگره 60 به عنوان نایب قهرمانی این دوره دست یافت.
 
 
اما حال شاید باور ورزشی کنگره 60 "یا می‌بریم یا می‌آموزیم" به تفکر خیلی‌ها یک شعار یا بلوف باشد، چون دیگر در باور کسی نمی‌گنجد که تیمی اینگونه پا درعرصه حرفه‌ای پا گذاشته باشد و به دنبال برد و باخت و نتیجه بازی نباشد. 
آری باورش کار هرکس نیست...
 
در پایان از بنیان کنگره، آقای سلامی مدیر باشگاه کنگر 60، آقای مازیار اعرابی ایجنت باشگاه راگبی کنگره 60 و تمامی اعضای تیم راگبی که بی هیچ چشم داشتی خود را وقف رساندن پیام رهایی به جهانیان کرده اند، صمیمانه تشکر به عمل می‌آوریم.
 
همچنین خسته نباشید به تیم خبری کنگره 60:
خانم شانی دژاکام، آقایان حسام موفق، احمد شریفیان، احسان جلیلیان، حامد خزائی‌پور، حسام قلعه‌وند، مهدی پارسا و اهورا.

 
پایان خبر / کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .