English Version
English

پازل

پازل
 زندگی هریک از ما مثل قطعات یک بازی معمایی است. درست مثل یک پازل! ما قطعه های کوچک این پازل را کنار هم می چینیم و هر چه که قطعه های بیشتری کنار هم چیده می شوند تصویر زندگی واضح تر و کامل تر می شود. ما قبل از تکمیل این تصویر زندگی اصلا نمی توانیم حدس بزنیم که پس از کنار هم قرار دادن این قطعات چه شکلی درست می شود. در حین تکمیل این بازی هم گاهی اوقات دچار مشکل می شویم، ممکن است قطعه ای را پیدا کنیم که در کنار قطعات دیگر جور نمی شود. پس از چند بار امتحان هم ممکن است آن قطعه را کنار بگذاریم چون با هیچ یک از قطعات دیگر بازی جور نیست یکیش مثل همین اعتیاد.
                                                                    
در بازی معمایی زندگی هر یک  از مانیز همین طور است. بیشتر قطعات چنان به زیبایی در کنار یکدیگر جفت و جور می شوند که زندگی به شکل واضح و زیبایی پدیدار می شود.و گاهی اوقات هم برعکس ؛ حالا ما نمی توانستیم این بخش تلخ (اعتیاد) را از بازی زندگی خارج کنیم و اعتیاد مسافرانمان هم جزیی از قطعات پازل زندگی ما بودند و بارها وبارها برای درمان آنها اقدام کرده ایم و در کنار بقیه قطعه های زندگی آنقدر این طرف و آن طرف زده ایم(همان درمانهای پی در پی را می گوییم ) تا این قطعه  هم مثل بقیه قطعات جای خودش را پیدا کند .
 
اگر زندگی را مثل یك پازل و جورچین كه فرض كنیم، باید هر قطعه ای را درست بگذاری سرجایش تا آخر سر، یك شكل درست و درمان از كار در بیاید. قطعه های زندگی، آدم ها و اتفاق ها و دوراهی ها هستند كه با تصمیم ها و انتخاب های ما تعیین می شوند. به هركدامشان كه می رسی باید بدانی متعلق به كجای پازل است. ما باید مواظب باشیم چه همسفران چه مسافران آدم ها را در جاهای اشتباهی از زندگی خود قرار ندهیم. بعضی از آدم ها مال بالای صفحه اند، بعضی ها مال پایین آن. بعضی ها را همان طوری كه هستند باید بخواهی و بعضیها را باید برعكس كنی تا درست دربیایند. بعضی ها خوش آب و رنگ و خوش فرمند، اما اگر سرجایشان نباشند كل زندگی را بدتركیب می كنند و به هم می ریزند.
 
اتفاق ها هم همین طور. بالا و پایین دارند، پررنگ و كمرنگ دارند، كوچك و بزرگ دارند، اما مهم ترین نكته شان همین است كه درست سرجای خودشان قرار بگیرند، درست سر موقع خودشان اتفاق بیفتند.
 
اگر حواست به همه این چیزها باشد، بالاخره روزی می رسد كه بتوانی كمی دورتر بایستی و به خودت نگاه كنی ... و بعد لبخند رضایت از آنچه می بینی روی لب هایت نقش ببندد. و خرسندیم که کنگره ۶۰ به بعضی ها آموزش دادو بعضی هارا یاد آوری نمود که پازل زندگی خود را بدینگونه بچینند که هر یک از افراد را در کجای زندگی قرار دهند .
 
 
 "به امید روزهای خوش و چیدمان درست پازل زندگی برای تک تک دوستان"
 
 
 
 
تهیه کننده:همسفرامیری
لژیون :قائمی
تنظیم:همسفر طاهری
منبع:وبلاگ نمایندگی پروین اعتصامی اراک
ویرایش : سایت کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .