English Version
English

رهجو کیست ؛ به قلم مسافر فرهاد هوشمند

رهجو کیست ؛ به قلم مسافر فرهاد هوشمند

ما پس از ورود به کنگره با دو واژه راهنما و ره‌جو آشنا می‌شویم و باید بدانیم که راهنما کیست و ره‌جو کیست و ره‌جو چه وظایفی در قبال راهنما و کنگره دارد.

راهنما کسی است که پس از به درمان رسیدن در کنگره و به تعادل رسیدن جسم، روان و جهان‌بینی و کسب آموزش‌های کنگره در آزمون‌های داخلی کنگره نمره قبولی کسب کرده باشد و موفق به دریافت شال کمک راهنمایی شده باشد.

 

رهجو کیست: رهجو یعنی جوینده راه رهایی، یعنی مصرف‌کننده‌ای که خواهان رهایی از دام اعتیاد است و به دنبال راه منطقی است.

پس خواسته رهایی یکی از اولین وظایف ره‌جو است، ره‌جویی که خواستار درمان نباشد ره‌جو نیست. رهجوییکه از ترس خانواده، صاحب‌کار و غیره به کنگره میاید و مصرف مواد را دوست دارد نمی‌تواند به رهایی برسد، چون خواست رهایی ندارد.

منظم بودن یکی دیگر از وظایف ره‌جو است که باید در طول سفر به آن دست پیدا کند. حضور به‌موقع در جلسات، مصرف به‌موقع و به‌اندازه داروی درمان، حضور به‌موقع در پارک طالقانی، مشارکت و اعلام سفر کردن، حضور بالباس سفید و آراسته از نشانه‌های دیگر نظم است.

ره‌جو باید در طول سفر آموزش پذیر باشد. نیک میدانیم که بدون آموزش رهایی از اعتیاد امکان‌پذیر نیست. همان‌طور ه میدانیم یکی از اضلاع مثلث درمان، جهان‌بینی است و برای به تعادل رسیدن این ضلع باید به آموزش بپرداز‌یم که استفاده از نشریات کنگره و سی‌دی‌های آموزشی نقش مهمی در این موضوع دارد.

فرمان‌برداری یکی دیگر از وظایف مهم ره‌جو است و ره‌جو باید گوش‌به‌فرمان راهنما باشد و حرف راهنما را بشنود و به آن عمل کند. رعایت اصول و قوانین و حرمت کنگره وظیفه دیگر ره‌جو است.

قدرشناسی و قدردانی از کنگره و راهنما یکی دیگر از وظایف ره‌جو است، ره‌جو باید نسبت به زحمات راهنما و خدمت‌های کنگره قدردان باشد و در همه امورات کنگره مشارکت کند و خدمتگزار باشد. خدمت کردن (مالی یا فیزیکی) نشانه قدردانی از کنگره است.

انشا اله بتوانم ره‌جوی وظیفه‌شناسی برای کنگره باشم و خداوند از من راضی باشد چون با اذن خداوند من با کنگره آشنا شدم و سلامتی، شادابی وزندگی‌ام را مدیون کنگره و راهنمایم هستم  امیدوارم بتوانم به‌عنوان یک ره‌جو به وظایف خود به‌خوبی عمل کنم.

 

نویسنده: کمک راهنما مسافر فرهاد هوشمند

تایپ و تنظیم: کمک راهنما مسافر سهیل کلاته

نمایندگی حـــر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .